Zadření viskózní spojky? (Golf III syncro)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Bukovník u Sušice

Zadření viskózní spojky? (Golf III syncro)

Příspěvek od gumi »

Na sněhu a ledu jsem tahal zapadlý auto. Nyní zabírá zadek pořád. Je možný, že jsem tím přetížil a "zadřel" viscospojku? Dá se s tím něco udělat?
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

U G III zabírá zadek stále visko tam supluje mezinápravový diferák.
golfgti16v
Přispěvovatel
Příspěvky: 475
Registrován: 21 kvě 2008, 19:20
Odpovědi: 0
Bydliště: šumava

Příspěvek od golfgti16v »

ja myslim že nemáš pravdu stále zabira předek a při prokluzu př. kol visco spojka připne zadek jinak se unáši přes volnoběžku
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

zabiraji vsecna kola,je to stalej pohon vsech kol. Pri prokluzu prednich se vic prenasi na zadni, a to az 95%. Visco spojka tam je hlavne aby nedoslo k tzv. napruzeni karoserie. Volnobezka tam je z duvodu aby pri brzdeni se nepribrzdovala a neblokovala zadni kola prez kardan od prednich kol.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Jak jsem se někde dočet, normálně se na zadek přenáší cca 10%. V případě prokluzu předních se pak přidá zadek víc. Je diskutabilní, zda se tomu dá říkat "trvalý "pohon všech kol. Ale můj problém (upřesnění získané dalším samostudiem) bude spíš ve volnoběžce. Když jsem před nedávnem dolaďoval ruční brzdu, zjistil jsem, že zadním (zvednutým) kolem jde otáčet jen na jednu stranu. Nyní ani na jednu :? (wallbash) (offtopic)
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Zadek zabírá až při rozdílu otáček přední a zadní nápravy. Přenese se max 50% momentu na zadek. V předu musí být míň sjeté gumy, aby viskoza nespínala. Právě proto, že zadek není zaplý je spotřeba jen o 0,5l vyšší než u předohrabu. Je to idiotensichr system, nevýhoda je pomalejší reakce na prokluz předních kol oproti Haldexu.
Pokud pohledáš na netu, dá se to zrenovovat.
G3 Variant synchro
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

no kdyz myslis tak ti to brat nebudu. :)
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Pokud chcete někdo rozdávat rady tak aspon ti co ví vo co go.
Zajímalo by mě co spíná viskozu.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

gumi píše:Jak jsem se někde dočet, normálně se na zadek přenáší cca 10%. V případě prokluzu předních se pak přidá zadek víc. Je diskutabilní, zda se tomu dá říkat "trvalý "pohon všech kol. Ale můj problém (upřesnění získané dalším samostudiem) bude spíš ve volnoběžce. Když jsem před nedávnem dolaďoval ruční brzdu, zjistil jsem, že zadním (zvednutým) kolem jde otáčet jen na jednu stranu. Nyní ani na jednu :? (wallbash) (offtopic)
Ked funguje všetko ako má tak ked zvdihneš zadné koleso malo by sa dať točiť iba do jednej strany do druhej ťa to nepusí ja som si to dal všetko napriamo a to tak že som vyradil el. mag ventil čiže mi nejde točiť ani na jednu ani na drzhú stranu čiže je to v podstae stále zapnuté ako 4x4 to že sa dá točiť ked zvihneš koleso iba na jednu staru má za následok el. mag. ventil ktorý pri zaradení spiatočky vysunie pastorek a zatlačí taký kolík v zadnom diferáku aby ti išlo na spiatočku 4X4 čiže syncro ide na 4X4 dopredu vpodstate stále a dozadu ked zaradíš spiatočku tak ho zapne čiže tebe tam ten pastorek ostal asi vysunutý a máš to zapnuté stále stačí vybrať el. mag ventil pozrieť či funguje ak hej skúsiť rukov či v diferáku behá ten pastorek ako má ak nie treba rozobrať zadný diferák
BMW 330 ix
Tono
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 06 led 2007, 17:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Tono »

MKTech píše:Pokud chcete někdo rozdávat rady tak aspon ti co ví vo co go.
Zajímalo by mě co spíná viskozu.
Teplota ;)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Spojku nic nespina, jsou v ni lamely ktery se unaši hustou silikonovou vazelinou, čim vetsi prokluz prednich kol tim vetsi prenos vykonu na zadni napravu, a to mezi 2-98% Tak ono s tim nehnes uz kdyz to je studeny, a teplota to jeste vic prida
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Tono
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 06 led 2007, 17:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Tono »

rudy5 píše: Ked funguje všetko ako má tak ked zvdihneš zadné koleso malo by sa dať točiť iba do jednej strany do druhej ťa to nepusí ja som si to dal všetko napriamo a to tak že som vyradil el. mag ventil čiže mi nejde točiť ani na jednu ani na drzhú stranu čiže je to v podstae stále zapnuté ako 4x4 to že sa dá točiť ked zvihneš koleso iba na jednu staru má za následok el. mag. ventil ktorý pri zaradení spiatočky vysunie pastorek a zatlačí taký kolík v zadnom diferáku aby ti išlo na spiatočku 4X4 čiže syncro ide na 4X4 dopredu vpodstate stále a dozadu ked zaradíš spiatočku tak ho zapne čiže tebe tam ten pastorek ostal asi vysunutý a máš to zapnuté stále stačí vybrať el. mag ventil pozrieť či funguje ak hej skúsiť rukov či v diferáku behá ten pastorek ako má ak nie treba rozobrať zadný diferák
Takže chceš povedať, že si si len vyradením volnobežky urobil zo syncra permanentnú 4kolku?? (LOL)

bobG3 a tuner majú v podstate pravdu, v bežných podmienkach ide na zadnú nápravu niečo okolo 5%, až pri pretočení predných kolies, visco prenesie na zadok až do 100%, v praxi to znamená že na klzkom povrchu bude v zábere jedno zadné a jedno predné koleso.
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

nemusi byt jedno zadni a jedno predni, zalezi na adhezi jednotlivych kol, pokud budou na kluzkym povrchu vsechny kola se stejnou adhezi tak se budou tocit vsechny4. ja protocim vsechny 4 i na suchym asfalte. Vyradenim volnobezky udelal jen to ze kdyz bude brzdit tak prednima brzdama bude prez kardan brzdit i zadni napravu. pri uplnym zablokovani prednich kol se zastvi i kardan a pokud je vyřazena volnobezka tak se zastavi i zadni diferencial a tim padem i kola.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Tono
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 06 led 2007, 17:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Tono »

tuner píše:nemusi byt jedno zadni a jedno predni, zalezi na adhezi jednotlivych kol, pokud budou na kluzkym povrchu vsechny kola se stejnou adhezi tak se budou tocit vsechny4. ja protocim vsechny 4 i na suchym asfalte. Vyradenim volnobezky udelal jen to ze kdyz bude brzdit tak prednima brzdama bude prez kardan brzdit i zadni napravu. pri uplnym zablokovani prednich kol se zastvi i kardan a pokud je vyřazena volnobezka tak se zastavi i zadni diferencial a tim padem i kola.
To je samozrejmé, ale v praxi sú tie podmienky častokrát nie ideálne a keď príde na lámanie chleba, stále bude jedno koleso na náprave na klzkejšom povrchu, tým pádom to otvorený dif zariadi presne tak, ako má.

K tej volnobežke ála torsen som sa ja vyjadril- (LOL) , vysvetli to rudymu :)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

tuner píše:nemusi byt jedno zadni a jedno predni, zalezi na adhezi jednotlivych kol, pokud budou na kluzkym povrchu vsechny kola se stejnou adhezi tak se budou tocit vsechny4. ja protocim vsechny 4 i na suchym asfalte. Vyradenim volnobezky udelal jen to ze kdyz bude brzdit tak prednima brzdama bude prez kardan brzdit i zadni napravu. pri uplnym zablokovani prednich kol se zastvi i kardan a pokud je vyřazena volnobezka tak se zastavi i zadni diferencial a tim padem i kola.
No tak máš pravdu ale mne sa zdá že to ide dopredu stále necítim že by to zaplo až ked hrabe predok a chodím na chatu samé blato sneh ide to akoby stále
BMW 330 ix
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“