Stránka 1 z 3

O1 AHF 2000 - turbo moc tlačí - nouzák

Napsal: 28 zář 2011, 11:22
od drpa
Mám O1 s motorem AHF, turbo 9 lopatek. Začal mi padat motor do nouzáku- poslední dobou už pravidelně - při cca 3100 otáčkách. Z logu bylo vidět, že jde stále tlak nahoru - při cca 2400 mbar to skočilo do nouzáku "Regulační odchylka...". Dal jsem to mechanikovi na vyčištění turba - naklápění bylo zatuhlé. Po vyčištění jde hýbat s mechanismem volně rukou, ale stejně mi to do nouzáku padá - jen se to posunulo na cca 3400ot.
Tak jsme zkusili vyloučit vadnou N75 nebo baňku s membránou tím, že jsme hadičku od podtlaku odpojili (a zaslepili na na N75 aby se neztrácel podtlak). Tak by to turbo mělo jet na minimální výkon i při vysokých otáčkách - je tomu tak???
Bylo to shnilejší odspodu, ale stejně to lezlo na 2300 i výše :? :?
Čím to může být?
Mechanik turbo značil, tak by nemělo být špatně složené. Snímač tlaku by snad měl být v pořádku - v klidu ukazuje kolem 1000mbar.
To udržení maxima 1980mbar je dáno jen lopatkami nebo to může být třeba i váhou, že to dává při zkreslování průtoku vzduchu třeba vyšší množství paliva??
Váha ale ukazuje kolem 880-900, což by snad měla být dobrá?
Dá se nějak proměřit N75?
Auto už mám 5let a od začátku mi turbo bralo až od 2000. Je to vidět v grafu - to se ani po vyčištění a rozhýbání lopatek nezměnilo.
Log před čištěním turba:
Obrázek
Log po vyčištění:
Obrázek

Díval jsem se na logy z roku 2006 a regulovalo to správně - tak by turbo nemělo být špatně seskládané už od začátku.

Dik za rady.

Napsal: 28 zář 2011, 11:33
od pokornasek.pepan
to bude spatne slozeny.

Napsal: 28 zář 2011, 11:52
od leguan
jestli neotočil kroužek

Napsal: 28 zář 2011, 12:29
od drpa
A je to tedy tak, že s odpojeným podtlakem na turbo by to nemělo dávat nikdy víc než těch max.1980mbar?

Napsal: 28 zář 2011, 12:45
od leguan
odpoj štekr z N 75 a naloguj měl bys mit tlak 1550-1750 jinak N75 by měl mit odpor 14-20 ohm

Napsal: 28 zář 2011, 13:01
od drpa
leguan píše:odpoj štekr z N 75 a naloguj měl bys mit tlak 1550-1750 jinak N75 by měl mit odpor 14-20 ohm
To jsem dělal - s odpojenou hadičkou od N75 to stále leze přes 2300mbar.

Napsal: 28 zář 2011, 13:10
od leguan
koukni ještě na atmosferickej tlak a na tlak nasavanyho vzduchu měli by bejt stejny pak turbo ven

Napsal: 28 zář 2011, 13:15
od drpa
leguan píše:koukni ještě na atmosferickej tlak a na tlak nasavanyho vzduchu měli by bejt stejny pak turbo ven
Atmosférický je 1000 a tlak za turbem v klidu tak 1020mbar.
Na ten nasávaný se musím mrknout - nevěděl jsem, že je tam ještě jeden tlakový snímač.

Napsal: 28 zář 2011, 14:49
od leguan
zapni zapalovani motor-měřene hodnoty skupina 010 a dej sem hodnoty z 2a3 pole

Napsal: 28 zář 2011, 18:21
od Jerry973
Najlepsie by bolo, keby si sem nalogoval skupiny 3 10 11 a postol som vysledok na letecku postu. Tam sa da vycitat viac ako u tvojho obrazku, co si sem postol. Turbo si aj podkladal, ked si ho vycistil? Vies vlastne, ze co sposobuje to pridieranie turba? Sadze to nie su, to ta ubezpecujem ...

Napsal: 28 zář 2011, 23:01
od drpa
leguan píše:zapni zapalovani motor-měřene hodnoty skupina 010 a dej sem hodnoty z 2a3 pole
tak to je těch 1000 a 1020mbar (barometrický tlak a tlak za turbem)

Napsal: 28 zář 2011, 23:09
od drpa
Udělal jsem log s odpojenou hadičkou z N75 do turba a je vidět, že to leze
i tak příliš vysoko až 2390mbar :?
Obrázek

Napsal: 29 zář 2011, 03:59
od leguan
jak píše jerry turbo je třeba při čištění vypodložit teplem je zdeformovany a když nepodložíš tak se lopatky zasekavaj pujč si od někoho snímač tlaku nasavanyho vzduchu a zkus potom turbo ven

Napsal: 29 zář 2011, 08:23
od amater
pozri v skupine 3 aky mas prietok vzduchu na volnobehu - 2 a 3 pole - mali by suhlasit ak je skutocny prietok vyssi ako pozadovany tak by mohla byt roztrhnuta membrana egr ventilu.... ale to by aj tak nemalo sposobovat pretlak pri odpojenej regulacii..... ak je minimalna moznost ze to turbo nie je dobre zlozene, tak von.....

Napsal: 05 říj 2011, 21:05
od drpa
amater píše:pozri v skupine 3 aky mas prietok vzduchu na volnobehu - 2 a 3 pole - mali by suhlasit ak je skutocny prietok vyssi ako pozadovany tak by mohla byt roztrhnuta membrana egr ventilu.... ale to by aj tak nemalo sposobovat pretlak pri odpojenej regulacii..... ak je minimalna moznost ze to turbo nie je dobre zlozene, tak von.....
Zkusil jsem to a hodnoty seděly. Ale po chvíli na volnoběh tam byl velký rozdíl. Trochu jsem přidal otáček a po vrácení na volnoběh tam bylo zase 280?? Liší se tam poslední hodnota EGR.
Obrázek
Obrázek
,