Jaký rozměr gum?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jaký rozměr gum?
Zdar. Chci se zeptat zda mám dát 205/45 R16 nebo 195/50 R16 Disky jsou origo Fabia I RS. Ještě mohu mít Yokohamy 215/40 R16, držej dobře, ale hučej:-/ . Spíš mi jde o policajty kdyby mě zastavily tak že tam 215/40 nemá bejt a zda bych je na disk vůbec nandal. Díky
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 461
- Registrován: 02 kvě 2008, 19:15
- Bydliště: Chomutov
Re: Jaký rozměr gum?
na policajty se vykašliJeníkRS píše:Zdar. Chci se zeptat zda mám dát 205/45 R16 nebo 195/50 R16 Disky jsou origo Fabia I RS. Ještě mohu mít Yokohamy 215/40 R16, držej dobře, ale hučej:-/ . Spíš mi jde o policajty kdyby mě zastavily tak že tam 215/40 nemá bejt a zda bych je na disk vůbec nandal. Díky


-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 461
- Registrován: 02 kvě 2008, 19:15
- Bydliště: Chomutov
Re: Jaký rozměr gum?
Poslyš, jsi "chytrej jak rádio", je pěkné, že jsi "borec", co má ramena přes celá záda a nohy až na zem a sereš na policajty... OKpistabazar píše:na policajty se vykašliJeníkRS píše:Zdar. Chci se zeptat zda mám dát 205/45 R16 nebo 195/50 R16 Disky jsou origo Fabia I RS. Ještě mohu mít Yokohamy 215/40 R16, držej dobře, ale hučej:-/ . Spíš mi jde o policajty kdyby mě zastavily tak že tam 215/40 nemá bejt a zda bych je na disk vůbec nandal. Díkyty ti nemůžou nic říct,protože rozměr pneu máš napsaný pouze ve velkém TP a to sebou nevozíš aby se mohli podívat,taky to už na mě zkoušely ale vím že velký TP se nesmí vozit jen tak v autě
Když tak blbě radíš, tak mu řekni, co má dělat, když náhodou nabourá s pneu, které nemá v TP, čímž je ze zákona vozidlo nezpůsibilé provozu na pozemních komunikacích... a pojišťovna mu odpoví tvým stylem: "my na to serem" ... zaplať to poškozeným sám

GIV Variant TDi ???kW
A tak jako si lehce zjistěj do kterého dne máš STK tak si klidně i zjistěj co máš zapsáno za pneu! Doba kdy si je takle lehce ojebal už je pryč ............
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO 
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.

T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 461
- Registrován: 02 kvě 2008, 19:15
- Bydliště: Chomutov
Re: Jaký rozměr gum?
koukám že jsem nějakýmu policistovi šlápl na kuří okoSlavkov píše:Poslyš, jsi "chytrej jak rádio", je pěkné, že jsi "borec", co má ramena přes celá záda a nohy až na zem a sereš na policajty... OKpistabazar píše:na policajty se vykašliJeníkRS píše:Zdar. Chci se zeptat zda mám dát 205/45 R16 nebo 195/50 R16 Disky jsou origo Fabia I RS. Ještě mohu mít Yokohamy 215/40 R16, držej dobře, ale hučej:-/ . Spíš mi jde o policajty kdyby mě zastavily tak že tam 215/40 nemá bejt a zda bych je na disk vůbec nandal. Díkyty ti nemůžou nic říct,protože rozměr pneu máš napsaný pouze ve velkém TP a to sebou nevozíš aby se mohli podívat,taky to už na mě zkoušely ale vím že velký TP se nesmí vozit jen tak v autě
Když tak blbě radíš, tak mu řekni, co má dělat, když náhodou nabourá s pneu, které nemá v TP, čímž je ze zákona vozidlo nezpůsibilé provozu na pozemních komunikacích... a pojišťovna mu odpoví tvým stylem: "my na to serem" ... zaplať to poškozeným sám

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 79
- Registrován: 16 dub 2010, 16:45
2pistabazar
Já a policista ?
, nejsem policista, nicméně by od tebe bylo minimálně korektní ho upozornit na možné problémy takového rozhodnutí. Jinak je běžná praxe, že se po nehodě o pneumatiky zajímají... rozměr, hloubka dezénu, případně zda máš zimní tam, kde jsou předepsány atd. Např. v D, když v zimě bouráš na letních, tak máš smůlu...
Znám pár lidí, co již narazili s kolama, které neměli v TP a bourali. Mám pocit, že i někdo zde na fóru má osobní zkušenost...
Co se týká PČR, tak ve vozech, kde mají NTB, tak mají online přístup do databází, kde nemají NTB, tak mají vysílačku...
... a znáš to pokud máš např. natuněné auto a zaujmeš jejich pozornost, tak hledají tak dlouho, až Tě na něčem nachytají
Případně vyjádří podezření, že je vozidlo nezpůsobilé, zajistí vozidlo a počkáš si na příjezd jejich technika... taková příjemná obstrukce...
Doporučuji 205/45 R16
Já a policista ?

Znám pár lidí, co již narazili s kolama, které neměli v TP a bourali. Mám pocit, že i někdo zde na fóru má osobní zkušenost...
Co se týká PČR, tak ve vozech, kde mají NTB, tak mají online přístup do databází, kde nemají NTB, tak mají vysílačku...
... a znáš to pokud máš např. natuněné auto a zaujmeš jejich pozornost, tak hledají tak dlouho, až Tě na něčem nachytají

Případně vyjádří podezření, že je vozidlo nezpůsobilé, zajistí vozidlo a počkáš si na příjezd jejich technika... taková příjemná obstrukce...
Doporučuji 205/45 R16
GIV Variant TDi ???kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 461
- Registrován: 02 kvě 2008, 19:15
- Bydliště: Chomutov
naprosto souhlasím,příště se rozepíšu víc,jediné za co mě momentálně prodily jsou alu osum a půl palce,a to jako že malinko přečuhujou přes lemy,ale nakonec mě nechali na pokoji,ale je pravda že kromě kol nemám tuning tak si mě moc nevšímají.PS:taky se přikláním k 205\45\ R16,ty nižší jsou celkem tvrdý.Slavkov píše:2pistabazar
Já a policista ?, nejsem policista, nicméně by od tebe bylo minimálně korektní ho upozornit na možné problémy takového rozhodnutí. Jinak je běžná praxe, že se po nehodě o pneumatiky zajímají... rozměr, hloubka dezénu, případně zda máš zimní tam, kde jsou předepsány atd. Např. v D, když v zimě bouráš na letních, tak máš smůlu...
Znám pár lidí, co již narazili s kolama, které neměli v TP a bourali. Mám pocit, že i někdo zde na fóru má osobní zkušenost...
Co se týká PČR, tak ve vozech, kde mají NTB, tak mají online přístup do databází, kde nemají NTB, tak mají vysílačku...
... a znáš to pokud máš např. natuněné auto a zaujmeš jejich pozornost, tak hledají tak dlouho, až Tě na něčem nachytají
Případně vyjádří podezření, že je vozidlo nezpůsobilé, zajistí vozidlo a počkáš si na příjezd jejich technika... taková příjemná obstrukce...
Doporučuji 205/45 R16
- raceenergy
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 54
- Registrován: 26 led 2011, 15:36
- Bydliště: Big city
Nevyznam sa v preu moc ale ja som mal taky isty problem ze som mal 17tky a v tehcnicaku 15 som zasiel do peuservisu a tam mi to za nieaky doplatok vystavili certifikat ktory mi na policii zapisali do technickeho preukazu.Kazdy policajt ma pyta potvrdenie od preumatik tak neviem ci vam nieco mozu , ale min zobrat technicak a dat mastnu pokutu to mozu.Este k tim gumom cim sirsie tim lepsie drzi na ceste ,cim mensi profil hrubka preu tim viac nici napravu atd .Nesom expert vychadzam s mojej skusenosti .Neukamenovat .
Audi A4 rok.96 ,66kw,AHU,
Tak tak, bacha na to při nehodě. Viděl jsem to na vlastní oči. Pojišťovák přišel a první co ho zajímalo byly gumy
A to, že ví prd je mimo. Zavolaj si nebo kouknout do databáze přímo. Žádný ochcávačky 


Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Ak si ešte nevybral tiež sa svojím názorom prikloním k tomu čo máš v techničáku.
Žena mala búračku, vrazil do nej hňup, prvé čo kukal technik na obhliadke boli pneumatiky..ešte že to nebola jej vina. Na STK technik tiež...bu,bu,bu - máte kolesá mimo rozmer v techničáku- 5 EUR to spravilo. Tak som si konečne cez importéra vozidla - nie pneuservis!- nechal za 50EUR poslať schválený rozmer, za 12 EUR dopísať u policajtov a mám pokoj.
Žena mala búračku, vrazil do nej hňup, prvé čo kukal technik na obhliadke boli pneumatiky..ešte že to nebola jej vina. Na STK technik tiež...bu,bu,bu - máte kolesá mimo rozmer v techničáku- 5 EUR to spravilo. Tak som si konečne cez importéra vozidla - nie pneuservis!- nechal za 50EUR poslať schválený rozmer, za 12 EUR dopísať u policajtov a mám pokoj.
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Obecně na zapsání jiných kol do TP potřebuješ typový list. Pokud např. pneuservis prodává i elektrony, tak disponuje typovými listy a bývají ochotni ti "něco" úplatně poskytnout... a na základě tohoto "něčeho" - typového listu ti to na úřadě zapíšou do TP 
Technicky jde v principu hlavně o zachování obvodu kola:
O=pí * D, kde D je průměr kola.
D=d+2*š*pč, průměr kola je dán jako součet průměru disku d a dvojnásobku součinu šířky pneu a profilového čísla.
Např.
16" d= 16*2,54*10=16*254=406,4 mm
(*2,54 převod z palců na cm, *10 převod z cm na mm)
205/50 2š*pč = 2*205*50/100=2*205*0,5= 205 mm
(*2 protože v průměru se počítají vlastně dvě výšky pneu, /100 protože profilová číslo je poměr výšky pneu k její šířce v procentech)
D=d+2*š*pč = 406,4 + 205 = 611,4 mm
O= pí*D = 3,14*611,4 = 1919,796 mm (samořejmě můžete počítat s přesnějším pí 3,14159265....)
Obvod pneu je v tomto případu cca 1920 mm, respektive 192 cm, respektive 1,92 metru.
Proto s rostoucím průměrem disku a šířkou pneu musí klesat profilové číslo aby byl cca zachován obvod pneu
Samozřejmě se počítá s jistou tolerancí, vždyť je zřejmé, že např. sjetí pneumatiky o 5 mm je na průměru 1 cm, což jsou na obvodu cca 3 cm... na 100 otočeních kola (cca 192 metrů) to už dělá 3 metry...
... proto např. při nasazení malých kol začne kecat rychloměr, protože vlastně měříš výstupní otáčky z převodovky... a je zřejmě, že pak na jedno otočení kol ujedeš jinou vzdálenost... podělíš-li to časem = jiná rychlost...
Jinak odkazy na nějaké "kolové kalkulačky" jsou např tady:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=20537

Technicky jde v principu hlavně o zachování obvodu kola:
O=pí * D, kde D je průměr kola.
D=d+2*š*pč, průměr kola je dán jako součet průměru disku d a dvojnásobku součinu šířky pneu a profilového čísla.
Např.
16" d= 16*2,54*10=16*254=406,4 mm
(*2,54 převod z palců na cm, *10 převod z cm na mm)
205/50 2š*pč = 2*205*50/100=2*205*0,5= 205 mm
(*2 protože v průměru se počítají vlastně dvě výšky pneu, /100 protože profilová číslo je poměr výšky pneu k její šířce v procentech)
D=d+2*š*pč = 406,4 + 205 = 611,4 mm
O= pí*D = 3,14*611,4 = 1919,796 mm (samořejmě můžete počítat s přesnějším pí 3,14159265....)
Obvod pneu je v tomto případu cca 1920 mm, respektive 192 cm, respektive 1,92 metru.
Proto s rostoucím průměrem disku a šířkou pneu musí klesat profilové číslo aby byl cca zachován obvod pneu

Samozřejmě se počítá s jistou tolerancí, vždyť je zřejmé, že např. sjetí pneumatiky o 5 mm je na průměru 1 cm, což jsou na obvodu cca 3 cm... na 100 otočeních kola (cca 192 metrů) to už dělá 3 metry...
... proto např. při nasazení malých kol začne kecat rychloměr, protože vlastně měříš výstupní otáčky z převodovky... a je zřejmě, že pak na jedno otočení kol ujedeš jinou vzdálenost... podělíš-li to časem = jiná rychlost...
Jinak odkazy na nějaké "kolové kalkulačky" jsou např tady:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=20537
GIV Variant TDi ???kW