TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Moderátoři: šulda, Moderátoři
TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Je normalni ze AJM 85kW zere stejne na 5ku i 6ku? Zkousel jsem to mnohokrat na dalnici pri stejnym rezimu a rozdil pri stejny rychlosti (130km) je minimalni. Samo udaj z PPC.
Pri 130 mam na 6 asi 2230ot, na 5 cca 2750.
Dik,
E
Pri 130 mam na 6 asi 2230ot, na 5 cca 2750.
Dik,
E
Re: TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
podle mě nesmysl, neměříš to ve stejný zátěži dle mého, ty otáčky +- sedí i u mě ale na 5 mi to žere o litr a pul víc (stejnej úsek,stejná rychlost ) ASZ 96 ale taky PDemc3250 píše:Je normalni ze AJM 85kW zere stejne na 5ku i 6ku? Zkousel jsem to mnohokrat na dalnici pri stejnym rezimu a rozdil pri stejny rychlosti (130km) je minimalni. Samo udaj z PPC.
Pri 130 mam na 6 asi 2230ot, na 5 cca 2750.
Dik,
E
OIII-DDYA
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
Re: TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Podle mne je to uplně normální, na ten nižší převodový stupeň to má sice vyšší otáčky, ale zase motor nepotřebuje tolik nafty, aby udržel konstantní rychlost, protože má ve vyšších otáčkách větší výkon... Proč to řešíš, máš nějakej problém s autem, nebo jen zvědavostemc3250 píše:Je normalni ze AJM 85kW zere stejne na 5ku i 6ku? Zkousel jsem to mnohokrat na dalnici pri stejnym rezimu a rozdil pri stejny rychlosti (130km) je minimalni. Samo udaj z PPC.
Pri 130 mam na 6 asi 2230ot, na 5 cca 2750.
Dik,
E
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Re: TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Rider.23 píše:Podle mne je to uplně normální, na ten nižší převodový stupeň to má sice vyšší otáčky, ale zase motor nepotřebuje tolik nafty, aby udržel konstantní rychlost, protože má ve vyšších otáčkách větší výkon... Proč to řešíš, máš nějakej problém s autem, nebo jen zvědavostemc3250 píše:Je normalni ze AJM 85kW zere stejne na 5ku i 6ku? Zkousel jsem to mnohokrat na dalnici pri stejnym rezimu a rozdil pri stejny rychlosti (130km) je minimalni. Samo udaj z PPC.
Pri 130 mam na 6 asi 2230ot, na 5 cca 2750.
Dik,
E?
co to je za blbost? proč by tam tedy 6°dávali, dle mého je to jednoznačně za účelem snížení otáček/snížení spotřeby
OIII-DDYA
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
Podle mne je to spíš kvůli tomu, aby ti to umožnilo jet se šestikvaltem rychleji za stejnou spotřebu, než tu spotřebu snížit... Jediný, kde ti to šetří spotřebu, je dálnice, jinak mají podle mne auta se stejným motorem se šestikvaltem průměrnou spotřebu stejnou nebo i větší (kmobinovanou- město-okrsky)...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Myslim ze jsem to meril v opravdu srovnatelnych podminkach. Jestli tam byl rozdíl 0,3l ale 1,5l ani nahodou.
Je to castecne zvedavost ale i zjistovani problemu.
Byla zatuhla banka turba, praskla trubka za intercoolerem a ted naposled jsem nasel opravovanej a zoxidovanej konektor cidla tlaku v sani.
Ted uz mam nouzak az tak na 3500 ot (predtim i ve 2500).
Taky mi prijde dalnicni spotreba 6,9 prilis vysoka. Rychlost 130 tempomat, cesta Jablonec - Plzen opakovane, dnes -4•C a 2 lidi s bagazi.
Nicmene bych necekal stejnou spotrebu u 5 i 6.
Je to castecne zvedavost ale i zjistovani problemu.
Byla zatuhla banka turba, praskla trubka za intercoolerem a ted naposled jsem nasel opravovanej a zoxidovanej konektor cidla tlaku v sani.
Ted uz mam nouzak az tak na 3500 ot (predtim i ve 2500).
Taky mi prijde dalnicni spotreba 6,9 prilis vysoka. Rychlost 130 tempomat, cesta Jablonec - Plzen opakovane, dnes -4•C a 2 lidi s bagazi.
Nicmene bych necekal stejnou spotrebu u 5 i 6.
-
stanousek.1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 79
- Registrován: 16 dub 2010, 16:45
tak nevím no, muj poznatek u ASZ je že je to o 1,3-1,5L vyšší na 5° ( ale je dost možný že chipeček no )stanousek.1 píše:já mam seata leona motor 110kw ARL take 6-ti kvalt a rozdíl mezi 5 a 6 stupnem mam tak 0,6 litru v prumeru.....
OIII-DDYA
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
ne v každém případě je vyšší kalup uspornější! zase tomu musíš vís šlápnout aby to utáhlo!! zkus to při jiné rychlosti a uvidíš rozdíl!
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO 
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Re: TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Dolezite je, ze v oboch pripadoch ides 130km/h a teda odpor vzduchu a valivy odpor auta a vsetko ostatne je rovnake.emc3250 píše:Je normalni ze AJM 85kW zere stejne na 5ku i 6ku? Zkousel jsem to mnohokrat na dalnici pri stejnym rezimu a rozdil pri stejny rychlosti (130km) je minimalni. Samo udaj z PPC.
Pri 130 mam na 6 asi 2230ot, na 5 cca 2750.
Dik,
E
Jediny rozdiel su otacky motora, ale zase to nie je taky dramaticky rozdiel aby si to videl na spotrebe, ked naviac odpory v motore su mnohokrat mensie ako je potreba vykonu na hybanie auta.
Skus na mieste bez rychlosti udrzat otacky motora na 2200 a 2700 ze kolko to ukaze spotrebu na hodinu. Prerataj to potom na ako keby si isiel 130km/h, cize ak ti ukaze spotrebu 2L/hod tak za hodinu prejdes 130km to znamena ze pridavok od motora by bol 2/130 = 0.015L/km a teda 1.5L/100km ak ti pri vyssich ortackach ukaze 2.5L/hod pridavok bude 1.9L/100km cize na 5ke a na 6ke by mohol byt rozdiel mozno 0.4L/100km
ale ak zistis ze pri oboch otackach motora je zhruba rovnaka soptreba na hodinu tak rozdiel nebude ziaden
V KAZDOM PRIPADE PLATI ZAKON O ZACHOVANI ENERGIE
daj vediet co si zistil
Re: TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Bohuzel mam VW Bora 2000 a PPC neukazuje spotrebu na hodinu. Ale teorie to neni spatna!sky59 píše:Dolezite je, ze v oboch pripadoch ides 130km/h a teda odpor vzduchu a valivy odpor auta a vsetko ostatne je rovnake.emc3250 píše:Je normalni ze AJM 85kW zere stejne na 5ku i 6ku? Zkousel jsem to mnohokrat na dalnici pri stejnym rezimu a rozdil pri stejny rychlosti (130km) je minimalni. Samo udaj z PPC.
Pri 130 mam na 6 asi 2230ot, na 5 cca 2750.
Dik,
E
Jediny rozdiel su otacky motora, ale zase to nie je taky dramaticky rozdiel aby si to videl na spotrebe, ked naviac odpory v motore su mnohokrat mensie ako je potreba vykonu na hybanie auta.
Skus na mieste bez rychlosti udrzat otacky motora na 2200 a 2700 ze kolko to ukaze spotrebu na hodinu. Prerataj to potom na ako keby si isiel 130km/h, cize ak ti ukaze spotrebu 2L/hod tak za hodinu prejdes 130km to znamena ze pridavok od motora by bol 2/130 = 0.015L/km a teda 1.5L/100km ak ti pri vyssich ortackach ukaze 2.5L/hod pridavok bude 1.9L/100km cize na 5ke a na 6ke by mohol byt rozdiel mozno 0.4L/100km
ale ak zistis ze pri oboch otackach motora je zhruba rovnaka soptreba na hodinu tak rozdiel nebude ziaden
V KAZDOM PRIPADE PLATI ZAKON O ZACHOVANI ENERGIE
daj vediet co si zistil
Re: TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Bohuzel mam VW Bora 2000 a PPC neukazuje spotrebu na hodinu. Ale teorie to neni spatna![/quote]
Ale ukazuje, ale na volnoběh.... On myslel ten test, když si přidáš na volnoběh plyn na ty otáčky, který odpovídaj rychlosti 130km/h na 5. resp. 6. rychlostní stupěň, tak kdybys podle toho přepočítal spotřebu, tak by vycházela jen asi 1.5 resp. 1.9l/100km, zbytek naší skutečně spotřeby způsobují odpory- aerodynamický, valivý, ztráty v tření např. v převodovce...... A tím došel právě k tomu, že ta spotřeba na 5 a 6 při stejné rychlosti a povětrnostních vlivech je skoro stejná (rozdíl 0.4 je přesně to, co jsem naměřil i já při pokusu)...
Ale ukazuje, ale na volnoběh.... On myslel ten test, když si přidáš na volnoběh plyn na ty otáčky, který odpovídaj rychlosti 130km/h na 5. resp. 6. rychlostní stupěň, tak kdybys podle toho přepočítal spotřebu, tak by vycházela jen asi 1.5 resp. 1.9l/100km, zbytek naší skutečně spotřeby způsobují odpory- aerodynamický, valivý, ztráty v tření např. v převodovce...... A tím došel právě k tomu, že ta spotřeba na 5 a 6 při stejné rychlosti a povětrnostních vlivech je skoro stejná (rozdíl 0.4 je přesně to, co jsem naměřil i já při pokusu)...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Re: TDI PD spotreba na 5 a 6 ty stupen
Tak to musíš zkoušet při konstantní rychlosti 100km/h na neutrál. Pak se palubák chová jako novější MR při stání na místě.emc3250 píše:Bohuzel mam VW Bora 2000 a PPC neukazuje spotrebu na hodinu. Ale teorie to neni spatna!sky59 píše:Dolezite je, ze v oboch pripadoch ides 130km/h a teda odpor vzduchu a valivy odpor auta a vsetko ostatne je rovnake.emc3250 píše:Je normalni ze AJM 85kW zere stejne na 5ku i 6ku? Zkousel jsem to mnohokrat na dalnici pri stejnym rezimu a rozdil pri stejny rychlosti (130km) je minimalni. Samo udaj z PPC.
Pri 130 mam na 6 asi 2230ot, na 5 cca 2750.
Dik,
E
Jediny rozdiel su otacky motora, ale zase to nie je taky dramaticky rozdiel aby si to videl na spotrebe, ked naviac odpory v motore su mnohokrat mensie ako je potreba vykonu na hybanie auta.
Skus na mieste bez rychlosti udrzat otacky motora na 2200 a 2700 ze kolko to ukaze spotrebu na hodinu. Prerataj to potom na ako keby si isiel 130km/h, cize ak ti ukaze spotrebu 2L/hod tak za hodinu prejdes 130km to znamena ze pridavok od motora by bol 2/130 = 0.015L/km a teda 1.5L/100km ak ti pri vyssich ortackach ukaze 2.5L/hod pridavok bude 1.9L/100km cize na 5ke a na 6ke by mohol byt rozdiel mozno 0.4L/100km
ale ak zistis ze pri oboch otackach motora je zhruba rovnaka soptreba na hodinu tak rozdiel nebude ziaden
V KAZDOM PRIPADE PLATI ZAKON O ZACHOVANI ENERGIE
daj vediet co si zistil
Oct asv 2000, DieselPower
