Stránka 1 z 5
EMISNA KONTROLA DIESEL MOTOR
Napsal: 10 úno 2011, 10:45
od sky59
Zdravim,
mam velky problem. Za pol roka mam ist znova na emisnu s motorom ASZ. Vobec nepotrebujem a nevytacam motor cez 3000ot, vykonu ma pre mna habadej.
Co ma ale strasne serie, je to, ze pri emisnej kontrole vytacaju NAPRAZDNO motor daleko cez 4500 ot. Povazujem to za zasahovanie do osobneho vlastnictva, pretoze ja by som nikdy nedal dovolenie takto zaobchadzat s mojim majetkom. Nakolko sa to deje naprazdno tak otacky prebiehaju aj do cerveneho pola.
V dielenskej prirucke som sa docital, ze vyrobca predpisuje meranie emisii pri volnobehu.
Kto, aky kreten alebo organizacia vraj dala staniciam STK taky predpis? Co sa da s tym robit? Ako tomu zabranit?
dik za pomoc
PS: verim ze nie som jediny koho to neskutocne serie
Napsal: 10 úno 2011, 10:49
od Tomas6
Neboj.Dělají to tak protože musí.Motor to v pohodě vydrží pokud je OK.Neznám technika který by rád čekal až mu loupne rozvod na autě které zrovna měří.Nedá se s tím dělat vůbec nic.Emise se měří způsobem volnoběh,omezovač...
Napsal: 10 úno 2011, 11:03
od Martin.R
Jen upřesním že se neměří emise, ale kouřivost. Tim vytáčenim motoru se simuluje zatížení kdy motor musí překonávat určitý odpory při rozběhu (vlastní tření, převodovka....) a tím je zatížen. V ten okamžik se měří kouřivost - opacita. Tyhle měření musej bejt čtyři za sebou a rozptyl kouřivosti mezi jednotlivejma měřeníma nesmí bej víc jak 0,25 jednotek na metr.
Bohužel je to takhle nastaveno a jediná obrana je mít motor v perfektnim stavu a před měřením ho pořádně prohnat (několikrát, nejlíp dálnice) až k omezovači, aby vylítali všechny saze a měření prošlo ok, nebo dvě stovky technikovi ME do kapsy

Re: EMISNA KONTROLA DIESEL MOTOR
Napsal: 10 úno 2011, 11:15
od slovacek.milos
sky59 píše:Zdravim,
mam velky problem. Za pol roka mam ist znova na emisnu s motorom ASZ. Vobec nepotrebujem a nevytacam motor cez 3000ot, vykonu ma pre mna habadej.
Co ma ale strasne serie, je to, ze pri emisnej kontrole vytacaju NAPRAZDNO motor daleko cez 4500 ot. Povazujem to za zasahovanie do osobneho vlastnictva, pretoze ja by som nikdy nedal dovolenie takto zaobchadzat s mojim majetkom. Nakolko sa to deje naprazdno tak otacky prebiehaju aj do cerveneho pola.
V dielenskej prirucke som sa docital, ze vyrobca predpisuje meranie emisii pri volnobehu.
Kto, aky kreten alebo organizacia vraj dala staniciam STK taky predpis? Co sa da s tym robit? Ako tomu zabranit?
dik za pomoc
PS: verim ze nie som jediny koho to neskutocne serie
zábránit tomu múžeš svěř někomu auto kdo v tom umí lítat a je to

mioš
Re: EMISNA KONTROLA DIESEL MOTOR
Napsal: 10 úno 2011, 11:33
od micar
sky59 píše:Zdravim,
mam velky problem. Za pol roka mam ist znova na emisnu s motorom ASZ. Vobec nepotrebujem a nevytacam motor cez 3000ot, vykonu ma pre mna habadej.
Co ma ale strasne serie, je to, ze pri emisnej kontrole vytacaju NAPRAZDNO motor daleko cez 4500 ot. Povazujem to za zasahovanie do osobneho vlastnictva, pretoze ja by som nikdy nedal dovolenie takto zaobchadzat s mojim majetkom. Nakolko sa to deje naprazdno tak otacky prebiehaju aj do cerveneho pola.
V dielenskej prirucke som sa docital, ze vyrobca predpisuje meranie emisii pri volnobehu.
Kto, aky kreten alebo organizacia vraj dala staniciam STK taky predpis? Co sa da s tym robit? Ako tomu zabranit?
dik za pomoc
PS: verim ze nie som jediny koho to neskutocne serie
tak to je fakt problém

taky bych takové chtěl mít

Napsal: 10 úno 2011, 11:38
od sky59
Martin.R píše:Jen upřesním že se neměří emise, ale kouřivost. Tim vytáčenim motoru se simuluje zatížení kdy motor musí překonávat určitý odpory při rozběhu (vlastní tření, převodovka....) a tím je zatížen. V ten okamžik se měří kouřivost - opacita. Tyhle měření musej bejt čtyři za sebou a rozptyl kouřivosti mezi jednotlivejma měřeníma nesmí bej víc jak 0,25 jednotek na metr.
Bohužel je to takhle nastaveno a jediná obrana je mít motor v perfektnim stavu a před měřením ho pořádně prohnat (několikrát, nejlíp dálnice) až k omezovači, aby vylítali všechny saze a měření prošlo ok, nebo dvě stovky technikovi ME do kapsy

asi si trafil klincek po hlavicke...
tak nech idu za mnou po ceste, do vyfuku nech si strcia hadicku a nech si meraju kurivost v realnych podmienkach, no nie?
to musel byt riadny kreten co vymyslel zatazovat motor dynamicky a potom este 4 krat po sebe aby to nejako vyslo....
kde na slovensku v okoli tn mi to normalne zmeraju? moze byt aj sz
Napsal: 10 úno 2011, 11:39
od jericho-3
Aspoň se motor trochu proběhne...
Jedině dát úplatek, protože hoši u mašin umějí kouzla...
Re: EMISNA KONTROLA DIESEL MOTOR
Napsal: 10 úno 2011, 11:43
od brankar30
micar píše:sky59 píše:Zdravim,
mam velky problem. Za pol roka mam ist znova na emisnu s motorom ASZ. Vobec nepotrebujem a nevytacam motor cez 3000ot, vykonu ma pre mna habadej.
Co ma ale strasne serie, je to, ze pri emisnej kontrole vytacaju NAPRAZDNO motor daleko cez 4500 ot. Povazujem to za zasahovanie do osobneho vlastnictva, pretoze ja by som nikdy nedal dovolenie takto zaobchadzat s mojim majetkom. Nakolko sa to deje naprazdno tak otacky prebiehaju aj do cerveneho pola.
V dielenskej prirucke som sa docital, ze vyrobca predpisuje meranie emisii pri volnobehu.
Kto, aky kreten alebo organizacia vraj dala staniciam STK taky predpis? Co sa da s tym robit? Ako tomu zabranit?
dik za pomoc
PS: verim ze nie som jediny koho to neskutocne serie
tak to je fakt problém

taky bych takové chtěl mít

ked je motor v stave aky ma byt a je zohriaty na pracovnu teplotu vobec nevadi jeho vytocenie do max otacok...vyrobca by nepustil motor do nebezpecnych otacok ktore by viedli k jeho destrukcii...samozrejme bavime sa o motore ktory ma servis ako ma byt..to znamena olej filtre rozvody a samozrejme precovna teplota..

Re: EMISNA KONTROLA DIESEL MOTOR
Napsal: 10 úno 2011, 11:49
od sky59
brankar30 píše:micar píše:sky59 píše:Zdravim,
mam velky problem. Za pol roka mam ist znova na emisnu s motorom ASZ. Vobec nepotrebujem a nevytacam motor cez 3000ot, vykonu ma pre mna habadej.
Co ma ale strasne serie, je to, ze pri emisnej kontrole vytacaju NAPRAZDNO motor daleko cez 4500 ot. Povazujem to za zasahovanie do osobneho vlastnictva, pretoze ja by som nikdy nedal dovolenie takto zaobchadzat s mojim majetkom. Nakolko sa to deje naprazdno tak otacky prebiehaju aj do cerveneho pola.
V dielenskej prirucke som sa docital, ze vyrobca predpisuje meranie emisii pri volnobehu.
Kto, aky kreten alebo organizacia vraj dala staniciam STK taky predpis? Co sa da s tym robit? Ako tomu zabranit?
dik za pomoc
PS: verim ze nie som jediny koho to neskutocne serie
tak to je fakt problém

taky bych takové chtěl mít

ked je motor v stave aky ma byt a je zohriaty na pracovnu teplotu vobec nevadi jeho vytocenie do max otacok...vyrobca by nepustil motor do nebezpecnych otacok ktore by viedli k jeho destrukcii...samozrejme bavime sa o motore ktory ma servis ako ma byt..to znamena olej filtre rozvody a samozrejme precovna teplota..

mam 15000km pred vymenou rozvodov, nepotrebujem robit chujove experimenty s motorom....
mam aj otazky: pri merani emisii sa pouziju iba dve veci: hadicka do vyfuku a snimac otacok na motor, je to nejaka vec a drzi na bloku motora magnetom?
potom technik bezhlavo stlaca plynovy pedal......
na akom principe funguje ten snimac otacok? je to mikrofon alebo snimac chvenia?
Napsal: 10 úno 2011, 12:12
od dolar100
ked to chcu merat v zatazi tak nech meraju na valcovej brzde
ked som bol v listopadu na STK tak mi hovoril ze to toci aby videl ci funguje obmedzovac či čo podla papierov
a bal sa to tocit, strasil, kukal ako sova ci mu nieco supnem do kapsy
Napsal: 10 úno 2011, 12:19
od makov
z tohto dovodu som riesil STK aj EK len papierovo a auticko bolo v garazi. Pride mi to pekne drbnute ze to vyacaju ale co uz. Ak tam pojdes daj si na dvere nalpeku ze vymena rozvodov za 1000 km a uvidis po kolko to bude tocit

nebude treba ani do maxima

Napsal: 10 úno 2011, 12:36
od Rider.23
Tak za prvé- tím, že motor záasadně netočíš přes 3000ot., tak ten musí být náramně štastný!!! Jednak to auto zleniví, a taky se zanáši turbo, egr atd... Každému motoru je potřeba občas pořáadně naložit za jízdy, pěkně kvalty protáhnout až do omezovače, případně jet chvílu na dálnici třeba na čtyřku na plnej kotel, aby ti z toho vylítaly saze a motor se pročistil....
Za druhé- ano trhá to uši a né že né, dřív když sem začínal vozit auta a nevěděl ještě pořádně, jak to chodí, tak sem taky žadnul, když sem před stk sundal v zimě auto z vleku, dojel s ním do dílny emisí a tam mu ten kretén začal nakládat do omezovače (studenému naftovému motoru), no myslel sem že mě trefí- vyřesil sem to nejprv tak, že než sem najel dovntiř, tak sem s autem jezdil aspoň po dvoře a snažil se motor apoň ohřát než mu naloží, následně změnou STK... Teď jezdím tam, kde měření "probíhá" mírnějším způsobem
Za třetí- pokud tě opravdu tak moc trápí, že ten motor nechceš nechat vytočit, tak není nic těžkého domluvit se "u kávy" přímo s technikem na emisích, případně si sehnat člověka, ketrej se zabývá prováděním technických kontrol a takový člověk už dokáže také zařídit, aby motor netrpěl

...
PS: měření emisí je asi fakt hloupost, ale technickou kontrolou byste měli projet všichni a ne ji dělat doma z garáže, protože tady už může jít kolikrát o hubu, a ještě se tím tady chlubte

...
Napsal: 10 úno 2011, 13:32
od Tomas6
Já nevím co všichni mají.To vytočení do omezovače na místě 4krát za dva roky tomu motoru škodí výrazně míň jak neustálé podtáčení.Ano rve to uši,ale v tom případě jdu ven ať to neslyším,zapálím si a je mi to jedno.Pokud máš 15000 km před rozvodama čeho se bojíš?Nebo to auto třeba už ani nepůjčíš manželce,přítulce či komukoliv jinému kdo umí hůř jezdit a nedej bože to přetočí ke 4000ot?Myslím že tohle šlápnutí k omezovači je taky výrazně míň škodlivé jak měření na brzdě kde se měří v tahu a ještě k omezovači.
A to že někdo řeší STK a ME z tepla garáže je spíš k zamyšlení jak k chlubení.Pak nemá jezdit po silnicích tolik vraků.
Napsal: 10 úno 2011, 13:40
od papouch22
Osobne sem byl u toho kdyz se to panovi prede mnou potkalo na emisich,, postarsi opelichanej escort,, tak to vytlacili a zabouchli vrata a majitel odstrouhal,, jeste kdyz me tam neznali tak to taky jak blbci vytacily a na postarsim R rapidu zacalo svitit na volnobeh mazani(problikavat) tak sem si to s nima vyrikal a od ted delam emise jen na volnobeh a kluci jsou radi ze k nim jezdim

maji kseft a neco do kapsi
pak to neni zadna sranda vysvetlovat majiteli proc ta herka tepla nemaze kdyz mazala nez mi to dal..
Napsal: 10 úno 2011, 14:00
od Martin.R
Právě toto vše píšu z titulu bývalýho zaměstnance STK a ME. Za celou dobu co jsem to dělal tak jsem se sám z vlastní vůle snažil ty auta (naftový) vůbec neměřit. Když mi přijela ženská s nějakou plečkou, tak tý nemá cenu se ani ptát na stav motoru nebo mluvit o nějakejch rozvodech. Prostě auto bylo chcíplý, napsal sem protokol, nalepil známku a odjezd. Jediný auta co jsem měřil byli podezřelý týpci, aby se z nich náhodou nevyklubala kontrola.
Mě osobně se klepli dva motory, ale běžně se stávalo že při tý náloži třeba prdla hadice k chladiči, případně přímo chladič. Dokonce mi to i hnusně opařilo zákazníka a to jsou pak celkem blbý tahanice. Nebo rozlítlej altík, rozlítlá viscospojka.... Nemusí to bejt jen o rozvodech.
Když jsem potřeboval ofiko protokol z mašiny (třeba na dovoz) tak jsem měl udělanou takovou krabičku (vlastní výroby) která mi simulovala otáčky motoru, takže jsem nastavil volnoběh, přeběh a dobu náběhu. Toto jsem připojil na analyzátor a místo sondy jsem dal do opacimetru tyčku vyrobenou z kartonu a zastínil na požadovanou hodnotu světelnej paprsek a už se měřilo.