Stránka 1 z 3

typy TDI motorů

Napsal: 26 led 2007, 16:18
od radluk
:?

Napsal: 26 led 2007, 16:27
od JanCI
pokial viem,tak atmosfericky cerpadlo dyza sa nikdy nevyrobil
no a VW zatial nevypluli motor TDI s CR
Tdi v zivote nemoze byt atmosfericky lebo TURBO DIESEL INJECTION preto sa to vola asi TDI;)
atmosfericky ma oznacenie SDI,ked uz, a VW uz ani atmosfericke nerobi,teraz som si pozeral, co montuju do aut

TDI PD znamena TURBO DIESEL INJECTION - Pumpen Duse

to co sa ma tu pytas je (offtopic) osobne si myslim,ze mas v tom chaoz

Napsal: 26 led 2007, 17:18
od radluk
:o

Napsal: 26 led 2007, 17:24
od JanCI
lenze len VW group ma oznacenie TDI
TDI je TRADEMARK,ktoru moze pouzivat len VW group
ostatne automobilky to oznacuju inak

Napsal: 26 led 2007, 17:26
od SLÁDEK
Ahoj,
docela dobré základní informace o TDi, TDi PD, TDi CR, i když tam pletou VW s hruškama :-)
http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php ... 78b6c9f0c8

Napsal: 26 led 2007, 17:36
od radluk
(hm)

Napsal: 26 led 2007, 17:38
od SLÁDEK
Já myslím, že TDi, tedy TurboDiesel(direct)Injection je prosto jakýchkoli komerčních značek, TDI už je asi jiná

Napsal: 26 led 2007, 17:45
od radluk
;)

Napsal: 26 led 2007, 17:51
od SLÁDEK
Jestli vyrábí VW TDi CR to nevím, jen jsem psal ze na tom webu pletou VW s hruškama - myslel jsem tím, že se článek tváří jakoby obecně, ale přitom dávají za příklad jen motory VW, jakoby ani jiné neexistovaly.

Napsal: 26 led 2007, 18:56
od MirekX
já bych to viděl takto:
označení jen D, pouze diesel, bez turba, vstřikování klasické rotační čerpadlo.
označení TD je to samé,jen s turbodmychadlem

TDI - to je TD a je přidán intercooler - mezichladič stlač.vzduchu
a vstřikování buď normální čerpadlo, nebo PD, nebo CR

Podle mě je PD nejlepší na olej,protože tam jsou vyšší tlaky než v rotačním čerpadle (lepší rozprášení) a taky palivo proudí ke vstřikovačům kanálkama v hlavě a ohřívá se. Normálně má teplota paliva u PD kolem 60-70 stupňů (při provozní teplotě). Takže jen malý výměník a je tam hravě 80. a celé vstřikovače jsou schované v hlavě, takže nehrozí chladnutí paliva. A dnes není problém koupit dobrý PD vstřik za méně než 1000 Kč, (já koupil nové 150 PS za 8000 Kč sadu :) 4 ks ) výměnu uděláte v garáži za 20 minut bez spešl nářadí. A nestane se, že by v se v něm něco překroutilo nebo tak něco, jako v lucasáckých čerpadlech

s PD VW bude končit, protože to pořádně neumí spolupracovat s DPF filtrem a Euro 4 a 5 už to neudělá, proto přechází na CR

Napsal: 26 led 2007, 19:04
od radluk
(noteeth)

Napsal: 26 led 2007, 19:08
od SLÁDEK
Myslím, že přesněji je to takto:
D - atmosfériký diesel - předkomůrkáč
TD - turbodiesel - předkomůrkáč
TDi - turbodiesel - přímý vstřik do válce

To PD bude na olej asi fakt dobrý, ten tlak paliva je ale dělanej na naftu, takže pokud to má fungovat stejně je nutné předehřívat aby olej získal nižší viskozitu a asi doplnit i podávací čerpadlo k nádrži.

Jaký máš schema zapojení?

Napsal: 26 led 2007, 19:12
od radluk
(noteeth)

Napsal: 26 led 2007, 19:21
od MirekX
Značku TDI si asi VW nechal registrovat a všechny turbodieselová auta od VW group mají TDI , proto ostatní používají jiné zkratky jako TDCI,CRDI..... intercooler mají všechny modernější a výkonnější turbodiesely, na účinnost to vliv asi moc nemá, ale na dosažený výkon to má vliv obrovský (klidně i dvojnásobek)

Napsal: 26 led 2007, 20:03
od Huml
atmosférický PD se dělá, VW Caddy 2,0 SDI PD