Stránka 1 z 3

huci lozisko i po vymene

Napsal: 16 srp 2011, 08:24
od calibos
Vymenil jsem ted L predni lozisko, protoze hucelo ( za nove SKF, pred tim FAG ). Ovsem ted to huci jeste vic...a to jsem to predchozi menil v zime a uz odeslo (cca 10 000km)...
kde je problem? v naboji, nebo jeste v necem jinem ?? jeste budu menit i to druhe, take huci

Re: huci lozisko i po vymene

Napsal: 16 srp 2011, 09:20
od josef10
calibos píše:Vymenil jsem ted L predni lozisko, protoze hucelo ( za nove SKF, pred tim FAG ). Ovsem ted to huci jeste vic...a to jsem to predchozi menil v zime a uz odeslo (cca 10 000km)...
kde je problem? v naboji, nebo jeste v necem jinem ?? jeste budu menit i to druhe, take huci

jakym momentem jsi utahl poloosy? jestli jsi to prednal tak jsi umrtvil lozisko...

Napsal: 16 srp 2011, 09:42
od karel4
Vyměn pravé.
Pak špekuluj.

Re: huci lozisko i po vymene

Napsal: 16 srp 2011, 10:44
od calibos
josef10 píše:
calibos píše:Vymenil jsem ted L predni lozisko, protoze hucelo ( za nove SKF, pred tim FAG ). Ovsem ted to huci jeste vic...a to jsem to predchozi menil v zime a uz odeslo (cca 10 000km)...
kde je problem? v naboji, nebo jeste v necem jinem ?? jeste budu menit i to druhe, take huci

jakym momentem jsi utahl poloosy? jestli jsi to prednal tak jsi umrtvil lozisko...
to netusim, nedelaljsem to sam, ale servisak...

Re: huci lozisko i po vymene

Napsal: 16 srp 2011, 11:27
od josef10
calibos píše:
josef10 píše:
calibos píše:Vymenil jsem ted L predni lozisko, protoze hucelo ( za nove SKF, pred tim FAG ). Ovsem ted to huci jeste vic...a to jsem to predchozi menil v zime a uz odeslo (cca 10 000km)...
kde je problem? v naboji, nebo jeste v necem jinem ?? jeste budu menit i to druhe, take huci

jakym momentem jsi utahl poloosy? jestli jsi to prednal tak jsi umrtvil lozisko...
to netusim, nedelaljsem to sam, ale servisak...
to je prave ono... pokud se nedodrzi predepsany moment tak lozisko jde do kytek...

Napsal: 16 srp 2011, 19:24
od karel4
V životě jsem nedotahoval přední ložisko momentovým klíčem a cca 400 aut nemělo s tím problém,prostě 1 m páku a s citem. ;)

Napsal: 16 srp 2011, 19:27
od boobika
co to je za auto?

Napsal: 16 srp 2011, 20:39
od calibos
boobika píše:co to je za auto?
OCTAVIA I COMBI RS

Napsal: 16 srp 2011, 20:43
od papouch22
karel4 píše:V životě jsem nedotahoval přední ložisko momentovým klíčem a cca 400 aut nemělo s tím problém,prostě 1 m páku a s citem. ;)
mam stejne zkusenosti

Napsal: 16 srp 2011, 21:19
od jericho-3
Radiální ložisko je ze dvou částí, které se po dotažení opřou o sebe a vůle je daná konstrukcí ložiska..Moment je tam k tomu, aby byla záruka, že se obě půlky dotknou anebo aby u menšího ložiska nějaký stachanovec vnitřní půlky nerozlomil...Takže jak hoši píší,když někdo utahuje poloosu po montáži nového ložiska trubkou a po dotažení ložiska /opření půlek/ rozumně přetáhne, nemůžou je zkurvit..Používal jsem momenták , když mi nam.ložiska začala po měsíci hučet , netušil jsem, čím to je a nakonec to byla vadná várka/FAG/..,bylo to na expertíze, kde přetažení údajně poznají..a uznali vadu ložiska. Pak jsem momenták zas nechal v koutě... :)

Napsal: 17 srp 2011, 06:24
od josef10
jericho-3 píše:Radiální ložisko je ze dvou částí, které se po dotažení opřou o sebe a vůle je daná konstrukcí ložiska..Moment je tam k tomu, aby byla záruka, že se obě půlky dotknou anebo aby u menšího ložiska nějaký stachanovec vnitřní půlky nerozlomil...Takže jak hoši píší,když někdo utahuje poloosu po montáži nového ložiska trubkou a po dotažení ložiska /opření půlek/ rozumně přetáhne, nemůžou je zkurvit..Používal jsem momenták , když mi nam.ložiska začala po měsíci hučet , netušil jsem, čím to je a nakonec to byla vadná várka/FAG/..,bylo to na expertíze, kde přetažení údajně poznají..a uznali vadu ložiska. Pak jsem momenták zas nechal v koutě... :)
aha tak to jsem nevedel... to znamena utahnout matici na poloose klidne metrovou trubkou a lozisku se nic nestane?

Napsal: 17 srp 2011, 08:08
od Pája 19
Na O1 je to myslim 300Nm, takže na metrový trubce 30kg. Jen aby byla představa...

Napsal: 17 srp 2011, 08:12
od josef10
Pája 19 píše:Na O1 je to myslim 300Nm, takže na metrový trubce 30kg. Jen aby byla představa...
na OI je predepsany moment 50 Nm + 60 stupnu....

Napsal: 17 srp 2011, 08:14
od Pája 19
Asi čerpu ze špatnýho zdroje (wallbash) , ale auta jezděj a nehučej.

Napsal: 17 srp 2011, 08:21
od josef10
dokaze nekdo rict vysledny moment 50 Nm + 60 stupnu?