Stránka 1 z 1
Tuning PTC topení :)
Napsal: 19 říj 2011, 19:05
od Radim205D
Pánové, lze nějak upravit v ř.j. režim spouštění jednotlivých stupňů u 3 stupňového PTC topení ?
Podle dílenské příručky je topení závislé na teplotě vody v okruhu a zatížení alternátoru.
Prostě ho pustit po otočení kolečka topení "na plno"..

Napsal: 19 říj 2011, 19:13
od Vaša
na jakém autě ?
bud je 2. stupnové nebo plynule regulované
Napsal: 19 říj 2011, 19:30
od Radim205D
Já to asi blbě pochopil, protože když jsem viděl 3 dráty a jednu hrubou kostru, tak jsem měl za to, že to funguje na 3 stupně.
Řeším Polo 1,4 TDI-PD 2001
Napsal: 19 říj 2011, 19:49
od Rudolf
A co by si chtěl změnit na funkci? Jak by měla být ta změna?
Napsal: 19 říj 2011, 20:34
od Radim205D
Aby to topení jelo po ručním spuštění naplno nehledě na zatížení altíku a teplotě vody.
Pokud někdo z vás víte nějaké přesnější teplotní a elektrické hodnoty na kterých závisí spínaní tohoto topení, tak sem s tím..
Napsal: 19 říj 2011, 20:46
od Rudolf
Nevím jestli je to stejné i u PTC, ale např. Octavia I - vyhřívání chlad. kapaliny:
- zapíná při teplotě O stupňů v sacím potrubí
- při zatížení alternátoru cca 50 %
Vypíná při cca 52 stupňů.
Čím víc zima při startu, tím při větší teplotě vypíná.
Napsal: 19 říj 2011, 21:12
od TDIfun
Rudolf píše:Nevím jestli je to stejné i u PTC, ale např. Octavia I - vyhřívání chlad. kapaliny:
- zapíná při teplotě O stupňů v sacím potrubí
- při zatížení alternátoru cca 50 %
Vypíná při cca 52 stupňů.
Čím víc zima při startu, tím při větší teplotě vypíná.
tohle mam sofwerove osetreno ze zhavice hrejou do 70st vody..

jinak se vypinaj kdyz je voda na +5 tusim z hlavy. pak tam je asi 5 dalsich podminek.
Napsal: 19 říj 2011, 21:12
od Radim205D
Rudolfe: tam by to mohlo spínat klidně za vyšších teplot, třeba od 10°C a vypínat později než při nějakých 52°C
Pro ilustraci:
moc lidí to PTC nezná, je to uvnitř auta pod palubovkou připevněné těsně vedle radiátoru topení (nejedná se o žhavičky ve vodě)

Napsal: 19 říj 2011, 21:24
od Rudolf
Samozřejmě se dá softwarově nastavit jak teplota zapnutí, vypnutí i zatížení alternátoru.
No a ostatní podmínky, kromě teplot a zatížení jsou:
nesepne v případě
- vadný alternátor (svorka DF)
- napětí pod 9 V
- otáčky motoru cca 800
- míň než 10 sekund po startu
- vadné čidla chlad. kap. a v sacím potrubí.
Napsal: 20 říj 2011, 06:16
od Vaša
Rudolf: ty to umíš v edc 15 nastavit ?
polo má 2 stupně (2relé)
Napsal: 20 říj 2011, 06:53
od ROMEK
Tento výkend sem robil W.Tiguan a všimol som si to nalepené na vymeníku.
Jaky odber to má v Amperoch?
Napsal: 20 říj 2011, 07:40
od Rudolf
Vaša píše:Rudolf: ty to umíš v edc 15 nastavit ?
polo má 2 stupně (2relé)
1. Jo - teplotu zapnutí, vypnutí a zatížení. I u fabie (PTC) jsem to kdysi zkoušel.
2. Jasně - vždy to má dvě relé - konbinací se dosahuje zapnutí, jednoho dvou nebo tří topných článků. To ovšem nejde nastavit, aby ti to jelo třeba jen na jeden.
Napsal: 21 říj 2011, 23:09
od Radim205D
ROMEK píše: Jaky odber to má v Amperoch?
Naplno by to mělo mít 1KW t.j. 70A při 14,4V
Podmínka funkčnosti je víc jak 500ot., teplota vody pod 75 °C , nastavení víc jak 90% topného výkonu, na manuálním ovládání = kolečko topení naplno (na konci je mikrospínač), vypnutý ECON