Stránka 1 z 2

peugeot 307 hdi

Napsal: 02 led 2012, 15:24
od adi
peugeot 307 sw 1,6HDI 16V 80kw rv.2006
majitel tohoto auta chce olej na 30 000km,může se do tohoto motoru nějaký takový vůbec dát s prodlouženým intervalem?
potřebuje seřídit světla,špatně svítí,musí se seřizovat přes diagnostiku a nebo to jde seřídit ručně?dík

Napsal: 02 led 2012, 16:44
od papouch22
podivej se do sekce nemecke ne VW tam je to o turbech na tehle mrchach dost zivy tema.
osobne bych tam dal predepsany olej a menil tak po 10tis
xenony nevim ale jestli tam sou obyc zarovky tak na to staci sroubovak

Napsal: 02 led 2012, 19:44
od adi
muj nazor je to taky stim olejem,jenze majitel ma jeste renaulta megana 2,ktery ma najeto necelych 30 000km,tudiz tam je olej jeste od vyrobce a nemuzu mu vysvetlit ze to u tohodle Peugeota nejde na 30 000km.

Napsal: 02 led 2012, 20:38
od Tomas.cz
Pak mu to nemá cenu vyvracet :)

Jak dneska ten s Transitem 2.2TDCi půl roku mu blbne startér, že občas zaskočí a občas ne, tovární repas z garancí se mu zdál moc drahej tak jezdil díl, dneska telefon stojím v Boleslavi a už se jen točí a nezaskakuje tak prej co s tím, říkám dotáhni to...

Napsal: 02 led 2012, 20:55
od papouch22
tak bud rad ze nejezdi s autobusem. pamatuju jednoho zakaznika mel autobusovou dopravu a divil se asi po 60000km ze se mu zakous motor kdyz ani jednou nemenil na osobaku s oduvodnenim ze nevedel ze je rozdil mezi osobakem se 4 litry a autobusem s 40 litry oleje v intervalu

Napsal: 02 led 2012, 22:59
od mirdasR32
jo může to jezdit po 30000 km. stačí překodovat a je to. na prodlouženej interval tam patří origo Total ineo 5W30. jen je potřeba při výměně co nejdůkladneji vysát olej, nejlépe ještě předtim aplikovat proplach. v motoru jako takovym je malá olejová náplň a olej rychle degraduje. osobně sem taky aby to jezdilo max po 15 tis a je po problému. už sem viděl dost padlejch turb a ucpanejch sacích košů ve vaně (LOL)

Napsal: 03 led 2012, 12:46
od jericho-3
Je lepší vidět padlé panny než padlá turba..A servisoval jsem auto,/focus 80kw HDI/ kam dávali Total 5w a po 15 000 km jsem vylil total chcanky, obdivuji mudrce, kteří by tuhle sračku přejížděli..Je stejně divné, že takový motor nové generace s el řízeným vstřikováním a vysokou účinností dovede takhle sprasit pěkný olej ..To olej vypuštěný ze vzducháče T 111 se mi jevil jako sračka jako nový, ale poté byl pořád olejem. :)

Napsal: 03 led 2012, 22:12
od Toncek
adi píše:muj nazor je to taky stim olejem,jenze majitel ma jeste renaulta megana 2,ktery ma najeto necelych 30 000km,tudiz tam je olej jeste od vyrobce a nemuzu mu vysvetlit ze to u tohodle Peugeota nejde na 30 000km.
když chce jezdit 30000km na oleji tak at se nachysta na předčasnou vyměnu turba,kor když ty 1,6ky na to tak trpí :D

Napsal: 03 led 2012, 23:19
od stefi
po 30 tis v tom motore nenajdes ani olejovy filter (noteeth)

Napsal: 04 led 2012, 12:42
od roman1648
30ti.km na 1.6hdi je nesmysl, pána důrazně upozornit ale pokud jinak nedá nechat ho při tom, aspoň budeš z obliga

kařdej dovoz nebo co si kdo z okolí tady auto koupil a jezdí k nám doporučujeme shodit vanu a buď výměnu sacího koše + sítek na turbo nebo alespoň vyčistit + proplach motoru
u většiny co jsem viděl bylo nasávání zarostlý, no jak to může dopadnout
pokud někdo těch 30tis. najede za půl roku, tak ještě budiž, ale i tak je to moc, oleje je tam málo

teď jsme tam měli Jumpera 2,2 ( motor ford tdci ), zadřenej ve válcích, páč tam bylo naketo na olej kolem 40tis...

rozumný člověk si to nechá vysvětli že je lepší dát častěji za olej 1500,- než pak milion za motor a turbo
ale kdo chce kam....

Napsal: 05 led 2012, 20:41
od roman
Hlavně je potřeba při každé výměně oleje zkontrolovat sítko v průtokovém šroubu trubky mazání turbodmychadla. Je to dost jemný a na turbu je pak malý tlak a průtok oleje a životnost turba hodně klesá.

Roman

Napsal: 05 led 2012, 20:44
od papouch22
spis po prvni kontrole toho sejtka ho rovnou vyhodit

Napsal: 05 led 2012, 20:53
od jericho-3
Lepší špinavý olej než žádný..

Napsal: 06 led 2012, 15:18
od adi
roman píše:Hlavně je potřeba při každé výměně oleje zkontrolovat sítko v průtokovém šroubu trubky mazání turbodmychadla. Je to dost jemný a na turbu je pak malý tlak a průtok oleje a životnost turba hodně klesá.

Roman
kde se to sejtko dá najít?

Napsal: 06 led 2012, 15:19
od roman1648
takovej ten průcodnej šroub, myslím imbus 10 nebo 12