teče voda octa ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

teče voda octa ASV

Příspěvek od libor.98 »

ahoj kluci mám krátce octávku ASV a teče mi po jízdě voda z vrchní hadice co jde do chladiče jak jsou tam by sponky tak tam je to docela natlakované a když povolím víčko od nádobky tak si trochu odfoukne a hadice změkne a už to neteče. Čím to muže být špatné víčko nádobky? byla dělaná prej vodní pumpa a novej fridex. diky za odpoved.
Uživatelský avatar
vojta_TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 285
Registrován: 19 čer 2011, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Re: teče voda octa ASV

Příspěvek od vojta_TDi »

libor.98 píše:ahoj kluci mám krátce octávku ASV a teče mi po jízdě voda z vrchní hadice co jde do chladiče jak jsou tam by sponky tak tam je to docela natlakované a když povolím víčko od nádobky tak si trochu odfoukne a hadice změkne a už to neteče. Čím to muže být špatné víčko nádobky? byla dělaná prej vodní pumpa a novej fridex. diky za odpoved.
voda musí být natlakovaná funguje to stejně jako papyňák ;) sundal bych tu hadici a mrknul jestli není cvaklá od té spony :)
Octavia I. 1.9 TDi PD Combi 4x4 74kw / EGR OFF
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

dal jsem tam nové spony na tu hadici tak uvidíme a projistotu jiné funkční víčko na nádobku.
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

tak mi tam pořád trochu sákne voda kolem tech spon na hadici vrchní co jde do chladiče na obou stracnách na koncich a to tam mám spony na šroubovák a dotáhlí fest. Víčko jsem vyměnil na nádobce ale stejně po zahřátí je ta vrchní hadice tvrdší a když povolím víčko na nádobce tak si to odfoukne a hadice hned změkne nebo je to normální že klesne tlak v soustavě? jinak auto topí perfektně voda neubývá ani neni olej ve vodě a naopak. diky za rady
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Dej tomu kládu někde do kopce, pokud budou hadice trvrdý a citelně expanzka odfoukne tak se výhledově připrav na těsnění pod hlavou :(

Ještě bych prověřil ty tenký hadičky na odvzdušnění z hlavy a kolena do expanzky, zejména to plastový Téčko.
Naposledy upravil(a) Tomas.cz dne 01 pro 2011, 19:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vojta_TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 285
Registrován: 19 čer 2011, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od vojta_TDi »

libor.98 píše:tak mi tam pořád trochu sákne voda kolem tech spon na hadici vrchní co jde do chladiče na obou stracnách na koncich a to tam mám spony na šroubovák a dotáhlí fest. Víčko jsem vyměnil na nádobce ale stejně po zahřátí je ta vrchní hadice tvrdší a když povolím víčko na nádobce tak si to odfoukne a hadice hned změkne nebo je to normální že klesne tlak v soustavě? jinak auto topí perfektně voda neubývá ani neni olej ve vodě a naopak. diky za rady


už jsem psal že to funguje jako papyňák..... což znamená že normálně by měla voda bod varu 100 stupňů... ale tím že to funguje jako papyňák tak teplotou té vody se začne voda rozpínat a v chladící soustavě vznikne tlak... a tím že se zvedne tlak v chladící soustavě tak bod varu se posune na nějakých cca 120 stupňů. toď vše jednoduchý princip .... kdyby se ti nezvednul bod varu tím tlakem tak s některýma autama by jsi v každé menší koloně nebo křižovatce vyvřel vodu ;) ;) ;) jednoduchý princip.... jinak bych vyměnil hacici mikroprasklinku stejně nepoznáš a jestli to prosakuje kolem spon tak tam nějaká ta mikro praslinka bude ;)



jinak papyňák je tlakový hnec v čem vaříte maso (LOL)
Naposledy upravil(a) vojta_TDi dne 01 pro 2011, 19:37, celkem upraveno 1 x.
Octavia I. 1.9 TDi PD Combi 4x4 74kw / EGR OFF
Uživatelský avatar
vojta_TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 285
Registrován: 19 čer 2011, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od vojta_TDi »

těsnění by bylo ko pokud to tlakuje až moc ale od pc se to nedá říct... jednoduše del přepadovou hadičku do jde do expansky do vody a dej tomu kotel do otáček a sleduj jestli ti půjdou z hadice bubliny
Octavia I. 1.9 TDi PD Combi 4x4 74kw / EGR OFF
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

Tomas.cz píše:Dej tomu kládu někde do kopce, pokud budou hadice trvrdý a citelně expanzka odfoukne tak se výhledově připrav na těsnění pod hlavou :(

Ještě bych prověřil ty tenký hadičky na odvzdušnění z hlavy a kolena do expanzky, zejména to plastový Téčko.
myslíš ty tenký hadičky jestli nejsou ucpaný je vidět že přepaden do expansky jde voda tou slabou hadičkou.
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

ještě dneska mi špatně ukazoval budík teploty rafička kolísala z 90 na 70 a zese zpátky a tak se to opakovalo. je to čidlem teploty? jak se mění je tam našroubované nebo jak tam drží? ještě jaké koupit originál? diky za odpoved
ZV-JANTO
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 08 kvě 2010, 22:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od ZV-JANTO »

Je to to čidlo teploty,a prístup,,no je to od zadu ale ide to lahko je tam taká závlačka ktoru dáš dole vyberieš stare čidlo a hned pichneš new čidlo.Len daj pozor nech ti tam neostane staré testnenie!! a motor nech je studený!!
EX Škoda Ojctavia 1,9 TDI 81kw r.v. 11/2001 ASV :-)Obrázek
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

ZV-JANTO píše:Je to to čidlo teploty,a prístup,,no je to od zadu ale ide to lahko je tam taká závlačka ktoru dáš dole vyberieš stare čidlo a hned pichneš new čidlo.Len daj pozor nech ti tam neostane staré testnenie!! a motor nech je studený!!
diky , a čim to muže byt že se mi motor neohřeje pořádně na 90 napíchnul jsem to na vag a ukazuje to cca 75 stupnů muže to být termostat? ale spodní hadice je studená na chladiči takže by neměl být otevřený.
ZV-JANTO
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 08 kvě 2010, 22:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od ZV-JANTO »

(hm) ja mám tiež dilemu že auto neukazuje 90 C kupíl som aj termostat ale dáko sa nemám ho tam vymeniť ...kolko stupmov ti ukazuje teplomer na budíkoch,ak je všetko O.K. ta ručička ked sa motor zohreje tak zastane na strede a už sa vôbec nepohne!!!mám to odskušane či pojdeš do kopca alebo dolu ..ale teraz ja ju mám 3 mm pod stredom. Ale ak sa ti nezohreje tak to bude na 100% termostat.... :kol7:
EX Škoda Ojctavia 1,9 TDI 81kw r.v. 11/2001 ASV :-)Obrázek
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

no dobre ale neni tlakovat jako tlakovat.. při zahřatem motoru by měly jit hadice normalně zmačknout.. pokud jsou jak beton tak asi neni něco ok
polo 1.4tdi AMF
ZV-JANTO
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 08 kvě 2010, 22:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od ZV-JANTO »

honzas -máš pravdu ked su ako beton tak je to na90% hlava K.O. respektíve testnenie :roll:
EX Škoda Ojctavia 1,9 TDI 81kw r.v. 11/2001 ASV :-)Obrázek
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

už jsem vyměnil teromstat a je to OK už mi ručička vyleze na 90 a už se ani nehne. ještě potřebuju tudle hadici dá se koupit nová? viz foto Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“