A8 V8 FSi přehřívání

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

A8 V8 FSi přehřívání

Příspěvek od roman1648 »

Čau,
jedna perlička o kterou bych se s váma rád podělil - dodáváme do koncernu VW-AUDI mimo jiné termostaty na výše uvedenou motoráž,dneska poslali reklamaci že dochází po vyjetí z linky a první testovací jízdě k vystoupání teploty na 130°C, jednotka auto vypne aby se neuvařilo natvrdo, termostat vypadá takto:

Obrázek

Jedná se o systém kulového ventilu ovládaný podtlakovou dósou, komplet je to z plastu :D
Po zchladnutí a druhé jízdě je to prý O.K. Ventil je otevřen, po startu se zavře a pak na základě teploty jednotka dává impulzy do ventilu a ten pouští podtlak otevírající ventil,tak to funguje.
U nás na testovacím zařízení vše funguje bez problémů - mohlo by se spíš jednat o problém v řízení podtlaku? Magnetický ventil? Impulzy od ECU?
Zítra to tam jedu řešit - tak kdyby někdo měl nějaký tip :?
díky
VPetr
Přispěvovatel
Příspěvky: 549
Registrován: 10 úno 2008, 20:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od VPetr »

napada me treba podimenzovany podtlak v aute????
pak by stalo za to merit sig.osciloskopem z ecu...
a to se stava pouze pri vymene termostatu??
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Panebože vy ovládáte thermostat takovým komplikovaným způsobem..?Přes snímač a ŘJ a nakonec ovládání podtlakem..?A co spolehlivost /prasklá hadička/..?Nějaká zkoušecí mašina je dobrá jen v laboratoři...Kam ten svět spěje.?.A co když jednotka motor nevypne, aby se neuvařil..?.. :(
nepropadat panice...
profik
Přispěvovatel
Příspěvky: 288
Registrován: 03 črc 2008, 06:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od profik »

při montáži zapoměli zapojit čidlo :)))
Leon 1.9TDi, AHF, Sprint 764
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Říkali že se jedná o opakovaný problém, tak 3-4 auta denně. V tom tělese je i přímo teplotní čidlo co to hlídá - klasickej šedej dvoupinovej Geber jako už na Fabii MPi

Ale jinak je to jak píše Jericho - obrovský monstrum který je odvislý od spousty dalších aspektů, prasklá hadička a máš problém....starý zlatý termostaty

Ale když porovnám co tu všechno vyrábíme, má to až tak nejlíp řešený BMW - ventil pod plastovým deklem na čtyřech nebo třech šroubech a pokoj
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo a nejedná se o výměnu termostatu - jsou to úplně nový auta co sjedou ve fabrice z pásu (crazy)
Už jsme tady měli přípat že si zákazník koupil káru za 3mega a nedojel ani ze salonu domů....to jsou pak forfry :o
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Za chvíli bude i hajzlpapír s hovnočidlem :)
Audi 80 1,9tdi 81kw-ABT
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7568
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

radši nevědět odkud bude brát podtlak (LOL)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

POdtlak to bere normálně ze systému jako u jiných aut, když se mi podaří v Audi ulovit nějakou fotku, něco pošlu :)

Obrázek
txx
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 črc 2007, 16:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od txx »

spíš bych to chápal že bez podtlaku je otevřen do chladiče a s podtlakem ohřívací fáze zavřen (jestli to nezůstává kouslé po prvním přivedení podtlaku ) při jaké teplotě je to testované ?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Za studena je to zkoušené, pružina to drží v otevřeném stavu, právě proto když se něco posere, aby auto maximálně tak přestalo topit. Podtlak to pouze zavírá, otevírá pružina. Když ti praskne haička nebo něco, termostat ( ventil ) zůstane naplno otevřen.
Tady je problém že po nastartování se venit zavře ( magnetický ventil dostane povel od ECU ) ale po zahřátí už se neotevře - magnetický ventil pořád pouští podtlak a drží ventil zavřenej
Napadá mě že soudruzi v AUDI nezapojili čidlo, to by ale svítila patrně kontrolka motoru nebo je problém jinde v elektronice...
txx
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 črc 2007, 16:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od txx »

tak magnetický ventil pořád pouští podtlak ? to je zajímavé že po druhé jízdě je to v pořádku a co říká to čidlo teploty ?

Jak dlouho to už vyrábíte ?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Zatím nevím, z nich dostat taky nějaký relevantní informace je problém, zítra budu snad chytřejší :)
Čidlo by taky mohlo být K.O. , pokud by si motor myslel že je pořád studenej, nedá jednotka povel k otevření ventilu, to je jasný, ale to by asi zase svítila kontrolka motoru :? .... i když nemusí asi no...

Vyrábí se to už dva roky, zatím s tím problém nebyl kromě dvou netěsných dílů
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

roman1648 píše: Tady je problém že po nastartování se venit zavře ( magnetický ventil dostane povel od ECU ) ale po zahřátí už se neotevře - magnetický ventil pořád pouští podtlak a drží ventil zavřenej
A ten elmag. ventil je součástí dodávky? Jestli ne, tak to není tvoje starost.
Oct asv 2000, DieselPower
txx
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 črc 2007, 16:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od txx »

nemusí , ale předpokládal bych že řídící jednotka při nepravděpodobném signálu z čidla teploty např. stále 20 °C nebo z jiného snimače třeba teploty oleje (zase tak hloupá nebude 130 °C pozná :) )
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“