Stránka 1 z 1

Tuning PTC topení :)

Napsal: 19 říj 2011, 19:05
od Radim205D
Pánové, lze nějak upravit v ř.j. režim spouštění jednotlivých stupňů u 3 stupňového PTC topení ?

Podle dílenské příručky je topení závislé na teplotě vody v okruhu a zatížení alternátoru.

Prostě ho pustit po otočení kolečka topení "na plno".. :)

Napsal: 19 říj 2011, 19:13
od Vaša
na jakém autě ?
bud je 2. stupnové nebo plynule regulované

Napsal: 19 říj 2011, 19:30
od Radim205D
Já to asi blbě pochopil, protože když jsem viděl 3 dráty a jednu hrubou kostru, tak jsem měl za to, že to funguje na 3 stupně.

Řeším Polo 1,4 TDI-PD 2001

Napsal: 19 říj 2011, 19:49
od Rudolf
A co by si chtěl změnit na funkci? Jak by měla být ta změna?

Napsal: 19 říj 2011, 20:34
od Radim205D
Aby to topení jelo po ručním spuštění naplno nehledě na zatížení altíku a teplotě vody.

Pokud někdo z vás víte nějaké přesnější teplotní a elektrické hodnoty na kterých závisí spínaní tohoto topení, tak sem s tím..

Napsal: 19 říj 2011, 20:46
od Rudolf
Nevím jestli je to stejné i u PTC, ale např. Octavia I - vyhřívání chlad. kapaliny:
- zapíná při teplotě O stupňů v sacím potrubí
- při zatížení alternátoru cca 50 %
Vypíná při cca 52 stupňů.
Čím víc zima při startu, tím při větší teplotě vypíná.

Napsal: 19 říj 2011, 21:12
od TDIfun
Rudolf píše:Nevím jestli je to stejné i u PTC, ale např. Octavia I - vyhřívání chlad. kapaliny:
- zapíná při teplotě O stupňů v sacím potrubí
- při zatížení alternátoru cca 50 %
Vypíná při cca 52 stupňů.
Čím víc zima při startu, tím při větší teplotě vypíná.
tohle mam sofwerove osetreno ze zhavice hrejou do 70st vody.. :-) jinak se vypinaj kdyz je voda na +5 tusim z hlavy. pak tam je asi 5 dalsich podminek.

Napsal: 19 říj 2011, 21:12
od Radim205D
Rudolfe: tam by to mohlo spínat klidně za vyšších teplot, třeba od 10°C a vypínat později než při nějakých 52°C

Pro ilustraci:
moc lidí to PTC nezná, je to uvnitř auta pod palubovkou připevněné těsně vedle radiátoru topení (nejedná se o žhavičky ve vodě)

Obrázek

Obrázek

Napsal: 19 říj 2011, 21:24
od Rudolf
Samozřejmě se dá softwarově nastavit jak teplota zapnutí, vypnutí i zatížení alternátoru.
No a ostatní podmínky, kromě teplot a zatížení jsou:
nesepne v případě
- vadný alternátor (svorka DF)
- napětí pod 9 V
- otáčky motoru cca 800
- míň než 10 sekund po startu
- vadné čidla chlad. kap. a v sacím potrubí.

Napsal: 20 říj 2011, 06:16
od Vaša
Rudolf: ty to umíš v edc 15 nastavit ?

polo má 2 stupně (2relé)

Napsal: 20 říj 2011, 06:53
od ROMEK
Tento výkend sem robil W.Tiguan a všimol som si to nalepené na vymeníku.
Jaky odber to má v Amperoch?

Napsal: 20 říj 2011, 07:40
od Rudolf
Vaša píše:Rudolf: ty to umíš v edc 15 nastavit ?

polo má 2 stupně (2relé)

1. Jo - teplotu zapnutí, vypnutí a zatížení. I u fabie (PTC) jsem to kdysi zkoušel.

2. Jasně - vždy to má dvě relé - konbinací se dosahuje zapnutí, jednoho dvou nebo tří topných článků. To ovšem nejde nastavit, aby ti to jelo třeba jen na jeden.

Napsal: 21 říj 2011, 23:09
od Radim205D
ROMEK píše: Jaky odber to má v Amperoch?
Naplno by to mělo mít 1KW t.j. 70A při 14,4V

Podmínka funkčnosti je víc jak 500ot., teplota vody pod 75 °C , nastavení víc jak 90% topného výkonu, na manuálním ovládání = kolečko topení naplno (na konci je mikrospínač), vypnutý ECON