Jaky olej do motoru když jezdite na RO

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Paul one
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2007, 21:56

Jaky olej do motoru když jezdite na RO

Příspěvek od Paul one »

Chci se zeptat jakej použivate mot. olej když jezdite na RO někde jsem četl že je potřeba mot. olej rostlinneho puvodu.
Paul one
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2007, 21:56

Příspěvek od Paul one »

Nikdo neporadi? :roll:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Poradit neumím, ale olej rostlinného původu, který by namazal vznětový motor, si neumím představit. Osobně bych používal standardní oleje určené do motoru při spalování nafty.

Já však nejsem příznivcem spalování čehokoli jiného než originálního a schváleného paliva (motorové nafty), takže jsem se tímto problémem nikdy nezabýval.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ext8
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2007, 22:43

Příspěvek od ext8 »

Marek77 píše:Poradit neumím, ale olej rostlinného původu, který by namazal vznětový motor, si neumím představit.
Že si ho neumíš představit neznamená že neexistuje, bohužel je poměrně drahej - 300 kč/l.

Nejleší při provozu na RO je používat nějaký levnější motorový olej který splňuje předepsanou výkonovou specifikaci (ACEA...) toho motoru a měnit ho cca 2x častěji než je předepsáno.
Ludra
Přispěvovatel
Příspěvky: 298
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2007, 11:21
Bydliště: u Brna

častější výměny-snížení intervalu

Příspěvek od Ludra »

výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu? Hlavně přes léto by to nemělo vůbec vadit. Zkrátím interval výměny dejme tomu na 5000, filtr koupím okolo 100vky, vyměním taky. Ne?
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
brutar68
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 30 říj 2007, 23:02
Bydliště: Litomyšlsko

Re: častější výměny-snížení intervalu

Příspěvek od brutar68 »

Ludra píše:výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu? Hlavně přes léto by to nemělo vůbec vadit. Zkrátím interval výměny dejme tomu na 5000, filtr koupím okolo 100vky, vyměním taky. Ne?
Olejový filtr samozřejmě měnit s olejem. Pokud dáš auto do servisu na výměnu oleje (příde to skoro na stejný penize) pohlídej si, jestli ti mění i filtr. Nejlepší když ti to po domluvě udělají na počkání, nebo ten filtr nějak označ, třeba ho poškrábej šroubovákem.

Důvěřuj, ale prověřuj!! :tyc:
ext8
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2007, 22:43

Re: častější výměny-snížení intervalu

Příspěvek od ext8 »

Ludra píše:výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu?
Už jsem to tu někde psal, je to mítus - magořina, obchodní trik... V dnešní době nemá naprosto žádný smysl dělit oleje na synteické, polo a minerální. Jedná se pouze o obchodní názvy a se složením oleje to nemusí mít vůbec nic společného. Větší nebo menší minerální složka se stejně vyskytuje naprosto ve všech motorových olejích které lze maloobchodně koupit. Podstatná je pouze specifikace a zvolit si vhodnou viskozitu podle způsobu provozování auta. Výrobce nehraje žádnou velkou roli. Kupuju taky elektřinu o parametrech 230V, 50 Hz a je úplně fuk jestli je vyrobená v Temelíně nebo Opatovicích. Filtr samozřejmě měnit pokaždé.

Já jezdím na RO asi 2 roky, dávám tam ACEA A2,B3,E2, 15w-40 v těhlech parametrech je nejlevnější Paramo za cca 70kč/litr. Dávám ho tam po 7000 km. Na RO mám už najeto necelých 40.000 km.
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

ext 8 máš asi pravdu s těmi motorovými oleji. Známej provozuje dva tahače RENAULT Magnum 420 a před čtyřmi roky tam začal dávat polosyntetiku 10W - 40 zn. CINOL je to voženo v cisternách asi s Polska a tady se to stáčí do kanystrů cena asi 40 Kč/1L. Říkal jsem mu že bych to nedal ani do žentoura. A hele každý tahač najeto tak 400 000km na tenhle olej výmena při 40 000 km zhruba a žádný problém vše ok.
Takže v dnešní době je to s oleji jak v politice Topolánek, Paroubek každej stejnej holoubek. :roll:
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2007, 11:26

Příspěvek od pajda »

No nevim. :roll:
Zkus měnit mogul po stejnejch kilometrech jako olej předepsanej výrobcem.Třeba po 20tis..Bude spálenej na uhel.Uděláš pár výměn a rozdíl sami vidíte.Ty rozdíly kvality tam budou.A to přirovnání k elektřině mi přijde dost divoký (wallbash)
sup.black.cusket
Nováček
Příspěvky: 14
Odpovědi: 0
Registrován: 14 pro 2007, 18:29
Bydliště: Krušné Hory

Příspěvek od sup.black.cusket »

;) Musíš, prosím Tě uvést, jaký máš druh motoru a jeho výrobce, kubaturu, rok výroby a průběh provozu vč. km. Rád se s Tebou podělím o zkušenosti.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

pajda píše:No nevim. :roll:
Zkus měnit mogul po stejnejch kilometrech jako olej předepsanej výrobcem.Třeba po 20tis..Bude spálenej na uhel.Uděláš pár výměn a rozdíl sami vidíte.Ty rozdíly kvality tam budou.A to přirovnání k elektřině mi přijde dost divoký (wallbash)
to by mě zajímalo, jak poznáš olej spálenej na uhel???? To v něm jako plavou kostky toho uhlí???
čím černější olej kterej vypouštím, tím líp, to snad víte asi všichni.
Na 100% Meřo mám najeto přes 100 tis, měním po 15 tis normální 5W40 a vše OK, motor má 270 tis :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2007, 11:26

Příspěvek od pajda »

Stačí sundat ventilový víko.Když všude vidíš karbon,tak doufám že se nepletu :-D ,ale to je ŠPATNĚ.Při dodržení správné údžby,provozu a předepsanáho oleje by něměli být v motoru stopy po takových vrstvách.Samozřejmě přispívá i třeba to,že oleje je v motoru málo.Vše se pak hůž chladí olej se přehřívá a výsledek je popsaný výš.V lepším případě.V horším případě jsem měnil v motoru olej(ne v mojem),náplň měla být 3litry ale podle měrky byla asi 1x taková.Překvápko bylo když vana byla z poloviny plná hnusu.Všechny oleje nejsou stejný.Rozdíl v kvalitě je zcela určitě.Je to jako tvrdit,že rozdíl mezi součástkou od výrobce vozidla a druhovýrobou žádný není.
ext8
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2007, 22:43

Příspěvek od ext8 »

pajda píše:No nevim. :roll:
Zkus měnit mogul po stejnejch kilometrech jako olej předepsanej výrobcem.Třeba po 20tis..Bude spálenej na uhel.Uděláš pár výměn a rozdíl sami vidíte.Ty rozdíly kvality tam budou.A to přirovnání k elektřině mi přijde dost divoký (wallbash)
Při výměně pokud si nedáš udělat analízu vyjetého oleje nepoznáš vůbec nic. Přirovnání k elektřině sedí v tom že taky splňuje určité měřitelné parametry dané normou. U olejů to jsou třeba normy ACEA, API ... Holt někdo se spokojí s pojmem "olej spálený na uhel", jiný dá přednost měřitelným a ověřitelným hodnotám a parametrům.
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

jaký olej

Příspěvek od oldaf »

Jezdím na RO a měním olej po 15ti tisících km. Nikdy jsem neviděl, že by byl spálenej na uhel, nevím co si pod tím pojmem mám představit. Používám CINOL 10w40 je to polosyntetika. Když sundám ventilový víko, tak celej prostor je úplně čistej, žádný usazeniny.
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2007, 11:26

Příspěvek od pajda »

No ono se na oleji při výměně nepozná vůbec nic.Ukáže se to časem.Jen chci říct,že není olej jako olej.A když někdo řekne že rozdíl je jenom v ceně :roll:
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“