Stránka 1 z 3
Špatné studené starty PD AJM
Napsal: 18 lis 2011, 16:58
od k_lada
Ahoj, auto Bora 85 kW PD AJM, r. 2001, najeto podle počítadla 207 tis. (já to koupil ve 155 tis. a hned jsem preventivně měnil rozvody). Celou dobu co jí mám (3-4 roky) pozoruju špatný studený starty. Rok od roku se to zhoršuje. Začne to dělat zhruba při teplotách +5 a níž. Zapnu zapalování, někdy slyším čerpadlo v nádrži, žhavení se rozsvítí až když je teplota pod nulou a s klesající venkovní teplotou svítí dýl. Nastartuju a motoru chvilku trvá než se chytne, pak běží na tři a po pár vteřinách se rozběhne i čtvrtej válec. Z výfuku se vyvalí bílý dým (voda se neztrácí). S nižší teplotou trvá dýl než motor naskočí a musím mu pomáhat startérem i několik vteřin když se začne chytat, jinak by chcípnul. Jakmile běží, tak vidím, že interiérový světlo je pořád lehce pohaslý, jakmile se po pár vteřinách rozsvítí normálně (předpokládám že skončilo žhavení), tak otáčky lehce zakolísají a pak už běží normálně. Když motor hned po startu vypnu a znova nastartuju, tak chytne krásně. Když ho studenej hned vypnu a nechám stát třeba zase 2 hodiny, tak to dělá zas. Teď jsem zkusil odpojit teplotní čidlo vody i nafty, žhavilo to dlouho a chytlo sice ihned, ale zase jenom na tři a trvalo možná 15 vteřin, než se přidal i čtvrtej. Bílýho dýmu šíleně.
Zatím nakonec chytnul vždycky, i několilkrát v -25 na horách. Když je velká zima, tak mi přijde, že pár vteřin točí motor úplně na prázdno, až potom se začne jakoby kuckat a když točím dál, tak chytne. Jakoby se postupně přidávaly válce.
Občas (málokdy) se podaří, že chytne i v mrazu hned. Když jsem zkusil před výměnou tandemu a gumek při startování zaškrtit zpětnou hadici z tandemu do filtru, tak chytil taky hned.
Na autě měněný žhavičky (zkoušel jsem zkoušečkou, že tam nějakej proud do nich jde), palivák měním pravidelně každou druhou výměnu oleje, vzduchovej filtr měním s každým olejem, naftu beru u Benziny a leju VIF (nepomáhá to), ventil na paliváku novej, tandem novej (subjektivně lepší teplý starty-občas bylo potřeba vteřinku točit), naftový hadičky od filtru k motoru nový (u tandemu lehce prosakovala), ty zpětný ventily na hadičkách vypadají, že těsní (zkoušel jsem do nich foukat). Nová baterka, repas startéru. Měněný gumky na vstřikách. Vag nic nehlásí, teplotní čidla se zdají být v pohodě. Nevím jak jiný PDčka, ale zdá se mi, že v motoru lehce slyším jeden válec trochu jinak než ostatní, jakoby tvrdší chod, třeba v nižších otáčkách na dvojku po přidání plynu. Podobnej zvuk jako starý atmosferický diesely. Ale to je možná jenom nějakej můj přelud
Původní majitel tam nahrával nějak soft (údajně v originál VW servisu na 110 kW, ale nemám od toho žádnej papír). Ale to myslím na tohle nemá vliv, když se to lehce postupně zhoršuje.
Prosím poraďte mi co s tím. Když jsem měl GIII 1Z, tak startovala za každých podmínek úplně nádherně.
Napsal: 18 lis 2011, 19:36
od ROMEK
co tlaky vo valcoch? dávkovanie paliva na jednotlivých válcoch? si pozeral? tiež mam AJM v GIV variant štartuje mi na drnc ale zdá sa mi že tiež mi pri štarte jeden válec vynechá tak 2s a potom chytne
Napsal: 18 lis 2011, 21:06
od gabco007
nepada ti nafta???
Napsal: 20 lis 2011, 12:39
od k_lada
Tlaky jsem neměřil, nemám jak. Ale jinak auto jede pěkně. Líp než 85 kW passat s chipem i než rotačky. Jestli myslíš dávkování paliva dle VAGu skupina 13, tak to bylo před výměnou gumiček -0.8, -1.3, +1.3, +0.7 Po výměně už jsem ho neměřil.
Nafta předpokládám, že nepadá. Už jsem měnil asi všechno kde by mohla být nějaká netěsnost. Navíc nemá vliv jestli stojí auto z kopce nebo do kopce. Když auto chcípnu ohřátý a startuju za 4 hodiny, tak chytne normálně. Když s autem ujedu třeba jenom jeden kilometr a za dvě hodiny startuju znova, tak má zase stejný problémy.
Dnes bylo po ránu 7,5 stupně a chytalo taky blbě, nebylo to na cvrnknutí.
To zakolísání (pokles) otáček pár vteřin po startu vypadá jako když zapne klima, ale to klísání je trošku delší. A motor má během toho kolísání takovej tvrdší zvuk.
Napsal: 20 lis 2011, 13:37
od rami
prijde mi ze ti nekde pada nafta a tece asi do valce -vyvali se bily dym.
Sam sis i odpovedel,kdzy jsi zaskrtil zpetnou hadicku na tandem - chytlo ti to hned.
Muj nazor,nemam s pd moc zkusenosti.
Napsal: 20 lis 2011, 16:48
od Vici
tipl bych ma gumičky na vstřikách... a doufat že nebude vymleté uložení vstřiků v hlavě
Napsal: 20 lis 2011, 17:06
od jericho-3
Zkusil bych tlaky zastudena,,Tohle mi dělal Passat, kterému se prodřela hydra a odešla vačka, tak jsem je vyměnil, dal jinou vačku a tohle to dělalo zastudena...Ventil si dal pusu s pístem a zastudena měl malý tlak...Jinak to jezdilo normálně...Ventil se patrně trochu přihnul.
Napsal: 21 lis 2011, 17:41
od k_lada
Tandem jsem zaškrtil až těsně před startem, tudíž předpokládám, že se zvýšil tlak nafty, líp se dostala do vstřikovačů a chytlo to krásně. Tudíž jsem usuzoval na tandem nebo gumky, oboje vyměněno už loni a beze změny. Bohužel je možný, že to chytlo krásně jenom náhodou a zaškrcení na to nemělo vliv. Dneska třeba bylo ráno +2 a chytlo to taky krásně na cvrnknutí, žádný kolísání otáček se taky nedělo, ale zase postartu byly otáčky nepatrně zvýšený, sice pořád pod 1000, ale trochu vyšší než jindy. Po rozjezdu a následným volnoběhu už byly normální.
Vymačkaná hlava u gumiček by se poznala z Vagu, ne? Nafta do oleje nešla a nejde a před výměnou gumiček byly hodnoty dávkování na vstřikách v toleranci. Neznamená něco, že mají 1.,4. a 2.,3. válec stejný hodnoty jen s opačným znamínkem? -0.8, -1.3, +1.3, +0.7
Kde bych mohl v Plzni a okolí nechat změřit tlaky ve válcích? Neznáte někdo nějakej dobrej servis?
Napsal: 30 lis 2011, 10:24
od Borath
Ahoj, také řeším obdobný problém, se stejným motorem. baterka ok, žhavičky nové, startér po repasi, nafta nezapadává, je jedno jestli auto stojí z nebo do kopce, ale když dlouho stojí (přes noc) a ráno je kosa, třeba kolem 0 C, tak po nažhavení startér, jakoby neměl šťávu, nebo tak nějak, mam tam baterku 74amh. Brouzdal sem po netu ve videích a našel jsem jedno, kdy ten start prakticky odpovídá tomu mému:
http://www.youtube.com/watch?v=9U4d4Lsf ... re=related
taky mu to pomalu a dlouho točí než to auto naskočí. Když mám motor teplej, tak to chytá krásně, ale jakmile je studenej a stojí delší dobu, tak to toší pomalu. minulou zimu mě napadlo, že jak se točí startér pomalu, tak neroztočí motor dostatečně na to, aby se otevřeli vstřiky a dodali palivo, pak se mi na startéru přepálil ten pletenej měděnej kabel, tak jsem ho měl u známého na repas, dal do něj praktisky vše nové uhlíky pouzdra atd. pak ho měl na nějakým testru a tam vyšlo, že startér je jak novej. Takže si říkám že je dobrej...
kdyby se s tím někdo dříve setkal a měl řešení, tak bych byl moc vděčnej, bojím se totiž rána, kdy neodjedu do práce...
Napsal: 30 lis 2011, 19:44
od luciana
tak tohle mi dělá taky.stejný motor 85kw pd.za studena špatně startuje,ale stím rozdílem že mi jde nafta do oleje.když vypnu hned jak jde normálně a startuji za 10 minut tak chytne na drnc.
Napsal: 01 pro 2011, 08:39
od k_lada
luciana píše:tak tohle mi dělá taky.stejný motor 85kw pd.za studena špatně startuje,ale stím rozdílem že mi jde nafta do oleje.když vypnu hned jak jde normálně a startuji za 10 minut tak chytne na drnc.
Tak u tebe to nejspíš budou špatný gumičky na vstřikách nebo netěsnící tandemový čerpadlo.
Re: Špatné studené starty PD AJM
Napsal: 01 pro 2011, 09:10
od omega001
k_lada píše:Ahoj, auto Bora 85 kW PD AJM, r. 2001, najeto podle počítadla 207 tis. (já to koupil ve 155 tis. a hned jsem preventivně měnil rozvody). Celou dobu co jí mám (3-4 roky) pozoruju špatný studený starty. Rok od roku se to zhoršuje. Začne to dělat zhruba při teplotách +5 a níž. Zapnu zapalování, někdy slyším čerpadlo v nádrži, žhavení se rozsvítí až když je teplota pod nulou a s klesající venkovní teplotou svítí dýl. Nastartuju a motoru chvilku trvá než se chytne, pak běží na tři a po pár vteřinách se rozběhne i čtvrtej válec. Z výfuku se vyvalí bílý dým (voda se neztrácí). S nižší teplotou trvá dýl než motor naskočí a musím mu pomáhat startérem i několik vteřin když se začne chytat, jinak by chcípnul. Jakmile běží, tak vidím, že interiérový světlo je pořád lehce pohaslý, jakmile se po pár vteřinách rozsvítí normálně (předpokládám že skončilo žhavení), tak otáčky lehce zakolísají a pak už běží normálně. Když motor hned po startu vypnu a znova nastartuju, tak chytne krásně. Když ho studenej hned vypnu a nechám stát třeba zase 2 hodiny, tak to dělá zas. Teď jsem zkusil odpojit teplotní čidlo vody i nafty, žhavilo to dlouho a chytlo sice ihned, ale zase jenom na tři a trvalo možná 15 vteřin, než se přidal i čtvrtej. Bílýho dýmu šíleně.
Zatím nakonec chytnul vždycky, i několilkrát v -25 na horách. Když je velká zima, tak mi přijde, že pár vteřin točí motor úplně na prázdno, až potom se začne jakoby kuckat a když točím dál, tak chytne. Jakoby se postupně přidávaly válce.
Občas (málokdy) se podaří, že chytne i v mrazu hned. Když jsem zkusil před výměnou tandemu a gumek při startování zaškrtit zpětnou hadici z tandemu do filtru, tak chytil taky hned.
Na autě měněný žhavičky (zkoušel jsem zkoušečkou, že tam nějakej proud do nich jde), palivák měním pravidelně každou druhou výměnu oleje, vzduchovej filtr měním s každým olejem, naftu beru u Benziny a leju VIF (nepomáhá to), ventil na paliváku novej, tandem novej (subjektivně lepší teplý starty-občas bylo potřeba vteřinku točit), naftový hadičky od filtru k motoru nový (u tandemu lehce prosakovala), ty zpětný ventily na hadičkách vypadají, že těsní (zkoušel jsem do nich foukat). Nová baterka, repas startéru. Měněný gumky na vstřikách. Vag nic nehlásí, teplotní čidla se zdají být v pohodě. Nevím jak jiný PDčka, ale zdá se mi, že v motoru lehce slyším jeden válec trochu jinak než ostatní, jakoby tvrdší chod, třeba v nižších otáčkách na dvojku po přidání plynu. Podobnej zvuk jako starý atmosferický diesely. Ale to je možná jenom nějakej můj přelud
Původní majitel tam nahrával nějak soft (údajně v originál VW servisu na 110 kW, ale nemám od toho žádnej papír). Ale to myslím na tohle nemá vliv, když se to lehce postupně zhoršuje.
Prosím poraďte mi co s tím. Když jsem měl GIII 1Z, tak startovala za každých podmínek úplně nádherně.
A nekape ti vstrik do valce?
Re: Špatné studené starty PD AJM
Napsal: 01 pro 2011, 09:21
od k_lada
omega001 píše:
A nekape ti vstrik do valce?
No to právě nevím. Nevím o solidním servisu v Plzni a okolí kde by mi ty vstřiky vyndali a otestovali. Ale kdyby kapal, tak by se to asi projevovalo i jinak, ne? Za jizdy to nijak nekouří, jenom když se tomu hodně naloží, tak lehounce čmoudne černej dým, ale stejně jako ostatní TDI, žádná dýmovnice. Při startování v létě nebo když je motor teplej, tak bez problémů, žádnej dým.
Napsal: 01 pro 2011, 19:39
od tiguan2
Mam ten samej problem.Motor 85kw AJM jde na 3 valce potom se chytne i posledni.Vyměnil jsem gumičky na vstřikach i vstřiky a pořad druhý valec ukazuje vysokou hodnotu 2,99 jinak maji kolem 0,55.Tlaky 24 atm.Studený toje dýmovnice potom vcelku jde pěkně.Mame podežřeni na elektrickou rampu ke vstřikam.Co vy nato.
Napsal: 09 led 2012, 13:35
od luciana
gumky a tandem vyměněné.a dělalo to pořad.Přišel jsem však na to, že mam špatný zpětný ventil.Dnes jsem ho vyměnil a zítra uvidíme jak startne.