

Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak předně, než budeš něco měnit by to chtělo ten předvtřik správně nastavit, tedy nejlépe k modré linii, která je cca na hodnotě 50 (je to práce na 15min)... To že předvstřik kolísá bývá opravdu známkou opotřebení čerpadla, ale záleží o kolik, jestli o tři jednotky, tak je to v klidu (takhle kolísá na nšem SDi při 240t km), jestli skáče víc, pak už by to asi problém byl... Z vlastní zkušenosti mohu říct, že vyšší předvstřik znamená vyšší kouřivost a i zvýšenou spotřebu, ikdyž teda určitě ne o 2 litry... Jo i na starty má zásadní vliv právě správně seřízený předvstřik! No a pak kdybys chtěl něco spravovat, tak vzhledem k velkému množství nabízených čerpadel se asi víc vyplatí koupit čerpadlo druhé, použité, cenově to je kolem 3000Kč, nedávno sem viděl skoro nové za 5t Kč... Ale ještě bych se podíval na množství vstřikované nafty, to se dá na tom čerpadle taky nastavit a pokud je ta hodnota hodně mimo (má být cca 3,5-4 mg/R), třeba 9mg/R pak to taky víc hulí a o spotřebě ani nemluvě... Takže než začneš něco měnit, provést diagnostiku všeho co jde, zkusit naladit přes PC, respektive na čerpadle ty hodnoty a když se to ani pak nezlepší, tak pak teprav řešit případnou závadu... Jo a taky zkontrolovat rozvody, jestli jsou správně nastavený, mohlo to třeba o zub skočit, nevím, jak je tam máš dlouho... Kolik má to auto najeto?esik33 píše:Dnes jsem byl u kámoše co dělá už kupu let diessel motory.. Napíchnl mé autí Octavii tdi 66kw ALH na pc a prý v celku dobrý jen že mi kolísá hodnota předvstřiku co je někde na čerpadle... Že prý má být v nějaké toleranci a u mě je mimo - myslím výš.. Čísílka mi říkal ale už je nevím. Je pravda,že to už nechytá na tuk ale na druhý tuk...a spotřeba je o 2l vyšší... Mysleli jsme že mám špatný čidlo na teplotu ale to je prý dobrý /to k tý spotřebě/ Říkal,že se občas přidřou nějaký válečky na tom čarpadle co ovládají právě ten předvstřik... Podotýkám že je to známý...tím chci říct,že mě nelanaří do nějaký opravy-jen se nabídnul že mi autí zkontroluje přes pc a taky tak učinil. Co si o tom páni opraváři myslíte? Popřípadě nechat opravit a nebo to ničemu nevadí?Auti na pohled nekouří jen v noci když za mnou někdo jede a svítí je vidět dým... Ale to asi káždý zná.. Popřípadě kolik by stálo vyměna těch válečků? Tudíž vyndání a zandání čerpadla? Díky...zdraví vás esik ze svazu ojetářů![]()
Starty se odvíjí podle toho předvstřiku... Jak říkám, udělej tu diagnostiku znovu a pořádně- napiš nám o kolik to skáče a taky se koukni na tu hodnotu vstřikovaného množství nafty (je to druhé pole ve skupině 001 v bloku měřených hodnot)... 135t km je téměr vyloučeno, že by bylo čerpadlo v řiti, běžně se dožívá 250t km +, a spíše o dost více!!! V našem autě má najeto cca 240t km a krom toho, že skáče o 2-3 tak vše šlape jak má a všechny hodnoty jsou naprosto v normě... Taky sem měl trochu horší starty a nastavení předvtřiku to vyřešilo. Je to práce na 15-30min, tak tím nic nezkažíš a určitě není vhodné jezdit z dlouhodobějšího hlediska s předvstřikem někde úplně mimo toleranci...esik33 píše:Auto je 25000km po rozvodech a do listopadu jezdilo supr... i ted jezdí asi dobře jen za trošku víc... No a ta diagnostika ukázalo jako závadu právě ten předvstřik... Celkově má najeto 135000km...poctivích. Nestartuje zas až tak zle....Jen dřív to bylo na tuk a ted ..jedno kratší zastartování-takové to krátké otočení motorem a po druhé to už chytne hned...
No pozor, však on píše, že ho má mimo toleranci a vysoko, nikde nepsal, jestli mu to skáče kousek nad čarou, tedy třeba kolemm 80 nebo tam má 200 a ani tu křivku nevidí, nepsal jestli mu skáče křivka na grafu nebo číslo v poli dva ve skupině OOO... Jkao taky si nemyslím, že to je skočený, ale možnost je to také, byť krajní, tak sem ji také zmínil... Stejně si myslím, že to bude stačit jen nastavit a vše bude OK, protože aby to čerpadlo odešlo tak brzy, tak to by musel být velká náhoda a hodně nepodařenej kus z výroby, nebo by musel jezdit kdo ví na co...picus16 píše:skočený to nebude to by měl křivku nad monitorem nebo by jí vůbec neviděl.srovnej předvstřik,mrkni na žhaviče můžou bejt nějaký v pr...li.Přeci jen je ještě chladno.Čerpadlu nic nebude JESTLI TO MÁ KILOMETRY POCTIVÝ
Tak tak, když budeš jezdit na kvalitní naftu a třeba i dávat VIF, tak na těchto motorech to čerpadlo přežije věčnost a ani vstřiky neodchází...Johny_RS píše:Daj nastaviť predvstrek.Pokiaľ budu štarty rovnake,tak to potom dalej rieš,zaklad je predvstrek ako piše kolega a davka paliva.Ak chceš niečo spraviť pre čerpadlo a vstreky,tak pri tankovani daj adiva ako napr.VIF.
Tak možná sem to trochu přehnal (myslel sem spíš špatně nastavené než přeskočené), ale na druhou stranu sem viděl už motor, kde rozvody neseděly a šel celkem ok... S borcem co to měnil sme nad tím stáli a nechápali, že ten motor vůbec běžel a docela i bez projevů, jen na prd starty a spotřeba... Ale když je má nedávno dělané a má předvstřik kdesi v řiti, tak je možné, že je někdo špatně nastavil, takže tou kontrolou by určitě nic nezkazil... Jinak samozřejmě nejjednodušší bude začít s pořádnou diagnostikou a nastavením toho předvstřiku (pokud to půjde) a vstřikované dávky, to je asi základ a nic moc to nestojí, krom trochy časujericho-3 píše:Rider 23-Nechce se mi věřit, že při přeskočení řemenu o zub by majitel nezaznamenal změnu a o VAGU nemluvím..To se pozná sluchem a motor jde na ho.no..Ale třeba se pletu../nemluvím o situaci, kdy při výměně rozvodů dá špatně řemen a šrouby má na konci../.