Stránka 1 z 2
Olej a TDI PD
Napsal: 28 úno 2006, 10:22
od Fox
Ahoj.
Je mozne pouzivat olej jako palivo i pro TDI PD?
Napsal: 06 dub 2006, 19:25
od Deivid
Napsal: 07 dub 2006, 02:55
od Kuba
Jistěže jde motor PD předělat na rostlináč , Deivide
! Nad rámec běžných úprav ( 2 nádrže, silnější potrubí, tepelný výmeník před a za filtrem, ev. další pomocný čerpadýlko paliva, třícestný ventily ) je potřeba u těhle motorů udělat další úpravičky, a to :
Dožhavování žhaviček při studenym motoru a přižhavování při delším chodu na volnoběh, změna ( nebo "ošizení/ pomoci odporu ) softwaru řídící jednotky kvůli změně počátku dodávky paliva na "dříve" , evtl. úprava softwaru (u některých novějších modelů) aby nedošlo k hlášení chyby při předehřívání rostlináče na 80 st.C., elektrický pomocný ohřev paliva při studenym startu protože motory čerpadlo-tryska se samy ohřívají dooost pomalu
Pak je jedno
Deivide, jestli do toho jde blázen

nebo normální člověk popř. psychopat či deviant

- fachčit to bude perfektně

- a
Deivide - dokonce i ušetří, i když si Ty a třeba i on bude stokrát mysleti že nikoliv

Napsal: 07 dub 2006, 07:40
od kartmen
Napsal: 07 dub 2006, 13:48
od Tomas.cz
Tyhle motory mají velkou účinnost prot se dlouze ohřívají.
proto jsou třeba tři topné tyče na výstupu do hadice, která vede do výměníku topení.
Zase by se něak dal využít olej, který jde přepadem, často je ohřát ( nafta ) až na 100 stupňů, proto mají tyhle motory také chladič paliva.
Tom
Napsal: 07 dub 2006, 19:43
od Ropák
Chladič paliva má prosímtě které auto? Jestli ano tak bych typoval na francouze, ti byli odjakživa přecpáni zbytečnostma, že byl kolikrát problém je překopat i na LPG, protože si hlídali i odpor na vstřikovačích a musel se tam vkládat při přepnutí na LPG ojebávací odpor.
Napsal: 07 dub 2006, 21:51
od tmracing
jj hdi ma pod pohladou naozaj naftovy chladic

Napsal: 07 dub 2006, 22:33
od Tomas.cz
to ropák:
Třeba VW TDi- PD
Tom
Napsal: 08 dub 2006, 20:46
od MirekX
Taky mám chladič nafty, mají je vše PDčka od VW
Napsal: 08 dub 2006, 21:54
od mvolesko
u PDčka se ohřejvá palivo skoro rychlejc než voda, teplota paliva se ustálí na 70-90C podle počasí, nad 70C se začíná palivo chladit
PD je tedy na olej ideální co se týká teploty , jezdí to absolutně bez problémů a na mix ani neni poznat ubytek výkonu
Napsal: 09 dub 2006, 20:57
od Tomas.cz
V čerpadle nad vstřikem dochází k velkému stlačení, proto velký vyvin tepla.
Tom
Napsal: 10 srp 2006, 14:51
od David Kadlec
ahoj,
chlapi potřeboval bych poradit teď mám octavii 2 1,9TDI PD 77kW
odešly mi vstřikovací jednotky a je mi tvrzeno že za to může příměs bionafty v palivu i když já jezdím zásadně na naftu , na dotaz v Mladé Boleslavi jsem dostal odpověď že do těchto motorů nelze tankovat bionaftu tak jak to tedy je????
Napsal: 10 srp 2006, 16:09
od MirekX
Zkus nějak popsat problém - odešly vstřikovače

. Já jsem s autem najezdil přes 30 tis km na čistý metylester (v bionaftě 30 % s naftou) A jsou naprosto OK. Nepotřebuje náhodou nějaký servisman nový vstřiky do svýho auta?
A škodovka má v TP jako palivo i bionaftu, je jedno jestli s čerpadlem nebo PD.
Napsal: 12 srp 2006, 20:15
od Fox
Myslite ze by nejak motoru(TDI PD) uskodilo kdybych v lete jezdil na naftu:olej treba v pomeru 3:1 ?
Napsal: 12 srp 2006, 22:20
od bobyd
bohuzel zadny obektivni vyzkum neprobehl necekej ze ti tady nekdo spolehlive rekne ze muzes a nic se nestane kdyz projdes par prispevku zjistis ze nekdo jezdi bez problemu i common railem a nekomu se posere normalni tdicko ale v pomeru 3:1 by to nemelo byt nebezpecne
a jak vidis vyrobce pokud zjisti ze jsi jezdil na neco jineho nez naftu veskere zavady svede na toto