Stránka 1 z 1
Vysoká Teplota oleje VR6
Napsal: 20 úno 2011, 18:39
od maiello
Ahoj, všem, moc to sem zrovna nepatří, ale přeci jen vyslechnu názory.
Mám sharan VR6, vzhledem k tomu že ho nemám dlouho nemohu posoudit, ale teď v zimě mám teplotu oleje mezi 100 v kopcích i 118 stupňů. Nevim jestli PP ukazuje přesně ale voda se drží na 90 a sáhnu li na trubku co vede vodu z motoru do chladiče tak samozřejmě pálí ale když sáhnu na olejovou vanu vyloženě se spátim a musim hned ucuknout.
Olej mám na horní rysce, při rychlosti cca 90kmh je teplota kolem 100 při neutrálu z kopce padne tak na 90 a při jízdě do kopce je i 120. je toto teď v zimě normální? díky za rady a názory
Napsal: 20 úno 2011, 18:55
od jericho-3
Olej může mít 110 , ale teď v zimě je to trochu divné...
Napsal: 20 úno 2011, 19:30
od maiello
taky myslim, měl jsem kdysi u jiného auta budík na oil, v zimě tak 60-70 v létě při kotli i 130
Re: Vysoká Teplota oleje VR6
Napsal: 20 úno 2011, 20:41
od Zdeněk M
maiello píše:Ahoj, všem, moc to sem zrovna nepatří, ale přeci jen vyslechnu názory.
Mám sharan VR6, vzhledem k tomu že ho nemám dlouho nemohu posoudit, ale teď v zimě mám teplotu oleje mezi 100 v kopcích i 118 stupňů. Nevim jestli PP ukazuje přesně ale voda se drží na 90 a sáhnu li na trubku co vede vodu z motoru do chladiče tak samozřejmě pálí ale když sáhnu na olejovou vanu vyloženě se spátim a musim hned ucuknout.
Olej mám na horní rysce, při rychlosti cca 90kmh je teplota kolem 100 při neutrálu z kopce padne tak na 90 a při jízdě do kopce je i 120. je toto teď v zimě normální? díky za rady a názory
Do 120 v pohodě, v navodu pisou že muže být i 140 pak snižte otačky.
Napsal: 20 úno 2011, 21:24
od maiello
to jo ale teď v zimě? mám tam 120 v kopci a to mrzne až bude 30 nad nulou?
Napsal: 20 úno 2011, 21:32
od MirekX
přesně tak, do 140C to neřeš, majitelé tater by mohli vyprávět, tam jde oil přes 160C olej je hlavně chlazený výměníkem do chldícího okruhu a tam venkovní teplota není zas tak směroplatná

Napsal: 20 úno 2011, 22:01
od maiello
no nevim, aby se to nějak nezapeklo nebo tak, u TDI byla teplota oleje tak 70 max a u benzína mi málo kdy šla přes 100
Napsal: 20 úno 2011, 22:17
od Martineq
MirekX píše:přesně tak, do 140C to neřeš, majitelé tater by mohli vyprávět, tam jde oil přes 160C olej je hlavně chlazený výměníkem do chldícího okruhu a tam venkovní teplota není zas tak směroplatná

To je nesmysl jezdim na tatre pri normalu ma 90 kdyz ji dam v lete napit tak kolem 110.
Pletes si asi budik na teplotu hlavy valcu.
Napsal: 20 úno 2011, 23:14
od jericho-3
Může to topit, že je olej na prd...Nebo máš špatné hodnoty předstihu, časování, lambdy atd. a motor nejde optimálně...Popř. máš upravenou výf. soustavu, nebo opravdu vyřazený chladič oleje..A motor má výkon v pořádku?
Napsal: 21 úno 2011, 11:40
od MirekX
Martineq píše:MirekX píše:přesně tak, do 140C to neřeš, majitelé tater by mohli vyprávět, tam jde oil přes 160C olej je hlavně chlazený výměníkem do chldícího okruhu a tam venkovní teplota není zas tak směroplatná

To je nesmysl jezdim na tatre pri normalu ma 90 kdyz ji dam v lete napit tak kolem 110.
Pletes si asi budik na teplotu hlavy valcu.
omlouvám se, je to tak jak píšeš, 815 už má budík teploty hlavy, to není olej
teplota oleje do 130 je jakž takž OK, výš by se dostat neměla, těch 140 jsem přepísk. U olejů se uvádí minimální HTHS viskozita a ta se měří při 150 C
Napsal: 21 úno 2011, 15:02
od martinsidlo
120-130 je u benzína normální i v zimě při jízdě do kopce.Olej není voda.Olej je ve válci,voda okolo.
Napsal: 21 úno 2011, 18:57
od dhfool
Pokud se to bude držet mezi 100-120, tak OK. Na léto zkus vyměnit nemrzku a víc ji zředit destilkou. Pokud nepomůže, tak holt budeš muset vymyslet nějaký chladič.
Napsal: 21 úno 2011, 20:12
od maiello
nemrzka je do -25 růžová, jede to hezky výkon je ok, motor jde pěkně tiše a pravidelně, jen mi to tak vrtá hlavou, protože olejová vana je vaříci jak svině, oproti jiným autům kde je po stejné jizdě teplá že na ní udržim v pohodě ruku. Výměník kolem filtru se zdá že cirkuluje, jedna hadice bla trochu víc ohnutá, tak se ji přeřízl v půli a dal jsem železné kolínko stejného průměru. . změna tak v průměru o 5 stupňů dolu. spotřeba paliva je v normě lambda dle vagu v normálu.