O1 AHF 2000 - turbo moc tlačí - nouzák
Napsal: 28 zář 2011, 11:22
Mám O1 s motorem AHF, turbo 9 lopatek. Začal mi padat motor do nouzáku- poslední dobou už pravidelně - při cca 3100 otáčkách. Z logu bylo vidět, že jde stále tlak nahoru - při cca 2400 mbar to skočilo do nouzáku "Regulační odchylka...". Dal jsem to mechanikovi na vyčištění turba - naklápění bylo zatuhlé. Po vyčištění jde hýbat s mechanismem volně rukou, ale stejně mi to do nouzáku padá - jen se to posunulo na cca 3400ot.
Tak jsme zkusili vyloučit vadnou N75 nebo baňku s membránou tím, že jsme hadičku od podtlaku odpojili (a zaslepili na na N75 aby se neztrácel podtlak). Tak by to turbo mělo jet na minimální výkon i při vysokých otáčkách - je tomu tak???
Bylo to shnilejší odspodu, ale stejně to lezlo na 2300 i výše
Čím to může být?
Mechanik turbo značil, tak by nemělo být špatně složené. Snímač tlaku by snad měl být v pořádku - v klidu ukazuje kolem 1000mbar.
To udržení maxima 1980mbar je dáno jen lopatkami nebo to může být třeba i váhou, že to dává při zkreslování průtoku vzduchu třeba vyšší množství paliva??
Váha ale ukazuje kolem 880-900, což by snad měla být dobrá?
Dá se nějak proměřit N75?
Auto už mám 5let a od začátku mi turbo bralo až od 2000. Je to vidět v grafu - to se ani po vyčištění a rozhýbání lopatek nezměnilo.
Log před čištěním turba:

Log po vyčištění:

Díval jsem se na logy z roku 2006 a regulovalo to správně - tak by turbo nemělo být špatně seskládané už od začátku.
Dik za rady.
Tak jsme zkusili vyloučit vadnou N75 nebo baňku s membránou tím, že jsme hadičku od podtlaku odpojili (a zaslepili na na N75 aby se neztrácel podtlak). Tak by to turbo mělo jet na minimální výkon i při vysokých otáčkách - je tomu tak???
Bylo to shnilejší odspodu, ale stejně to lezlo na 2300 i výše


Čím to může být?
Mechanik turbo značil, tak by nemělo být špatně složené. Snímač tlaku by snad měl být v pořádku - v klidu ukazuje kolem 1000mbar.
To udržení maxima 1980mbar je dáno jen lopatkami nebo to může být třeba i váhou, že to dává při zkreslování průtoku vzduchu třeba vyšší množství paliva??
Váha ale ukazuje kolem 880-900, což by snad měla být dobrá?
Dá se nějak proměřit N75?
Auto už mám 5let a od začátku mi turbo bralo až od 2000. Je to vidět v grafu - to se ani po vyčištění a rozhýbání lopatek nezměnilo.
Log před čištěním turba:

Log po vyčištění:

Díval jsem se na logy z roku 2006 a regulovalo to správně - tak by turbo nemělo být špatně seskládané už od začátku.
Dik za rady.