Transporter T4 2.5TDi nestartuje *vyřešeno*

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

virtualBoB
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 18:34
Bydliště: Praha

Transporter T4 2.5TDi nestartuje *vyřešeno*

Příspěvek od virtualBoB »

Ahoj kluci, po výměně těsnění pod hlavou nestartuju. Jedná se o T4 2.5TDi 5válec rotačka 111kW AXG /bez chipu/. Jen pro připomenutí má dva ozubený řemeny, jeden klika-vačka, druhej vačka-čerpadlo. Startér točí, ale motor nechytne. Před rozebráním samozřejmě jezdila, starty byly na drc.

* hlava srovnaná, odtlakovaná, nový zdvihátka, vačka dobrá
* šrouby dotaženy předepsaným postupem ( pořadí + momenty )
* rozvody: setrvák na značce, vačka na pravítku, čerpadlo na značce (vše kontrolováno několikrát)
* výpis chyb VAG: nula - vše v pořádku
* baterie nabitá, rok a půl stará, startér točí dobře
* auto zhruba měsíc stálo než proběhlo nandání hlavy po repasi

Při pokusu o nastartování nic neklepe, necinká, nebouchá, motor točí zlehka, ale ani neštěkne, ani jeden válec. Z výfuku jde minimum kouře, spíš nic než něco. Pod motorem sucho.

Nějaké nápady na co bych se měl zaměřit ?

Děkuju.

EDIT: Už startuje, bylo špatně nastavené časování čerpadla.
Naposledy upravil(a) virtualBoB dne 11 čer 2011, 11:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20119
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Spadená nafta....
Nasát balonkem a pořádně odvzdušnit na vstřikách?
Pokud je to dobře složený, musí to jet....
virtualBoB
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 18:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od virtualBoB »

Jestli vidím dobře, tak v průhledný palivový hadičce co jde do čerpadla nafta je. Můžu poprosit o detailnější návod odvzdušnění pal. systému ? Balonkem nacucat přes palivový filtr, pak zase napojit, povolit matice na vstřikách a protočit než to začne kropit, utáhnout matice a zkusit start ?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jestli má motor kompresi a vše, co potřebuje k chodu, zaměřil bych se na postavení čerpadla versus rozvody...Je to píčácky udělaný....Ale jak to, že ti to nekouří z výfuku, když to nechytne? Ta nafta musí někam jít...A jde tam vůbec..?Povol trubky, zda stříká a když ano, namontuj na nějakou trubku vstřik , zda jej protlačí...Když to nechce chytat, musí to aspoň kouřit....
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20119
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Zkus to tak jak píšeš výše, jednou jsem se takto trápil s AFN, ne a ne to natočit, až po několokátým odvzdušnění to chytlo - tak už jsem viděl čerty...
evtl. tomu pomož start sprejem do sání, ale s rozumem :)
virtualBoB
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 18:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od virtualBoB »

jericho-3: Kompresi jsem neměřil, zatím se mi do toho moc nechce, dostat se k některým svíčkám je dost jebačka, tohle si nechávám až nakonec. Čerpadlo by mělo být nastavený správně, je na značkách, jakož i setrvák i vačka. Vše sedí. To že nekouří je právě divný, nafta v průhledný hadičce k čerpadlu přitom je. Bohužel vidim jen asi čtyři centimetry, dál je zas černá.

roman1648: Díky, zkusim to odvzdušnění, start sprej jen v nouzi nejvyšší ;)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

vacku mas urcite dobre? Nemas ji o 180° otocenou?
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
virtualBoB
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 18:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od virtualBoB »

Je určitě dobře, pravítko jde nasadit jen jedním způsobem, a pak palce vačky na 1. válci koukají nahoru. /válec v HÚ, ventily zavřené/
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

To jsi si popletl, to neni 1,9 pravitko jde nasadit vzdy, drazka je v prostredku.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
virtualBoB
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 18:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od virtualBoB »

Je fakt excentricky, sám jsem byl (příjemně) překvapenej, odpoledne můžu nafotit.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20119
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Je to excentrický - uhozený mimo střed právě aby to nešlo zjebat :)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

U petivalcu to je prave na stredu bezne, tak jak u octavky.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A což zkusit nejlepší startér lano..?Nechat ho pěkně v rychlosti na 4 prokvedlat..nové součástky se seznámí s těmi starými, vyprdí se vzduch a hurá... :)
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 06 čer 2011, 21:33, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Odpovědi: 0
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

nové součástky se seznámý s těmi starými,
Jak kdysi říkával bývalý kolega, "To si sedne..." :)

Podle mě, je špatně nastavené čerpadlo. Je to dost náchylné. Přidej mu trošku fóra a jak to chytne, tak udělej dynamickou kontrolu vstřiku přes VAG. ;)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
cooler
Přispěvovatel
Příspěvky: 86
Odpovědi: 0
Registrován: 14 čer 2010, 18:12

Příspěvek od cooler »

virtualBoB: povol privody k vstrekovacom a pozeraj, ci pri startovani odtial prska nafta.
Ak ano, daco si zle poskladal,
inak nemas cerpadlo zaplavene, postup odvzdusnenia pisali kolegovia.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“