Termostat a zahřívání motoru v zimě 1.9TDi PD AVF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

magion
Přispěvovatel
Příspěvky: 184
Registrován: 02 led 2007, 23:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysocina, Brno

Termostat a zahřívání motoru v zimě 1.9TDi PD AVF

Příspěvek od magion »

Zdravím, passat 1.9TDi PD AVF se dlouho ohřívá, termostat jsem měnil loni, přižhavovací svíčky ok, nová baterka, ted měním rozvody a kdyz sem sundal vodní pumpu tak ten termostat nedoléhá k tomu otvoru, jak je videt na fotce.

Představuji si, že by to mělo fungovat dvoustupně, ten plech co nedoléhá by měl těsnit, a do této polohy(jak je na foto) se dostat až když se motor ohřeje. A pak ten druhý ventil by měl klasicky otevírat při 87C a pouštět vodu do chladiče. Nebo se pletu? Takto mi to připadá že ten první ventil je tam k ničemu, nebo že je to špatný, krátký termostat, nikde jsem si ale nevšiml že by se delaly 2 druhy.

Obrázek
723 676797

VW Passat Variant HIGHLINE 1.9TDi PD 96kw AVF
Panky
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2008, 21:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Panky »

Takhle je to v pořádku. funguje to tak, že při otevírání do vnějšího okruhu se ta díra dovnitř zavírá. Vlastně se to mezi sebou prohodí najednou. Pokud se ti to pomalu ohřívá, tak znova vyměn ten termostat. Ale kup nějakej pořádnej. Levnáky dlouho nevydržej. Jestli chceš mít jistotu tak ho dej do horký vody a dej k němu teploměr.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Re: Termostat a zahřívání motoru v zimě 1.9TDi PD AVF

Příspěvek od Zdeněk M »

magion píše:Zdravím, passat 1.9TDi PD AVF se dlouho ohřívá, termostat jsem měnil loni, přižhavovací svíčky ok, nová baterka, ted měním rozvody a kdyz sem sundal vodní pumpu tak ten termostat nedoléhá k tomu otvoru, jak je videt na fotce.

Představuji si, že by to mělo fungovat dvoustupně, ten plech co nedoléhá by měl těsnit, a do této polohy(jak je na foto) se dostat až když se motor ohřeje. A pak ten druhý ventil by měl klasicky otevírat při 87C a pouštět vodu do chladiče. Nebo se pletu? Takto mi to připadá že ten první ventil je tam k ničemu, nebo že je to špatný, krátký termostat, nikde jsem si ale nevšiml že by se delaly 2 druhy.

Obrázek
Je to v pořadku, pokud mas podezření že je KO, tak zajed na Vag a prohřivej to až začne teplat chladič a načti teplotu motoru kolik tam bude. Nebo strč teplomer přimo do nadobky , pokud je vse ok, tak bis mel mít kolem 90st.
roy1
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 16 črc 2010, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od roy1 »

Tak tato tema mna zaujima.
Mám Golf4 AHF a tiež sa mi neskutocne pomaly zahrieva.
Vymenil som 3 termostaty, kazdy som vyskusal zohriat a schladit vo vode, kazdy otvaral presne v urcenej teplote. Tiez som skontroloval prikurovacie zhavice, OK, spínanie cez rele OK. Chcem sa spytat, ktory senzor dava povel /zap-vyp/ relatkam na prikurovanie, pretoze sa mi zda, ze prizhavenie vypína pri cca. 40st.C.
Vdaka za rady.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

roy1 píše:Tak tato tema mna zaujima.
Mám Golf4 AHF a tiež sa mi neskutocne pomaly zahrieva.
Vymenil som 3 termostaty, kazdy som vyskusal zohriat a schladit vo vode, kazdy otvaral presne v urcenej teplote. Tiez som skontroloval prikurovacie zhavice, OK, spínanie cez rele OK. Chcem sa spytat, ktory senzor dava povel /zap-vyp/ relatkam na prikurovanie, pretoze sa mi zda, ze prizhavenie vypína pri cca. 40st.C.
Vdaka za rady.
TDI prostě netopí, při -10 se to ohřeje na provozní teplotu tak po 15-20 km a nesmíš mít topení pustený naplno, tak max. na pulku. Jinak se to ohřeje nikdy :D Přihřev je řizenej podle vytížení alternatoru, spinanej podle teploty vzduchu a chl. kap. , obojí musí být pod nulou. Když stojíš na místě a das topení naplno a vetrak tak 3 tak za 5 minut tam mas 70, vychladis to topením. Motor ma malo zbytkoveho tepla na ohřev vody. V zimě mi termostat ani neotevře :D
roy1
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 16 črc 2010, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od roy1 »

Takze tieto spínacie rele nemaju zvlast cidlo teploty?
A vzopnutie urovne 1,2,1+2, /rele/dopocitava centralna jednotka nepriamo z udajov o teplote vzduchu zatazenia alternatora pripadne teploty (ochladenia) vody? Stale mi to vychadza, ze rele odopne kurenie pri 37- 40stC.
Da sa tato hodnota upravit cez kabel?
Lebo zda sa mi ako dost nedokonale vyrobit nemecke auto pre nemecky trh ktoremu ledva stupne teplota motora po 15 km. To by si ziaden Nemec taketo auto nekupil...
ČI?
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

A myslíš že toho súdruha z NDR zaujíma či sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu po 15 alebo 20km..? Nastartuje, zapne kúrenie a ide...vnútri má teplo a motor ho netrápi...aj tak si za dva roky kúpi druhe auto...
CAHA 125 kW TDI CR
roy1
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 16 črc 2010, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od roy1 »

Marek_A4 píše:A myslíš že toho súdruha z NDR zaujíma či sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu po 15 alebo 20km..? Nastartuje, zapne kúrenie a ide...vnútri má teplo a motor ho netrápi...aj tak si za dva roky kúpi druhe auto...
:)
roy1
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 16 črc 2010, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od roy1 »

A teraz vazne, nikto neporadi?
lift
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 24 srp 2006, 19:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Kopřivnicko

Termostat a zahřívání motoru v zimě

Příspěvek od lift »

Podobně se mi chová Octa 1,9 Tdi AGR.V dnešních plusových teplotách po 15-20 km stále 40-50°c.Koupil jsem termostat zn. VERNET má s tím někdo zkušenost?
Ještě mě napadlo sevřít hadici co vede od termostatu do chladiče svěrkou
a stejně se motor nezahřeje,takže výměna termostatu asi ani nepomůže.
Jiné roky dozadu kdy mrzlo, se mi jevilo ,že ohřátí bylo rychlejší i vyšší teplota.
roy1
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 16 črc 2010, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od roy1 »

Este som si spomenul ze som vyblokoval EGR ventil. Ten by teoreticky mohol pri studenom motore pustat naspat okolo 20% teplych spalin.
Len proti hra jeden argument, tym ze EGR pusta naspat spaliny do sania (ktore uz nie su znovu spalitelne / minuty kyslik/) znizuje teplotu horenia a tym ze spalime vo valci o 20% menej energie, mame menej tepla... :(
EGR je len o znizovani teploty horenia a tym aj lepsie emisne hodnoty.

A TERAZ CO DALEJ?
roy1
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 16 črc 2010, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: Termostat a zahřívání motoru v zimě

Příspěvek od roy1 »

lift píše:Podobně se mi chová Octa 1,9 Tdi AGR.V dnešních plusových teplotách po 15-20 km stále 40-50°c.Koupil jsem termostat zn. VERNET má s tím někdo zkušenost?
Ještě mě napadlo sevřít hadici co vede od termostatu do chladiče svěrkou
a stejně se motor nezahřeje,takže výměna termostatu asi ani nepomůže.
Jiné roky dozadu kdy mrzlo, se mi jevilo ,že ohřátí bylo rychlejší i vyšší teplota.
Mozes menit termostaty kolko chces , tadial cesta nevedie.
Teda pokial ozaj na dotyk necitis, ze ide tepla voda do chladica "predcasne"
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3701
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Co dál?Bufika.Jediné řešení pokud chceš mít teplý motor a v autě teplo.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

mě alh topí po necelém kilometru a to nastartuji a jedu,po 8km je zahřaté na provozní teplotu.Jo a ventilator pouštím hned na dvojku
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
gabco007
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 01 zář 2011, 14:05
Odpovědi: 0

Re: Termostat a zahřívání motoru v zimě

Příspěvek od gabco007 »

roy1 píše:
lift píše:Podobně se mi chová Octa 1,9 Tdi AGR.V dnešních plusových teplotách po 15-20 km stále 40-50°c.Koupil jsem termostat zn. VERNET má s tím někdo zkušenost?
Ještě mě napadlo sevřít hadici co vede od termostatu do chladiče svěrkou
a stejně se motor nezahřeje,takže výměna termostatu asi ani nepomůže.
Jiné roky dozadu kdy mrzlo, se mi jevilo ,že ohřátí bylo rychlejší i vyšší teplota.
Mozes menit termostaty kolko chces , tadial cesta nevedie.
Teda pokial ozaj na dotyk necitis, ze ide tepla voda do chladica "predcasne"
skus pozriet radiator kurenia....na audi a6, rocnik 1995 kym som nevymenil mi nekurilo. Bol plny sraciek a tazky ako 3 tehly...:D...po vymene sa nedalo vydrzat ako kurila....ale pozor ak mas climatronic, tak budes hladat tazko zaujemcu na vymenu....roboty ako na stodole a nezaplatenej....:(
VW PASSAT Variant 1,9tdi, AVF 96kw + cca 20%...:D Tiptronic...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“