Jaky olej do motoru když jezdite na RO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jaky olej do motoru když jezdite na RO
Chci se zeptat jakej použivate mot. olej když jezdite na RO někde jsem četl že je potřeba mot. olej rostlinneho puvodu.
Poradit neumím, ale olej rostlinného původu, který by namazal vznětový motor, si neumím představit. Osobně bych používal standardní oleje určené do motoru při spalování nafty.
Já však nejsem příznivcem spalování čehokoli jiného než originálního a schváleného paliva (motorové nafty), takže jsem se tímto problémem nikdy nezabýval.
Já však nejsem příznivcem spalování čehokoli jiného než originálního a schváleného paliva (motorové nafty), takže jsem se tímto problémem nikdy nezabýval.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Že si ho neumíš představit neznamená že neexistuje, bohužel je poměrně drahej - 300 kč/l.Marek77 píše:Poradit neumím, ale olej rostlinného původu, který by namazal vznětový motor, si neumím představit.
Nejleší při provozu na RO je používat nějaký levnější motorový olej který splňuje předepsanou výkonovou specifikaci (ACEA...) toho motoru a měnit ho cca 2x častěji než je předepsáno.
častější výměny-snížení intervalu
výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu? Hlavně přes léto by to nemělo vůbec vadit. Zkrátím interval výměny dejme tomu na 5000, filtr koupím okolo 100vky, vyměním taky. Ne?
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 35
- Registrován: 30 říj 2007, 23:02
- Bydliště: Litomyšlsko
Odpovědi: 0
Re: častější výměny-snížení intervalu
Olejový filtr samozřejmě měnit s olejem. Pokud dáš auto do servisu na výměnu oleje (příde to skoro na stejný penize) pohlídej si, jestli ti mění i filtr. Nejlepší když ti to po domluvě udělají na počkání, nebo ten filtr nějak označ, třeba ho poškrábej šroubovákem.Ludra píše:výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu? Hlavně přes léto by to nemělo vůbec vadit. Zkrátím interval výměny dejme tomu na 5000, filtr koupím okolo 100vky, vyměním taky. Ne?
Důvěřuj, ale prověřuj!!

Re: častější výměny-snížení intervalu
Už jsem to tu někde psal, je to mítus - magořina, obchodní trik... V dnešní době nemá naprosto žádný smysl dělit oleje na synteické, polo a minerální. Jedná se pouze o obchodní názvy a se složením oleje to nemusí mít vůbec nic společného. Větší nebo menší minerální složka se stejně vyskytuje naprosto ve všech motorových olejích které lze maloobchodně koupit. Podstatná je pouze specifikace a zvolit si vhodnou viskozitu podle způsobu provozování auta. Výrobce nehraje žádnou velkou roli. Kupuju taky elektřinu o parametrech 230V, 50 Hz a je úplně fuk jestli je vyrobená v Temelíně nebo Opatovicích. Filtr samozřejmě měnit pokaždé.Ludra píše:výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu?
Já jezdím na RO asi 2 roky, dávám tam ACEA A2,B3,E2, 15w-40 v těhlech parametrech je nejlevnější Paramo za cca 70kč/litr. Dávám ho tam po 7000 km. Na RO mám už najeto necelých 40.000 km.
ext 8 máš asi pravdu s těmi motorovými oleji. Známej provozuje dva tahače RENAULT Magnum 420 a před čtyřmi roky tam začal dávat polosyntetiku 10W - 40 zn. CINOL je to voženo v cisternách asi s Polska a tady se to stáčí do kanystrů cena asi 40 Kč/1L. Říkal jsem mu že bych to nedal ani do žentoura. A hele každý tahač najeto tak 400 000km na tenhle olej výmena při 40 000 km zhruba a žádný problém vše ok.
Takže v dnešní době je to s oleji jak v politice Topolánek, Paroubek každej stejnej holoubek.
Takže v dnešní době je to s oleji jak v politice Topolánek, Paroubek každej stejnej holoubek.

-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14 pro 2007, 18:29
- Bydliště: Krušné Hory
Odpovědi: 0
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
to by mě zajímalo, jak poznáš olej spálenej na uhel???? To v něm jako plavou kostky toho uhlí???pajda píše:No nevim.![]()
Zkus měnit mogul po stejnejch kilometrech jako olej předepsanej výrobcem.Třeba po 20tis..Bude spálenej na uhel.Uděláš pár výměn a rozdíl sami vidíte.Ty rozdíly kvality tam budou.A to přirovnání k elektřině mi přijde dost divoký
čím černější olej kterej vypouštím, tím líp, to snad víte asi všichni.
Na 100% Meřo mám najeto přes 100 tis, měním po 15 tis normální 5W40 a vše OK, motor má 270 tis

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Stačí sundat ventilový víko.Když všude vidíš karbon,tak doufám že se nepletu
,ale to je ŠPATNĚ.Při dodržení správné údžby,provozu a předepsanáho oleje by něměli být v motoru stopy po takových vrstvách.Samozřejmě přispívá i třeba to,že oleje je v motoru málo.Vše se pak hůž chladí olej se přehřívá a výsledek je popsaný výš.V lepším případě.V horším případě jsem měnil v motoru olej(ne v mojem),náplň měla být 3litry ale podle měrky byla asi 1x taková.Překvápko bylo když vana byla z poloviny plná hnusu.Všechny oleje nejsou stejný.Rozdíl v kvalitě je zcela určitě.Je to jako tvrdit,že rozdíl mezi součástkou od výrobce vozidla a druhovýrobou žádný není.

Při výměně pokud si nedáš udělat analízu vyjetého oleje nepoznáš vůbec nic. Přirovnání k elektřině sedí v tom že taky splňuje určité měřitelné parametry dané normou. U olejů to jsou třeba normy ACEA, API ... Holt někdo se spokojí s pojmem "olej spálený na uhel", jiný dá přednost měřitelným a ověřitelným hodnotám a parametrům.pajda píše:No nevim.![]()
Zkus měnit mogul po stejnejch kilometrech jako olej předepsanej výrobcem.Třeba po 20tis..Bude spálenej na uhel.Uděláš pár výměn a rozdíl sami vidíte.Ty rozdíly kvality tam budou.A to přirovnání k elektřině mi přijde dost divoký
jaký olej
Jezdím na RO a měním olej po 15ti tisících km. Nikdy jsem neviděl, že by byl spálenej na uhel, nevím co si pod tím pojmem mám představit. Používám CINOL 10w40 je to polosyntetika. Když sundám ventilový víko, tak celej prostor je úplně čistej, žádný usazeniny.