Hustota oleja
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Hustota oleja
Prosim vas,ktory olej je hustejsi za tepla? 5w40 alebo 10w60? obidve su plne synteticke
40 je hustejsia aj ked je to subjektivne.
SAE rozdeluje oleje iba podla vyskozity na:
Zimne xxW kde cislo je cerpatelnost oleja (zimne cislo) napr. 10W znamena ze vyrobca garantuje cerpatelnost do -25C to je ze olej bude stale dostatocne riedky nato aby si ho potiahlo olejove cerpadlo a bezpecne rozdistribuovalo po motore teda mazalo motor.
Letne yy kde cislo je vyskozita oleja udavana pri teplote okolia napr. 30 znamena ze ma dostatocnu vyskozitu pri +35C. Jednoducho ze nieje riedky ako destilovana voda.
A oleje na sysntetickej baze (PAO polyalfaolefinove oleje) sa bezne v maloobchode kupit ani nedaju. Syntetycke oleje sa vyrabaju syntezou z plynneho etylenu co je velmi drahy vyrobny proces a ekonomika nepusti. To je uz riadne drahy olej ked ma v sebe podiel PAO zlozky aspon do 10%. Nikomu sa to neoplati vyrabat, kedze v poslednych rokoch technologia frakcie tak pokrocila, ze mineralne oleje skupiny III. ktore su zyskavane tzv. zlatym rezom sa uz svojimi vlastnstami v max. moznej miere priblizili k olejom syntetickym. Z marketingovych dovodov, sa mineralne oleje skupiny III. oznacuju ako synteticke. Takze ked si precitate vzadu na bandaske ze dany olej je "zazracny" a plne syntetycky tak si mozete byt isty ze je to olej skupiny III. ktory syntezu nevidel ani na obrazku. Nanjvys v nom vynimocne moze byt nejaky maly podiel PAO prip. trochu esterov max. vsak 10% celkoveho objemu hlavne race olejoch. Takze asi tak. Mineralne oleje hybu celym svetom a no problem.
SAE rozdeluje oleje iba podla vyskozity na:
Zimne xxW kde cislo je cerpatelnost oleja (zimne cislo) napr. 10W znamena ze vyrobca garantuje cerpatelnost do -25C to je ze olej bude stale dostatocne riedky nato aby si ho potiahlo olejove cerpadlo a bezpecne rozdistribuovalo po motore teda mazalo motor.
Letne yy kde cislo je vyskozita oleja udavana pri teplote okolia napr. 30 znamena ze ma dostatocnu vyskozitu pri +35C. Jednoducho ze nieje riedky ako destilovana voda.
A oleje na sysntetickej baze (PAO polyalfaolefinove oleje) sa bezne v maloobchode kupit ani nedaju. Syntetycke oleje sa vyrabaju syntezou z plynneho etylenu co je velmi drahy vyrobny proces a ekonomika nepusti. To je uz riadne drahy olej ked ma v sebe podiel PAO zlozky aspon do 10%. Nikomu sa to neoplati vyrabat, kedze v poslednych rokoch technologia frakcie tak pokrocila, ze mineralne oleje skupiny III. ktore su zyskavane tzv. zlatym rezom sa uz svojimi vlastnstami v max. moznej miere priblizili k olejom syntetickym. Z marketingovych dovodov, sa mineralne oleje skupiny III. oznacuju ako synteticke. Takze ked si precitate vzadu na bandaske ze dany olej je "zazracny" a plne syntetycky tak si mozete byt isty ze je to olej skupiny III. ktory syntezu nevidel ani na obrazku. Nanjvys v nom vynimocne moze byt nejaky maly podiel PAO prip. trochu esterov max. vsak 10% celkoveho objemu hlavne race olejoch. Takze asi tak. Mineralne oleje hybu celym svetom a no problem.
Kupim elektroinstalaciu na Octu 1U TDI z L&K http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... 846#602846
Toto by zaujimalo aj mna,potreboval by som zvysit tlak oleja na volnobeh asi o 0,1-0,2baru pri horucom motore,mal som v motore uz 5w50 a 5w40 a ziadny rozdiel,motor je O1 RS 1,8T..poradte nejaky olej ktory by bol trochu hustejsi pri horucom motore a aby stacil tomu motoru.dakujem
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Pánové - je třeba rozlišit pojemy HUSTOTA a VISKOZITA.
Hustota všech motorových olejů je plus minus stejná bez rozdílu viskozity. Pokud se budeme bavit o viskozitě, pak olej SAE 60 bude samozřejmě mít zatepla vyšší viskozitu než olej SAE 40 - to tak nějak plyne z principu věci.
Hustota všech motorových olejů je plus minus stejná bez rozdílu viskozity. Pokud se budeme bavit o viskozitě, pak olej SAE 60 bude samozřejmě mít zatepla vyšší viskozitu než olej SAE 40 - to tak nějak plyne z principu věci.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Když teda vizkozita není hustota, proč ve zmíněném článku používají výraz vizkozita/hustota/..? Měl jsem naivně za to, že hustší olej má nevýhodu v mrazech, kdy je z něho "vazelína" a klade velký odpor..Za to ve vyšších teplotách tolik nezředne a nejsou z něho "chcanky". Je to velice zjednoduš ené, ale potvrdilo se mi to..S postupem vývoje a výrobou plně syntetických olejů vznikly vlastnosti, které nám kolikrát motají hlavu..Proto je důležité, proč je nebo není vizkozita -hustota.. 

nepropadat panice...