Stránka 1 z 3

TDI alebo TDI PD

Napsal: 26 led 2007, 14:01
od JanCI
by som sa chcel spytat,tych co maju uplne plnu hlavu informacii o prestavbe co je lepsie na prestavbu TDI alebo TDI PD?

viem,ze olej u TDI sa prepina tesne pred cerpadlom,kde potom u PD?

pytal som sa europencon a vraj obidva su rovnako vhodne,len TDI je jednoduchsie na prestavbu

Napsal: 26 led 2007, 14:55
od radluk
:o

Napsal: 26 led 2007, 15:53
od JanCI
tam je rozdiel
u TDI zenie do vsetkych trysiek jedno cerpadlo naftu
a u TDI PD zenie do kazdej trysky osobitne cerpadlo pre trysku, Preto to aj pomenovali cerpadlo -tryska, cize iny system.preto som vytvoril topic

Napsal: 26 led 2007, 16:14
od SLÁDEK
Ahoj,
já tady někde na fóru četl (ale nevím kde a kdo to psal - zkus pátrat), že PD je nejlepší systém pro RO protože nemá drahé vstřikovací čerpadlo, prý jedno čerpadlo-tryska stojí kolem 4000, takže když se něco rozsype, zas tolik to nestojí. Ale zdůrazňuji, že to není z mojí hlavy a nemám s tím žádný zkušenosti.

Napsal: 31 led 2007, 02:03
od pytlak2
mam motor PDI, jesdim stridave na olej, nebo olej s naftou, nekdy na naftu, zatim to jede. Myslim si ze to ma o trochu vetsi spotrebu, asi tak o ctvrt az o pul litru, kdyz jedu jen na olej.

Napsal: 31 led 2007, 17:33
od SLÁDEK
Ahoj,
a kolik máš na olej najeto? Máš nějaké úpravy - ohřev?

Napsal: 02 úno 2007, 15:37
od JanDiesel
moze niekto, kto s tym robi objasnit, kde je kriticke miesto u PD vstrekovacoch pri jazde na RO?U klasickych TDi motorov 66 a 81kw je to samozrejme vstrekovacie cerpadlo ale u PD neviem.

Napsal: 02 úno 2007, 16:28
od MirekX
u PD je to maximálně palivový filtr,jak to skrz něj proteče, tak už je to OK, nemá se co zničit. Akorát samo spalovací prostor, písty,kroužky. tam se to může po studeným startu usazovat se všemi důsledky.

Napsal: 02 úno 2007, 21:34
od JanDiesel
MirekX píše:u PD je to maximálně palivový filtr,jak to skrz něj proteče, tak už je to OK, nemá se co zničit. Akorát samo spalovací prostor, písty,kroužky. tam se to může po studeným startu usazovat se všemi důsledky.
Takze PD motory so vhodnejsie na prestavbu ako klasicke s cerpadlom-dikes.

Napsal: 02 úno 2007, 21:49
od MirekX
Už jsem to někde psal, je to teda čistě můj názor:
PD je vhodnější na RO,protože:
Normálně u PD je teplota nafty u vstřiků kolem 60-70 stupňů, protože proudí kanálkama vrtanýma v hlavě. Celý PD jednotky jsou schovaný pod víkem ventilů, cáká kolem nich horký olej (100 C). Taky to má chladič paliva
V případě poruchy jednoho vstřiku se vymění jen jedna PD jednotka, kterou starší seženete klidně kolem 500 Kč (pokud to není zrovna na 96 a 110 kW, o ty je mela mezi tunery :D, ale i ty jsem koupil fungl nové za 2000 Kč kus :) )
PD jednotku vyměníte sami za 20 minut, žádný velký štelování, běžné náčiní a je to.
Možná je ten můj pohled zkreslenej tím, že sám mám PD. Ale vstř. čerpadlo je opravdu choulostivé, nafta v něm, v trubkách a vstřikách chladne a jeho případná výměna není jednoduchá, už jenom rozvody...

Napsal: 02 úno 2007, 21:53
od Radim205D
Přesně tak. Čekám jenom na tu chvíli, kdy někdo vyrukuje s podobným funkčním PD systémem jako je MTDi.. Něco jako jednoduché ovládání mPD (noteeth)

Napsal: 02 úno 2007, 22:21
od alda164
Od to PD ale koncern VW opousti a jde do common railu , ne? No nevim komurkac na olej neni problem , ale vykurvit si treba zanovni Octavii olejem do toho bych nesel.

Napsal: 02 úno 2007, 22:36
od MirekX
Ano, VW opouští PD a jde cestou CR. PD už neumí emise EURO V, protože tím, že jsou PD jednotky ovládaný vačkou neumí stříkat do výfuku jako CR (vypálení filtru DPF). Ale za tu dobu se CR vychytal,v době vzniku PD byl CR značně pozadu. To VW nezvlád, šel blbou cetou.

Napsal: 03 úno 2007, 12:13
od Libor Hanzal
U PD jde dobře realizovat jednonádržovej systém.El.ohřev,malý okruh čerpadýlkem až ke vstřikům pro start na teplý olej a předehřev u podávacího čerpadla .

Napsal: 04 úno 2007, 02:38
od Kuba
Hm. že VW opouští PD je možná dobré pro EURO V ale ne pro nás. Vstřikovací elementy PD se daj sehnat např. na EBAY.DE v přepočtu za několik málo tisíc korun za kus. Navíc jsou to robustní držáky. Common-railový vstřikovače např. do BMW 530d stojej oproti tomu kolem 10-12.000,- Kč za kus. Kráte 6ks u šestiválce je 72.000,-- Kč bez práce. A je notoricky známo, že se po 150-250.000 km ty vstřikovače CR serou. Opravit se to nedá, někdy se to čistí....... Provoz na rostlináč riziko těhle choulostivejch dílů ještě zvyšuje.............