Výkon při zapnuté klimatizaci

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Výkon při zapnuté klimatizaci

Příspěvek od Jirka800 »

cau. potřeboval bych radu, když pustím klimu tak se znatelně sníží výkon a i zvýší spotřeba jestli je to normální nebo jak to máte vy o kolik se vám snižuje výkon jestli to vůbec cítíte. moc s klimou nejezdím ale v těhlech vedrech se to vyplatí. jinak klima chladí. mám podezdření na přidřenej kompresor. je to na OI TDI 81KW.
díky za odpovědi
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
hondaaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 25 pro 2007, 20:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od hondaaa »

bud v klidu,je to uplne normalni.vezme si to klidne i o 1 litr na 100 km vic a pokles vykonu pri zapnuti je taky ok ;)
O1 1,9 tdi ASV 81 kw 2001,egr off
O1 1,9 tdi AGR 66 kw 2000,egr off
F1 1,9 sdi ASY 47 kw 2002
O3 1.4 tsi cng 2015
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Napiš co je znatelně a o kolik se zvýší spotřeba, klima bere tak 3 - 5kW +- . Spotřeba nahoru půl - litr a půl - dle typu auta. Přidřenej kompresor to asi nebude, ro by se z toho čoudilo (noteeth)
G3 Variant synchro
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já mám na Galaxy taky motor 81kW a při zapnuté AC mi vyskočí spotřeba na dálku přes půl litru, na poskakovačky i o litr nahoru. A výkon je znatelně nižší, zvláště při rozjíždění - to je jako s dvoutunovým vlekem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

Jirka800: Je to normální, každý agregát, který je roztáčen motorem a klade odpor bere logicky výkon. Běžný alternátor si toho veme taky hodně, když pozapínáš spotřebiče. Já to na pětiválci poznám jen na spotřebě, na výkonu ne. 8-)
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

no ta spotřeba je jak píšete do toho litru, a s tím výkonem podobně jak píše marek třeba při rozjíždění taky jak s vlekem nebo když jedu bez klimy cítím zátah turba jak prase ale s klimou je to takový gumový. no jak říkám moc sem s klimou nejezdil tak to nemám zkušený. taky sem někde četl že to sebere 3-4kw ale že to bude takhle znát sem si nemyslel. je to klasická 1.9 81kw bez chipu
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
Mad_Boxs
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 25 čer 2007, 18:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mad_Boxs »

No já teda nevím, ale když jedu s kimou nebo bez ní tak to nepoznám, ani na výkonu a ani na spotřebě. A klimatronic funguje a klima chladí. Ve vagu je vidět zvýčení dávky na volnoběhu při zapnutí klimy, ale jinak nic z výše popisovaných příspěvků nepociťuji. A mám to vyzkoušené na jedné trati, asi 280km, jezdím to vícekrát do roka a tak mohu říci, že na této trase jedu někdy s klimou a jindy bez. Jo a ještě je pravdou, že mám aktivovaný jen jeden ventilátor, druhý zapínám až v případě vysokého tlaku v klimě. Jestli vám ta spotřeba nestoupá právě díky el. zátěži na alternátoru.
OI 81kW AHF kombi 2000 - 510 000km - jen jednou vyměněná spojka - oil od výměny do výměny mezi ryskama
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

Mě by pak spíše zajímalo, jak se s klimou pere takový motor do RC modelů 1,2 HTP? Vždyť to musí být nebezpečné zapnout to při jízdě...to musí být taková brzda, že hrozí vyčelení skla. Není v pokynech pro židiče napsáno, že se klima může používat jen při stojícm voze se sešlápnutým pedálem plynu? :-)
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

Mad_Boxs píše:No já teda nevím, ale když jedu s kimou nebo bez ní tak to nepoznám, ani na výkonu a ani na spotřebě. A klimatronic funguje a klima chladí. Ve vagu je vidět zvýčení dávky na volnoběhu při zapnutí klimy, ale jinak nic z výše popisovaných příspěvků nepociťuji. A mám to vyzkoušené na jedné trati, asi 280km, jezdím to vícekrát do roka a tak mohu říci, že na této trase jedu někdy s klimou a jindy bez. Jo a ještě je pravdou, že mám aktivovaný jen jeden ventilátor, druhý zapínám až v případě vysokého tlaku v klimě. Jestli vám ta spotřeba nestoupá právě díky el. zátěži na alternátoru.
tak schválně zkusím odpojit ten ventilátor je pravda že když zapnu klimu tak se hned rozjedou oba ventilátory.
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

ventilátor má cca 200 W a když jede za jízdy na 50% tak má odběr jako halogenka, odběr kompresoru je klidně až 5kW.
cítit to je a spotřeba plus 0,5 až litr
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Sniperfm píše:Mě by pak spíše zajímalo, jak se s klimou pere takový motor do RC modelů 1,2 HTP? Vždyť to musí být nebezpečné zapnout to při jízdě...to musí být taková brzda, že hrozí vyčelení skla. Není v pokynech pro židiče napsáno, že se klima může používat jen při stojícm voze se sešlápnutým pedálem plynu? :-)
mám tušení že u těchto skůtrových motůrků to při akceleraci na plnej knedlík na nějakou dobu odpojí kompresor, aby se s tím dal učinit předjížděcí manévr traktoru.....
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Octava
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 15 srp 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Octava »

MirekX píše:
Sniperfm píše:Mě by pak spíše zajímalo, jak se s klimou pere takový motor do RC modelů 1,2 HTP? Vždyť to musí být nebezpečné zapnout to při jízdě...to musí být taková brzda, že hrozí vyčelení skla. Není v pokynech pro židiče napsáno, že se klima může používat jen při stojícm voze se sešlápnutým pedálem plynu? :-)
mám tušení že u těchto skůtrových motůrků to při akceleraci na plnej knedlík na nějakou dobu odpojí kompresor, aby se s tím dal učinit předjížděcí manévr traktoru.....
Dobre ty... (rofl) (LOL)
Octavia TDi PD 4x4
Golf II 1,6TD 59KW SB
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

viděl jsem výsledky testů vlivu klimatizace na spotřebu.....

bylo tam,že než se interiér nachladí a courá se po městě tak klima zvyšuje spotřebu,ale když už se interiér nachladí a jede se rychleji než 8Okm/h,tak je jízda s klimou ekonomičtější,než jízda s otevřenými okny-kdy se mění proudění vzduchu kolem auta a výrazně se zvýší aerodynamický odpor..
OCT II,2.0 TDi,103KW-BMM
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

četl jsem něco podobného s rozuzlením, že couračky po městě s okénkem dolů a nad 80kmh pěkně s klimou....asi jsem hýřil, ale když už tam ta klima je, tak jí využívám (noteeth)


jinak u auta viz podpis si zapnutí klimy všimnu jen na spotřebě a na rozjezdech, jak psal Mirek....u služební OII 1.6 MPI ve 3 lidech do kopce, se zapnutí klimy = zatažení ručky (LOL)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jenže, pánové - ono je třeba rozlišovat klimatronika a klasickou lednici. Pokaždé se to bude chovat jinak - jak z hlediska spotřeby, tak z hlediska ztráty výkonu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“