Fabia RS. Jaký zvolit postup úprav?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fabia RS. Jaký zvolit postup úprav?
Nemám možnost udělat vše najednou a trochu se ztrácím v několika věcech. Budu rád za konzultaci a rady.
Takže o co jde:
Fabia 1RS 1,9TDI, ASZ rv. 2003
spojka 240mm, turbo pravděpodobně KKK, výfuk sériový, FMIC kit od Forge . EGR stále ON.
Vyřešen podvozek a okolní věci, jde mi o motor. Představa je cca 200hp a ucházející kroutící moment. Auto nechci na maximálku, ale na rozjezdy a pokud možno s linéarním nárustem, bez turbo děr apod.
Jak postupovat?
Egr se vyhodí během měsíce, čekám na trubičku od forge(něco jako alard od DP.
Na volnoběh klepe dvouhmota, tak by se mělo začít pravděpodobně spojkou.
-Přemýšlel jsem že na mé parametry by asi stačila organická lamela Renovak+nové orig. komponenty sachs (vyjde cca 13tis když budu mít štěstí)
- Na druhou stranu koukám na nabídku DP která nabízí komplet Sach race na 6Q za 20tis. Pokud by se dala sehnat o něco levněji za třeba 17tis tak bych si připlatil, ale má to smysl, je v té ceně i nový setrvačník? Dá se sehnat levněji? Je problém s montáží?
Pak už nevím co dál.
KKK turbo co bude mít pomalu 170tis nechci trápit chipem, takže zbývá výfuk a turbo než se to celé odladí.. Výfuk mám vybraný Turbo-OFF od
Blueflame v 63,5mm za cca 17tis a turbo jsem přemýšlel že vezmu úplně nové VB ARL co se dá cca za 17tis.
- Teď je otázka jestli jít do turba, nahodit chip a došetřit na výfuk s pozdější doúpravou SW, nebo nejdříve výfuk a pak rovnou turbo s chipem.
Je u mě trošku problém s penězi, asi jako u každého tak si dělám nástřel co je potřeba, na druhou stanu chci jen kvalitu. budu rád za rady. Především budu rád za ujasnění drobností, o kterých nevím..Třeba že když chci tohle musím koupit tohle apod. Četl jsem třeba že André prodává redukci na bajonetové spojky aby se dalo turbo navléknout přímo na silikon a zajistit páskou..Takovéhle věci dkyž mi nikdo ujasní budu rád.
Takže o co jde:
Fabia 1RS 1,9TDI, ASZ rv. 2003
spojka 240mm, turbo pravděpodobně KKK, výfuk sériový, FMIC kit od Forge . EGR stále ON.
Vyřešen podvozek a okolní věci, jde mi o motor. Představa je cca 200hp a ucházející kroutící moment. Auto nechci na maximálku, ale na rozjezdy a pokud možno s linéarním nárustem, bez turbo děr apod.
Jak postupovat?
Egr se vyhodí během měsíce, čekám na trubičku od forge(něco jako alard od DP.
Na volnoběh klepe dvouhmota, tak by se mělo začít pravděpodobně spojkou.
-Přemýšlel jsem že na mé parametry by asi stačila organická lamela Renovak+nové orig. komponenty sachs (vyjde cca 13tis když budu mít štěstí)
- Na druhou stranu koukám na nabídku DP která nabízí komplet Sach race na 6Q za 20tis. Pokud by se dala sehnat o něco levněji za třeba 17tis tak bych si připlatil, ale má to smysl, je v té ceně i nový setrvačník? Dá se sehnat levněji? Je problém s montáží?
Pak už nevím co dál.
KKK turbo co bude mít pomalu 170tis nechci trápit chipem, takže zbývá výfuk a turbo než se to celé odladí.. Výfuk mám vybraný Turbo-OFF od
Blueflame v 63,5mm za cca 17tis a turbo jsem přemýšlel že vezmu úplně nové VB ARL co se dá cca za 17tis.
- Teď je otázka jestli jít do turba, nahodit chip a došetřit na výfuk s pozdější doúpravou SW, nebo nejdříve výfuk a pak rovnou turbo s chipem.
Je u mě trošku problém s penězi, asi jako u každého tak si dělám nástřel co je potřeba, na druhou stanu chci jen kvalitu. budu rád za rady. Především budu rád za ujasnění drobností, o kterých nevím..Třeba že když chci tohle musím koupit tohle apod. Četl jsem třeba že André prodává redukci na bajonetové spojky aby se dalo turbo navléknout přímo na silikon a zajistit páskou..Takovéhle věci dkyž mi nikdo ujasní budu rád.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Re: Fabia RS. Jaký zvolit postup úprav?
To neni komplet spojka, sada neobsahuje setrvak. Kompletni spojka je tusim jen na predelani na jednohmotu a tam je cena tusim kolem dvojnasobku.tholis píše:Na druhou stranu koukám na nabídku DP která nabízí komplet Sach race na 6Q za 20tis.
Nejsem si zcela jist, zda je tomu tak, jak pises. Ja jsem zaregistroval jen redukce z V na VA, ktere by v Tvem pripade byly restriktivni.tholis píše:redukci na bajonetové spojky aby se dalo turbo navléknout přímo na silikon a zajistit páskou..Takovéhle věci dkyž mi nikdo ujasní budu rád.
Jak uz bylo napsano, vyfuk bych zanechal klidne v seriovem stavu (pokud by byl kat vporadku; pokud ne, otevrit, vymlatit a pokud mozno navarit pruchozi trubku).
Jinak, ackoliv to bude znit jako omsela fraze, doporucil bych turbo dovyvazit na vysokorychlostni vyvazovacce. Ze serie je vyvazene na nezbytne minimum, ovsem v serii produkuje "jen" 150 koni

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- TDIfun
- Aktivista
- Příspěvky: 1994
- Registrován: 06 říj 2008, 20:15
- Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fabia RS. Jaký zvolit postup úprav?
KKK vyvazuje docela precizne, zeptej se sveho pana... sam mi to reklForest píše:To neni komplet spojka, sada neobsahuje setrvak. Kompletni spojka je tusim jen na predelani na jednohmotu a tam je cena tusim kolem dvojnasobku.tholis píše:Na druhou stranu koukám na nabídku DP která nabízí komplet Sach race na 6Q za 20tis.
Nejsem si zcela jist, zda je tomu tak, jak pises. Ja jsem zaregistroval jen redukce z V na VA, ktere by v Tvem pripade byly restriktivni.tholis píše:redukci na bajonetové spojky aby se dalo turbo navléknout přímo na silikon a zajistit páskou..Takovéhle věci dkyž mi nikdo ujasní budu rád.
Jak uz bylo napsano, vyfuk bych zanechal klidne v seriovem stavu (pokud by byl kat vporadku; pokud ne, otevrit, vymlatit a pokud mozno navarit pruchozi trubku).
Jinak, ackoliv to bude znit jako omsela fraze, doporucil bych turbo dovyvazit na vysokorychlostni vyvazovacce. Ze serie je vyvazene na nezbytne minimum, ovsem v serii produkuje "jen" 150 koniJe to investice do zivotnosti, spolehlivosti a mam duvod se domnivat, ze se to logicky projevi i na konecnem vysledku.

Fabie RS, FMIC, dobrej softik, 170koni bude. seriovy IC na brzde 102st po prestavbe 45st
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
FMIC mám jak jsem psal od Forge kompletní kit. Věřím že ten je naddimenzovaný dostatečně, ale tomu KKK už moc nevěřím tak to nechci čipovat, chci to najednou ne postupně.
Mám možnost koupit úplně nové VB turbo ARL od garetta, kdo by mi ho uměl dovyvážit? Trošku se bojím nechat na něj sahat, přecijenom je to fungl nové turbo a v česku aby člověk šikovného řemeslníka pohledal. Jak mám na VB turbu vyřešit bajonetové spojení které bývá součástí problémů? (netěsní, vypadává). VBturbo ARL od garetta by mělo mít stejný výstup jako 96tka KKK ne? tudíž výfuk sedne série a dá s ena něj tedy našetřit do budoucna (preferuju kit přímo na FRS od blueflamu). spojku mám tedy řešit pouze lamelou? Dělá lamely někdo jiný než renovak? Kamarád měl s nimi docela problémy 
Jinak reálný limit do provozu pro 110kw VB od garetta je cca kolik? Mám šanci se s ním dostat těsně pod 200HP s tím, že auto bude denně jezdit do práce apod? Samozřejmně za dodržení toho co se má.
V čem spočívá čip na tyhle hodnoty? Přidáním plnícího tlaku, přidáním nafty na vstřicích, změna předstihu, jiné dávkování směsy při různých otáčkách a podobné kombinace, jen mě zajímá životnost, vím že se dá TDI zvednout na hybridu na tyhle hodnoty celkem spolehlivě, ale pro ARL je to strop ne?


Jinak reálný limit do provozu pro 110kw VB od garetta je cca kolik? Mám šanci se s ním dostat těsně pod 200HP s tím, že auto bude denně jezdit do práce apod? Samozřejmně za dodržení toho co se má.
V čem spočívá čip na tyhle hodnoty? Přidáním plnícího tlaku, přidáním nafty na vstřicích, změna předstihu, jiné dávkování směsy při různých otáčkách a podobné kombinace, jen mě zajímá životnost, vím že se dá TDI zvednout na hybridu na tyhle hodnoty celkem spolehlivě, ale pro ARL je to strop ne?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Re: Fabia RS. Jaký zvolit postup úprav?
Jednak netusim o jakem "mem panovi" hovoris, pokud myslis Olega, nejsem jeho zamestnancem a svou heterosexualni orientaci jsem si jistTDIfun píše:KKK vyvazuje docela precizne, zeptej se sveho pana... sam mi to rekl

No a zadruhe, kdyz uz mas takovou rejpavou, odpovim Ti stejnou: pojem "VB" je oznaceni zavedene Garrettem a kdyz uz jsme u toho, pokud je mi znamo, ARL pouzivaji jen VB turba, jejichz vyrobcem je Garrett
... u dovyvazovani konkretne jednoho noveho, originalniho VBcka jsem byl - bylo to v norme (dane firmou Garrett), nicmene tato norma je udelana tak, aby to urcitou dobu vydrzelo (taky nemaji zajem na tom, aby to fungovalo vecne, pojem "programovana zivotnost" jim rika svoje) - v seriovem podani, kdy se to pohybuje v urcitem spektru otacek. Co se deje dal Garrett nemusi zajimat.
Nicmene i prumerne inteligentnimu uzivateli dojde, ze pokud je to vyuzivano v jinem spektru otacek, vyzaduje to (pro zachovani Garrettem zamyslene zivotnosti a spolehlivosti) jine, chapej peclivejsi vyvazeni, tedy v uzivanem (vetsim) rozsahu otacek.
Jinymi slovy, cim mensi nevyvahy dele (z hlediska hodnoty otacek) nastanou, tim lip pro spolehlivost a zivotnost.
@tholis: www.turbopower.cz tam maji VSR vyvazovacku
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Forest: Jak se vyvažuje nové turbo?, kolik vyjde vyvážení (počítám se zárukou)a jak se přidává/ubírá vývažek/materiál aby se odchylky zmenšily? nikde tam o vyvažování nepíšou, i když chápu že jako firma co se zabývá repasí jí mít budou. Po výměně VB ARL za KKK je možné s autem dojet na chip po vlastní ose? Bude turbo jet i na stávající mapy? A to bez sebemenšího poškození?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Vyvazuje se ve fabrice Garrett, kde je v pripade potreby ubiran frezkou material na obou stranach compressoru, pripadne osicky (jejiz soucasti je i turbina, tedy "vyfukova vrtulka. V Tvem pripade se zde (abych byl presny) jedna o dovyvazeni, kdy se turbo uz nerozebira (aby se samostatne vyvazila osicka s turbinou a nasledne i s compressorem a matkou a vyvazuje se ubiranim materialu na maticce, ktera zajistuje compressor. Vice viz. odkaz:
http://www.youtube.com/watch?v=TMA5RFpG ... re=related
Cena u Turbopower je od 700, zalezi na stavu, nicmene u noveho turba lze myslim pocitat s touto cenou. Rekni si o graf. Ja osobne tak nechavam vyvazovat vsechna turba a povazuji to za investici, ktera se mi vrati v podobe delsi zivotnosti a me spokojenosti.
Jinak na lazeni dojedes s ARL turbem v klidu (byt pocitis zmeny).
http://www.youtube.com/watch?v=TMA5RFpG ... re=related
Cena u Turbopower je od 700, zalezi na stavu, nicmene u noveho turba lze myslim pocitat s touto cenou. Rekni si o graf. Ja osobne tak nechavam vyvazovat vsechna turba a povazuji to za investici, ktera se mi vrati v podobe delsi zivotnosti a me spokojenosti.
Jinak na lazeni dojedes s ARL turbem v klidu (byt pocitis zmeny).
Naposledy upravil(a) Forest dne 12 črc 2011, 12:36, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
auto ti pojede,myslim ze mozna hůř jak serie,ale pojede,nic by se s tím stat nemelo,,takze na čip dojedes v pohodetholis píše:Forest: Jak se vyvažuje nové turbo?, kolik vyjde vyvážení (počítám se zárukou)a jak se přidává/ubírá vývažek/materiál aby se odchylky zmenšily? nikde tam o vyvažování nepíšou, i když chápu že jako firma co se zabývá repasí jí mít budou. Po výměně VB ARL za KKK je možné s autem dojet na chip po vlastní ose? Bude turbo jet i na stávající mapy? A to bez sebemenšího poškození?
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba 

Forest: Jsem od přírody nedůvěřivý typ a nějak se mi nechce věřit že za pouhých 700Kč si s tím budou hrát jako na tom videu. Navíc se mi nechce věřit že za tuhle cenu turbo vyváží lépe jak u garrettu. Tím nechci nikoho shazovat, jen mám obavu aby to k něčemu bylo. Je možné to udělat na počkání? Mám to celkem štreku do Holic z Teplic. Každopádně pokud je pravda co říkáš bylo by moc fajn si turbo ještě dovyvážit, věřím že to bude mít smysl, ale jde o lidi
eddy91: Počítám že čip budu absolvovat někde u Prahy (většina renomovaných firem má sídlo okolo) a tam to mám 100km po dálnici a rychlostkách, opravdu to turbo zvládne?
Jakou máte vůbec zkušenost s kitem od Forge? Já jsem s ním na sérii spokojen, ale zajímá mě jestli jsem udělal dobře.
Teď je ještě otázka u koho chip, ale to by byl trošku flame počítám

eddy91: Počítám že čip budu absolvovat někde u Prahy (většina renomovaných firem má sídlo okolo) a tam to mám 100km po dálnici a rychlostkách, opravdu to turbo zvládne?
Jakou máte vůbec zkušenost s kitem od Forge? Já jsem s ním na sérii spokojen, ale zajímá mě jestli jsem udělal dobře.
Teď je ještě otázka u koho chip, ale to by byl trošku flame počítám

-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Jsem rad, ze jsi pouzil slovo "pouhych", protoze vetsina lidi to vnima opacne. Je treba si uvedomit porizovaci cenu pristroje, ktera je sesticiferna.tholis píše:Forest: Jsem od přírody nedůvěřivý typ a nějak se mi nechce věřit že za pouhých 700Kč si s tím budou hrát jako na tom videu. Navíc se mi nechce věřit že za tuhle cenu turbo vyváží lépe jak u garrettu. Tím nechci nikoho shazovat, jen mám obavu aby to k něčemu bylo. Je možné to udělat na počkání? Mám to celkem štreku do Holic z Teplic. Každopádně pokud je pravda co říkáš bylo by moc fajn si turbo ještě dovyvážit, věřím že to bude mít smysl, ale jde o lidi![]()
eddy91: Počítám že čip budu absolvovat někde u Prahy (většina renomovaných firem má sídlo okolo) a tam to mám 100km po dálnici a rychlostkách, opravdu to turbo zvládne?
Jakou máte vůbec zkušenost s kitem od Forge? Já jsem s ním na sérii spokojen, ale zajímá mě jestli jsem udělal dobře.
Teď je ještě otázka u koho chip, ale to by byl trošku flame počítám
Co se vyvazovani tyce, Oleg si s tim hodne "hraje" a nezridla na jedno vyvazovani spotrebuje i vice matek, protoze se mu proste nejaka "nelibi" (chapej, ze je jako zaklad pro jeho styl vyvazovani nedostatecna). Zaklada si na tom, ze jeho turba odchazeji vyvazena na co nejmin. Normu Garrett nebere vazne, ve smyslu, ze pro nej je to malo, odvadi lepsi praci protoze chce, aby se mu zakaznici vraceli ne z duvodu nespokojenosti ale spokojenosti, tedy s dalsimi turbodmychadly.
Co se vyvazeni turba "na pockani" tyce, po telefonicke dohode je mozna i tato moznost, nicmene nepocitej s tim, ze to uvidis (proste ho tam das, skocis si na obed a pak si ho vyzvednes).
Do jeho "kralovstvi" bere lidi jen zridka (kvuli cumilum, chmatakum a know-how), myslim, ze pochopitelne. Na druhou stranu, neni problem to poslat postou, vyzvedne si to, vyvazi, prilozi protokol (musis si o nej rict, neni to bezne) a zasle zpet ... takze si to spocitej co Te vyjde nejlip.
Jestli dovolis, az to tam budes davat, rekni mu, at pro Foresta schova oba protokoly v elektronicke podobe a ja to sem pak placnu, aby lidi pochopili o cem mluvim.
Co se chipu tyce, Teplice jsou od Chomutova (DP) do 50km, takze pokud by Ti to stacilo bez brzdy, myslim jasny, nicmene je treba domluvit s Richardem, protoze ted zije v Praze. V pripade, ze bys chtel brzdu (a ja bych chtel, nejbliz to mas za kvalitou do Prahy a zde bych opet volil DP. Doporucil bych Ti i Zdenka (TDIFun), nicmene se obavam, ze bys ten rozdil ceny projel ... nicmene auto nedavas chipovat kazdy den, takze bych resil proste jen komplexni kvalitu poskytovanych sluzeb.
Preju mnoho zdaru a dej vedet pak jak jsi dopadl

Naposledy upravil(a) Forest dne 12 črc 2011, 13:17, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Forest: Tak myslím si, že většina lidí se strojním vzděláním a alespoń i část fanoušků by měla trošku vědět jak je ta práce složitá a jak je náročná na přesnost (při otáčkách toho turba je každej gram jinde než má být po čase likvidační). Proto se mi cena 700Kč (1hod práce kvalitního odborníka) zdá relativně malá za tuhle práci-proto mé podezření. Každopádně pošta dle mého není moc rozumnej nápad. Možná cestou tam, ale zpět...I když jak o tom přemýšlím v autě to dostává mnohem větší rázy tak by měla být má obava neopodstatněná. Každopádně turbo bude aktuální až po spojce tak dám vědět a pravděpodobně to využiju. U mě je vše na dlouhé lokty.
Každopádně brzdu určitě chtít budu;) chci to ladit na brzdě, ne jen přehráním softwaru (snad nejsem naivní a někdo to dělá za normální peníze). tak nějak doufám že dostanu nastavení na můj vůz, ne přehrané mapy.
Vici: si mi pomohl

Každopádně brzdu určitě chtít budu;) chci to ladit na brzdě, ne jen přehráním softwaru (snad nejsem naivní a někdo to dělá za normální peníze). tak nějak doufám že dostanu nastavení na můj vůz, ne přehrané mapy.
Vici: si mi pomohl

