Výkon při zapnuté klimatizaci
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výkon při zapnuté klimatizaci
cau. potřeboval bych radu, když pustím klimu tak se znatelně sníží výkon a i zvýší spotřeba jestli je to normální nebo jak to máte vy o kolik se vám snižuje výkon jestli to vůbec cítíte. moc s klimou nejezdím ale v těhlech vedrech se to vyplatí. jinak klima chladí. mám podezdření na přidřenej kompresor. je to na OI TDI 81KW.
díky za odpovědi
díky za odpovědi
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
Já mám na Galaxy taky motor 81kW a při zapnuté AC mi vyskočí spotřeba na dálku přes půl litru, na poskakovačky i o litr nahoru. A výkon je znatelně nižší, zvláště při rozjíždění - to je jako s dvoutunovým vlekem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
no ta spotřeba je jak píšete do toho litru, a s tím výkonem podobně jak píše marek třeba při rozjíždění taky jak s vlekem nebo když jedu bez klimy cítím zátah turba jak prase ale s klimou je to takový gumový. no jak říkám moc sem s klimou nejezdil tak to nemám zkušený. taky sem někde četl že to sebere 3-4kw ale že to bude takhle znát sem si nemyslel. je to klasická 1.9 81kw bez chipu
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
No já teda nevím, ale když jedu s kimou nebo bez ní tak to nepoznám, ani na výkonu a ani na spotřebě. A klimatronic funguje a klima chladí. Ve vagu je vidět zvýčení dávky na volnoběhu při zapnutí klimy, ale jinak nic z výše popisovaných příspěvků nepociťuji. A mám to vyzkoušené na jedné trati, asi 280km, jezdím to vícekrát do roka a tak mohu říci, že na této trase jedu někdy s klimou a jindy bez. Jo a ještě je pravdou, že mám aktivovaný jen jeden ventilátor, druhý zapínám až v případě vysokého tlaku v klimě. Jestli vám ta spotřeba nestoupá právě díky el. zátěži na alternátoru.
OI 81kW AHF kombi 2000 - 510 000km - jen jednou vyměněná spojka - oil od výměny do výměny mezi ryskama
tak schválně zkusím odpojit ten ventilátor je pravda že když zapnu klimu tak se hned rozjedou oba ventilátory.Mad_Boxs píše:No já teda nevím, ale když jedu s kimou nebo bez ní tak to nepoznám, ani na výkonu a ani na spotřebě. A klimatronic funguje a klima chladí. Ve vagu je vidět zvýčení dávky na volnoběhu při zapnutí klimy, ale jinak nic z výše popisovaných příspěvků nepociťuji. A mám to vyzkoušené na jedné trati, asi 280km, jezdím to vícekrát do roka a tak mohu říci, že na této trase jedu někdy s klimou a jindy bez. Jo a ještě je pravdou, že mám aktivovaný jen jeden ventilátor, druhý zapínám až v případě vysokého tlaku v klimě. Jestli vám ta spotřeba nestoupá právě díky el. zátěži na alternátoru.
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
ventilátor má cca 200 W a když jede za jízdy na 50% tak má odběr jako halogenka, odběr kompresoru je klidně až 5kW.
cítit to je a spotřeba plus 0,5 až litr
cítit to je a spotřeba plus 0,5 až litr
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


mám tušení že u těchto skůtrových motůrků to při akceleraci na plnej knedlík na nějakou dobu odpojí kompresor, aby se s tím dal učinit předjížděcí manévr traktoru.....Sniperfm píše:Mě by pak spíše zajímalo, jak se s klimou pere takový motor do RC modelů 1,2 HTP? Vždyť to musí být nebezpečné zapnout to při jízdě...to musí být taková brzda, že hrozí vyčelení skla. Není v pokynech pro židiče napsáno, že se klima může používat jen při stojícm voze se sešlápnutým pedálem plynu?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Dobre ty...MirekX píše:mám tušení že u těchto skůtrových motůrků to při akceleraci na plnej knedlík na nějakou dobu odpojí kompresor, aby se s tím dal učinit předjížděcí manévr traktoru.....Sniperfm píše:Mě by pak spíše zajímalo, jak se s klimou pere takový motor do RC modelů 1,2 HTP? Vždyť to musí být nebezpečné zapnout to při jízdě...to musí být taková brzda, že hrozí vyčelení skla. Není v pokynech pro židiče napsáno, že se klima může používat jen při stojícm voze se sešlápnutým pedálem plynu?


Octavia TDi PD 4x4
Golf II 1,6TD 59KW SB
Golf II 1,6TD 59KW SB
viděl jsem výsledky testů vlivu klimatizace na spotřebu.....
bylo tam,že než se interiér nachladí a courá se po městě tak klima zvyšuje spotřebu,ale když už se interiér nachladí a jede se rychleji než 8Okm/h,tak je jízda s klimou ekonomičtější,než jízda s otevřenými okny-kdy se mění proudění vzduchu kolem auta a výrazně se zvýší aerodynamický odpor..
bylo tam,že než se interiér nachladí a courá se po městě tak klima zvyšuje spotřebu,ale když už se interiér nachladí a jede se rychleji než 8Okm/h,tak je jízda s klimou ekonomičtější,než jízda s otevřenými okny-kdy se mění proudění vzduchu kolem auta a výrazně se zvýší aerodynamický odpor..
OCT II,2.0 TDi,103KW-BMM
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
četl jsem něco podobného s rozuzlením, že couračky po městě s okénkem dolů a nad 80kmh pěkně s klimou....asi jsem hýřil, ale když už tam ta klima je, tak jí využívám
jinak u auta viz podpis si zapnutí klimy všimnu jen na spotřebě a na rozjezdech, jak psal Mirek....u služební OII 1.6 MPI ve 3 lidech do kopce, se zapnutí klimy = zatažení ručky

jinak u auta viz podpis si zapnutí klimy všimnu jen na spotřebě a na rozjezdech, jak psal Mirek....u služební OII 1.6 MPI ve 3 lidech do kopce, se zapnutí klimy = zatažení ručky

FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky 
