T4 2,5 TDI Motor ACV bez výkonu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

T4 2,5 TDI Motor ACV bez výkonu

Příspěvek od blueabyss »

Zdravím ve spolek - koupil jsem si starou T4 2.5 TDI kod motoru ACV ( v žalostném stavu na stavbu)
V paměti závad - závady nejsou ani se neobjevují.
Mám následující problém auto jede jak kdyby ho někdo držel za zadek
Váha vzduchu - byla špatná nahrazena diodou (zkoušel jsem i novou zcela funkční stav stejný)
Egr off
Turbo obtokové nepřepouští, ale dává malý tlak - měl jsem ho rozebrané - vyčistil jsem ho a nejeví známky poškození - na zkoušku vyřazena regulace - obtok. Ani přesto nelze dosáhnout vyššího tlaku než 1815mbar.
Zavada spočívá v tom že auto netáhne - prostě do kopce to nechce jet jak je patrné z logu hlavně nižších otáčkách je nárust tlaku velmi pomalý.
Začátek je na 1700ot turbo v celém svém rozsahu neplní tak jak by mělo. Logováno s plným plynem na 3rychlostní stupeň do kopce.
Předvstřik v TDI grafu kolísá mezi hodnotou 50 60 spíše vyšší jede to o něco lépe než když byl nižší. rozptyl je ale dosti velký.
Může mi někdo z odborníků poradit na co se podívat co přezkoušet a proměřit?Obrázek
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blueabyss »

Ještě mne napadají rozvody - v pondělí je překontroluji - prodávající ovšem tvrdil že jsou nedávno dělané.
Ještě jeden dotaz - jaká by měla být dávka nafty ?
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blueabyss »

Tak už opravdu nevím po čem jít kam šáhnout. Mohl by se někdo podívat na log a poradit co s tím. Pokud jsou potřeba další hodnoty napište jaké naloguji.
Rozvody na 100% ok
Předvstřik ok
http://leteckaposta.cz/835761738
Uživatelský avatar
Brouk
Přispěvovatel
Příspěvky: 897
Registrován: 13 úno 2007, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina - Telč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brouk »

"Turbo obtokové nepřepouští, ale dává malý tlak - měl jsem ho rozebrané - vyčistil jsem ho a nejeví známky poškození - na zkoušku vyřazena regulace - obtok. Ani přesto nelze dosáhnout vyššího tlaku než 1815mbar."


originalni pozadavek tlaku u T4 2.5TDI 74Kw je maximalne 1845 tj 0.85baru

tak tlak je skoro dobre....
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blueabyss »

Skoro je dobře ale v nižších otáčkách to plní málo a ten nárust je strašně pomalý - na místě to auto nevytočím ani do přeběhových otáček - mohlo by to být málo nafty?
Uživatelský avatar
Brouk
Přispěvovatel
Příspěvky: 897
Registrován: 13 úno 2007, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina - Telč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brouk »

to je klidne mozne bez splain neni tlak
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blueabyss »

Lze u tohoto motoru ACV nafta přidat na čerpadle?
maximumdany
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 26 zář 2011, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: anglicko

Příspěvek od maximumdany »

volnobezne otacky su ok?kolko?
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blueabyss »

Jsou v normě 750 - 770 ot. krásně startuje, motor má klidný rovnoměrný chod.
Ještě jsem zjistil že je s největší pravděpodobností nefunkční N18 ( ovladání EGR) V paměti závad nic nenapíše pokud je připojený pokud odpojím tak se zahlásí.
EGR mám off-mechanicky ucpaný.
už se opravdu chytám všeho - je možné že by jakási odezva z N18 ovlivnila chod řídící jednotky a nebylo to vypsané v paměti závad trošku mi to připadne jako by to bylo v nějakém nouzáku.
Motor nevytočím na místě do přeběhových otáček - při jízdě na 3 rychlostní stupeň ho nedokáži vytočit více jak 3200 ot.
Co vše již bylo provedeno :
vyčištění turba rozebráno smontováno
nastavení rozvodu - o malý kousek to bylo ujeté ani né o zub
kompletní vyčištění a profouknutí palivové soustavy od čerpadla až po nádrž
vyloučena chyba případného zanesení katalyzátoru - nic takového tam není
váha vzduchu nahrazena diodou - zkoušeno ale i s funkční váhou - žádná změna.
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blueabyss »

Tak ventilem N18 to také není zkusil jsem nový ten sice cvaká ale hodnoty otáček a pomalý nárust tlaku turba jsou stejné.
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

Kdyz jsem mel T4, tak jsem mel podobne priznaky a byl uplne ucpanej katalyzator. Tak jenom tip od neznalce, jestli by to nepomohlo.
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem :)
Uživatelský avatar
omega001
Přispěvovatel
Příspěvky: 364
Registrován: 24 zář 2010, 11:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostravsko!!!

Příspěvek od omega001 »

taktak kat. Zkus to na místě podržet v otáčkách,jestli půjde rychle nebo ne,drž plyn na stejné úrovni,jestli po chvilce začnou padat,tak nafta,vzduch nebo kat.... V nejhorším případě změřit kompres...
Dokud neumíš létat,musíš se v tom naučit chodit.
Mercedes Star + Vag KKL + origo Hex-can + Lexia
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blueabyss »

Kalyzátor tam už žádný není i to jsem kontroloval. Udělal jsem ještě log s origo váhou a přidal skupinu 8.
Nyní si myslím že je to opravdu nedostatkem nafty,ale neznám hodnoty které to má mít případně co a kde naměřit na čerpadle.
http://leteckaposta.cz/599152232[img]ht ... _log_1.jpg[/img]
LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od LibangVW »

mas horsi vahu muze to byt tim ;)
blueabyss
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 30 čer 2010, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blueabyss »

Ráno budu mít úplně novou tak to ještě vyzkouším ale moc tomu nedávám
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“