Stránka 1 z 2
Jaky TDI do SHARANA/ALHAMBRY
Napsal: 12 říj 2011, 19:45
od luigi5
Chtel jsem se zeptat, jaky motor je zivotnostni, detskymi nemocmi, atd. nejlepsi pro tyto vozy. Myslim starsi typ facelift cca. 06'-10'
Je lepsi 1,9 tdi pd nebo "novy" 2,0 tdi pd
melo by to byt asi od tech 130 PS nahoru
prdem diky

Napsal: 12 říj 2011, 19:50
od DynDyn
určitě jsou lepší motory 1,9 TDi PD než ty "novější" dvou litry
Napsal: 12 říj 2011, 20:05
od jaykay
radeji 1.9tdi PD
prdem neni zac

Napsal: 12 říj 2011, 20:39
od zx6ninja
ARL,BTB
Napsal: 12 říj 2011, 20:40
od MirekX
je to jedno, 2TDi v sharanu jsou 8V. Akorát pozor na vyvažovací hřídele a DPF. Já bych se toho dvoulitra nebál
Napsal: 12 říj 2011, 21:04
od Marek77
zx6ninja píše:ARL,BTB
ARL v Sharanu není.
Ale osobně mám taky radši osvědčenou klasiku 1,9.
Výkonově jsou čtyři možnosti, z čehož BTB 110kW nebo ASZ 96kW jsou asi nejlepší volby.
Napsal: 12 říj 2011, 22:27
od luigi5
Diky diky a co ta 115tka? To uz je asi prilis lemra na takovy auto? A co vlastne je na 8V 2,0 za problem? Znamej shani tento vuz a proto sbiram info. Osobne vyuzivam ALH v O1 a bomba kdyz bych do budoucna prechazel tak jedine CR :DDDDDDD
Napsal: 13 říj 2011, 07:10
od Bobanius
Tak to s tebou souhlasím , taky mám 1.9 Tdi ALH a naprostá spokojenost už u mne zůstane na dojetí. Pak taky jedině CRD na ty PD žádná moc slavná odezva.
Napsal: 13 říj 2011, 07:37
od Marek77
No jo, jenže Sharan má skoro dvě tuny a čelní odpor jako autobus. Tam bys s motorem ALH asi spokojený nebyl.
Já mám v Galaxy motor AFN 81kW v základu a jsem spokojený - stačí mi. Nicméně uznávám, že s plně naloženým autem - sedm lidí, rakev, dvě kola a bagáž na dva týdny dovolené - mi ten výkon už tolik nestačí, zejména v kopcích nebo při předjíždění.
Proto doporučuji spíš výkonnější motory 96 a 110kW.
Dvoulitra NE - samé problémy a v recenzích totálně propadl.
Napsal: 13 říj 2011, 08:34
od josef10
Souhlasim s Markem..... dvoulitrum bych se vyhnul velkym obloukem.... 1.9 dobra volba....
Napsal: 13 říj 2011, 08:51
od batoo
Znamy ma 1.9TDI 96kw v sharanovi a jede to obstojne na tu vahu a aerodynamiku. Co jsem tak procital forum a internet , tak zas az tak poruchove 1.9TDI PD 96kw nejsou, akorat pri pouziti spatneho oleje. Odbornik nejsem, ale jako uzivatel jsem s PDckem 96kw spokojen (mam i rotacku).
Napsal: 13 říj 2011, 09:42
od Marek77
Rotačky byly spolehlivější a statisticky i blbuvzdornější. Ale bohužel pokrok nezastavíš.
Napsal: 13 říj 2011, 11:39
od jericho-3
Pokrok je někdy na škodu, pánové konstruktéři zapomínají na osvědčené a vyzkoušené např. spoje důležitých dílů , jsou schopni kvůli 3 kg překonstruovat celý motor, vše zeslabit a poté přidají příslušenství, které váží 5kg.Mění se priority..spolehlivost a kvalita je v opozici proti nesmyslným marketingovým tahům, jako jsou elektrické otvírání skla zadních dveří ,protože dnešní lidé přeci nemají ruce...

Napsal: 13 říj 2011, 11:53
od batoo
To jsi mi pripomnel jericho jak se kazdej sklebi a usmiva, ze na passatu nemam zadni okna v elektrice:) a nikdo nemuze pochopit, ze stejne jezdim ja maximalne spolujezdec a vzadu skla nikdo nestahuje:))
Napsal: 13 říj 2011, 12:07
od Marek77
No jo, to je přesně ono. Já tedy okna v elektrice mám, dokonce šest oken, ale vlastně je mi to k ničemu, protože okna se v mém autě nepoužívají. Pokud je ve voze AC, není důvod větrat okny. Takže je pravda, že kdyby to bylo napevno (jako kdysi zadní okna na starých stovkách), vlastně by mi to ani moc nevadilo.
To je ve všem - lidem dneska záleží spíš na komfortní výbavě, než na hodnotách skutečně důležitých. To je vidět na "komerčních" značkách aut. Taková Korea dneska nabízí malé auto s komfortní výbavou na úrovni Passatu v ceně po 200 tisícovek. Že však po pár kilometrech odejdou čepy na nápravě a jejich cena je ve srovnání s VW trojnásobná, to už nikdo při koupi nového auta neřeší. A není to jen o čepech - takové tlumiče, výfuky a další části vozu. Já měnil kompletní výfuk (tedy 2. a 3. díl) po devíti letech provozu. Oba díly mě stály úhrnem 1800 Kč (polské POLMO). A jedou čtyři roky bez sebemenšího náznaku opotřebení. Kolega na SantaFéčko kupoval výfuk za wosmičku (po necelých šesti letech), rozvody ho stály devět (jen materiál) a přední ložisko s nábojem šestku. Mám větší auto než on a ceny dílů nižší, ale hlavně trvanlivější.
Proto dnes spousta lidí nadává na "předražené" folcvágny - druhou stránku věci už nevidí. Už nevidí, že sice má levné Aveo nebo ix20, ale za servis zaplatí takový balík, že mu z toho půjdou woči šejdrem.