Stránka 1 z 2
castrol EDGE
Napsal: 08 led 2012, 23:59
od Fulltank
ZDravim
Chtel bych se s vami poradit s koupi oleje. Do svyho auta leju Castrol EDGE 5w30 a nebo Shell Helix ultra extra 5w30. V rodine mame jeste jedno auto a to jezdi taky na tento druh oleje.
Pokazdy sem kupoval olej treba u apm.cz, kde mam nejakou tu slevicku

a myslel si jak usetril... ten Castrol me vysel na 1730,-. 5L po sleve, MO cena je nejakych 2600,- ale v patek sem byl pro nejaky dily u cc-autodilu kde ten Castrol EDGE meli za 1099,- coz je celkem rozdil
http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-castrol
Zajima me vas nazor, jestli ten olej od cc-dilu bude v pohode a nebude to treba nejaka polska replika

Nerad bych si do auta nalil neco co tam nema bejt, zase na druhou stranu hrozne rad neco usetril
Zatim vse co sem u cc-dilu kupoval bylo v poradku
Diky za nazory..
Napsal: 09 led 2012, 12:53
od yirka
Napsal: 09 led 2012, 13:25
od Forest
Po zkusenostech s long lifem od Castrolu bych Castrol do dieselu uz nikdy nechtel.
Vetsina lidi, kteri vlastni TDI/PD jezdi na Valvoline Durablend Diesel 5W-40.
Osobne bych doporucil zdejsiho clena Jimboo - ma to levnejsi, nezli oficialni prodejce:
http://www.japl.cz/sluzby_motoristum.ph ... to/kontakt
Ted me napada, VW 504.00 / 507.00 se tyka Tveho auta?
Napsal: 09 led 2012, 14:28
od TDI tech
Ked si zoberete jaka je toho roku zima tak staci dat aj 15W40. Ked to takto pojde dalej tak budeme co nevidiet nalievat 20W50. Ianc pre nase klimaticke podmienky 10W40 s rezervou staci, len nech splna vykonnostnu triedu prip. normu pozadovanu vyrobcom motora a hlavne nech je vcas vymeneny. Cena rozhoduje, osobne kupujem lacny olej, ale od zarucenych tuzemskych miesarni a priekupnikov napr. Mogul, Cinol, Dynamax, Madit a pod. Tym Starline, Tesco a kadejakym pofidernym priekupnikom zatial neverim. Viskozita 5W40 je zbytocny luxuš pokial clovek nebyva na horach kde je kedy tedy aj -30C. Olej 5W30 je uz v tych letnych tropickych horucavach tak trochu na hrane.
Napsal: 09 led 2012, 14:54
od Forest
@TDI tech : budu se opakovat, ale na tomto oleji jezdi vetsina zakazniku DP a lidi kolem Lubose z Chomutova a to na upravach prevysujicich i dvojnasobky serioveho vykonu. Hlavne, tento olej splnuje stanovenou normu VW ... a cena je hodne vstricna. Takze proc pomyslne mociti proti vetru?

Napsal: 09 led 2012, 15:14
od Vici
on se dělá 10w40 s 505.01 pro PD?
Napsal: 09 led 2012, 15:38
od subz3ro_tdi
@Vici: s viskozitou 10w stopero nie

ale budes sa mozno divit, existuje az jeden (!) polosynteticky co splnuje normu 505.01

(
http://olejposta.sk/?s=1&m=0&t=2&v=0&p=0&a=5)
Napsal: 09 led 2012, 16:01
od Forest
Stano, to je snad (_!_) ne?!

Napsal: 09 led 2012, 16:21
od subz3ro_tdi
@4est: preco myslis? neber to axiomaticky, mozno ich je viac, prechadzal som len zopar e-shopov co mali dobre filtrovane vyhladavanie... ale zrejme ta prisada pre PD je natolko draha ze sa im to do lacnejsich (polosyntetickych) olejov ani neoplati davat... ak si teda myslel toto

Napsal: 09 led 2012, 19:25
od Fulltank
DIky za reakce
Leju 5w30 protoze mam octavku2 1.9 pd s dpf
Jaky jiny olej mi doporucite?
Predpokladam, ze pri odstraneni dpf uz nemusim pouzit olej urceny pro dpf?

Napsal: 09 led 2012, 21:37
od bombastiq
oleje ažtak neřešim
do tdi dávám 5w-40 na 10 000km
do vylágrovanejch tdi/td 10w 40 na 7500km
Napsal: 10 led 2012, 09:27
od moguluss
uz sem s tých olejov blbý olej so špecifikáciou 5w40 je lepší jak 5w30

Napsal: 10 led 2012, 11:40
od TDI tech
ano, robi sa 10W40 aj 15W40 s normou VW 505.01, ale neponukaju ho vsetky znacky. Je to robene zamerne, aby nutili zakaznika utratit viacej penazi. Napr. znacka Repsol ho ma v ponuke, a v Askofe v KE ho maju skladom. Ale nieje nanho momentalne zaujimava cena.
A to ci je olej polosynteticky, synteticky alebo mineralny vobec neudava zimne cislo a viskozne cislo. To sa musis docitat v tej rozpravke vzadu na stitku. Synteticky olej sa dnes uz prakticky kupit neda. Jednoducho sa ho z ekonomickeho hladiska a narocnosti celkeho technologickeho procesu (syntezy z plynneho etylenu) neoplati vyrabat ked existuje lacnejsia, jednoduchsia a skoro rovnako kvalitna alternativa mineralnych olejov skupiny III. (ak uz nie uplne rovnocenna) Vsetky oleje ktore su dnes standartne k dostaniu su mineralne oleje skupiny III. ktore sa z marketigoveho hladiska oznacuju ako synteticke a pritom podiel syntetickej zlozky v nich je bud minimalny, alebo ziadny

Ale to napr. Forestovi a pod. bude velmi tazke vysvetlit.
Napsal: 10 led 2012, 11:46
od TDI tech
Fulltank píše:DIky za reakce
Leju 5w30 protoze mam octavku2 1.9 pd s dpf
Jaky jiny olej mi doporucite?
Predpokladam, ze pri odstraneni dpf uz nemusim pouzit olej urceny pro dpf?

Pre VAG motori s DPF je urcena norma VW 507.0x
Po odstraneni DPF budes musiet pouzit normu uz podla toho pre aky servisny interval sa rozhodnes.
Napsal: 10 led 2012, 12:40
od subz3ro_tdi
TDI tech píše:ano, robi sa 10W40 aj 15W40 s normou VW 505.01, ale neponukaju ho vsetky znacky.
15w s 505.01?

Tak to mi teda povedz aspon jeden, lebo tomuto fakt neverim, sorry.....
Tu je zoznam vsetkych olejov ktore normu VW505.01 splnaju (aktualny k 26.8.2005), pokial to nie je cosi novsie (co pochybujem) tak tuto normu nema.... (podotykam ze na zozname nie je ziadny 10w toboz 15w viskozny olej).
http://pics.tdiclub.com/data/500/vw_tb_17-05-04.pdf (od str.6)
EDIT: tu som nasiel aktualizovany zoznam k 20.6.2010... je tam jediny 10w olej s 505.01 -> Addinol Semi synth MV 1047, ale nikde inde na internete sa to ze splnuje 505.01 neuvadza, takze to moze byt preklep
http://www.my-gti.com/2532