Stránka 1 z 2

žhavičky

Napsal: 09 bře 2011, 11:04
od Čápa
Možná blbá otázka, ale je lepší povolovat žhavičky za tepla nebo za studena?

Napsal: 09 bře 2011, 11:06
od Marek77
Povolovat je můžeš, kdy chceš, ale dotahovat určitě při studeném motoru. A při dotahování dodržet utahovací moment.

Napsal: 09 bře 2011, 11:09
od Čápa
Marek77 píše:Povolovat je můžeš, kdy chceš, ale dotahovat určitě při studeném motoru. A při dotahování dodržet utahovací moment.
A ještě používám měděnou pastu ve spreji na závit...

Napsal: 09 bře 2011, 12:42
od Marek77
To není na škodu :wink:.

Napsal: 09 bře 2011, 17:05
od jericho-3
Ne že to není na škodu..bez toho to přeci nejde...je třeba dodržovat technologickou kázeň... :D
Jak se vždycky chválím,/že jsem nebyl línej/ když za nějakou dobu povoluji spoje a s úsměvem vezmu klíč a povolím to, protože můj grafit je má osobní zbraň....Šrouby na kolech počínaje a žhavičkami,popřípadě svíčkami konče...

Napsal: 09 bře 2011, 17:09
od Biimbo
ty mažeš šrouby na kolech? Hm, to si kádr..

Napsal: 09 bře 2011, 17:20
od Vici
no já taky přimáznu závit... sice občas mi někdo sdělí že jsem kokot.. ale já s tím umím žít (LOL)

Napsal: 09 bře 2011, 19:07
od mir77
Jo, jo :) Všechno si pěkně očistit, namazat. To je přesně muj mechanik :D Ten si vyplejtvá dva čistící spreje a ani mi je radši nenaúčtuje :D Prostě to neumí bez toho, aby bylo všechno tip ťop. Neměl by klidný spaní. Škoda, že takovejch lidí je málo.

Napsal: 09 bře 2011, 19:19
od automec
na horkém motoru to jde líp..několikrát ověřeno..povolování myslím

Napsal: 09 bře 2011, 19:26
od Tomas6
Vici píše:no já taky přimáznu závit... sice občas mi někdo sdělí že jsem kokot.. ale já s tím umím žít (LOL)
Viči:Z toho si nic nedělej.Já sice taky zastávám názor nemazat,ale proč tomu tak je netuším a když už ty závity jdou fakt nasucho tak aspoň do něj stříknu měděnýho spreje když stříkám na styčný plochy.
A veškerý šroubky na podvozku mažu vazelinou na klouby a jak to jde příště krásně rozdělat.A zatím jsem neměl problém že by se něco povolilo.

Napsal: 10 bře 2011, 00:19
od Kakamil 4x4
Kdo maže ten stojí, kdo namazal, ten jede (noteeth)

Jinak k těm žhavičům...z mé osobní zkušenosti se mi žhaviče povolovaly nejlépe při teplém motoru...kdy na něm už člověk udrží ruku. A pak máznout závit mědí ;)

Napsal: 10 bře 2011, 09:25
od jericho-3
Bimbo přečti si, co jsem napsal, maži šrouby kol grafitem,ne grafitovou vazelínou..A cinty o tom, že je lepší zarezlá matka na kole /jak píšou i v hobby manuálech/ než matka volně jdou píší theoretici ze záručních opraven...Nejen kvůli tomu, že rezavá matka/šroub/ jde špatně dotáhnout a vzít na klíč trubku je prasárna o zkreslení správného momentu ani nemluvě..Ale silní hoši, hlavně s utahováky v ruce tam naperou co se točí /hlavně v pneuservisech/ a když to nejde přepnou na čtyřku...Tahle pověra vznikla u nákladních vozů, kdy hoši utahují dokud to nepraská...a při namazání to není slyšet...Ale kola osobního vozu se utahují maximálně křížem/klíčem/ a např. jemný závit u Fiatů každý kulturista snadno zničí a vytáčet rezavý šroub klíčem z výbavy vozu někde ve fujavici je nemožné..Grafit je prostě grafit...

Napsal: 10 bře 2011, 11:54
od Biimbo
:worthy: bože odpusť, jsem si pod gafitem představil klasickou G3 a ne asi jen já :D Já nemažu šrouby kol nikdy a u ničeho nebyl problém ani při povolování ani při utahování. Na momenťáku nastavím 110 a vím že se to povolí i orig klíčem i po půl roce,když se na něj dupne. Mažu jen nákladní,ale i ty by se mazat neměly, ale když jsou už jsou pak vytahaný a unavený matky,tak na sucho by se pak po dvou letech težko povolovaly. A hlavně tam kde jsou po šroubama konický pérovky, se to mazat musí,jinak to dostává hrozně zabrat a tuplem u sklápěček, kde se dělá kolo i dvakrát do měsíce..

Napsal: 10 bře 2011, 13:22
od Marek77
Ono se sice píše šrouby kol nemazat, ale fakt je, že u mého auta mám strašné potíže s povolením šroubů kol. Kolo utahnu malou fajfkou jednou rukou a po třech dnech ho povoluju metrovou lešenářskou trubkou, na níž celou svou maličkostí stojím (142 kg !!!). Jak je to možné, nemám zdání, nikdo není schopen mi spolehlivě vysvětlit, proč se to děje. Proto šrouby a hlavně kulovou plochu šroubu mažu Cu800 (měděná pasta) a jde to pak povolit trochu lépe (i když pořád nic moc).

Napsal: 10 bře 2011, 19:15
od Kakamil 4x4
Souhlasím s mazáním šroubů, byť to není dle všech předpisů. Nepřál bych Vám povolovat šrouby na kolech třeba u Chevroletu Captiva (alukola) nebo u Opelu Movano (plech.kola) někde na dálnici. Když to kolo rok nikdo nesundá, pak už opravdu musí přijít na řadu páka jak na náklaďáku :( Prostě to zaroste a podobrém nejde dolů. Ale pokud k nám auto jezdilo na prohlídky pravidelně, šrouby byly mazány měďenými sprayi, nebyl nikdy nikde problém.