natural 95 do nafty proti zamrznutí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
fx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 404
Odpovědi: 0
Registrován: 06 lis 2008, 17:41
Bydliště: kladno

natural 95 do nafty proti zamrznutí

Příspěvek od fx99 »

lze přidavat ? 1l na cca 30 l nafty motor 1.9 pd -nemuže se něco vykakat :?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10331
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Odpovědi: 0
Registrován: 14 čer 2009, 09:17

Příspěvek od kibi »

Marek77 píše:Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.

a ta pořádná nafta se tankuje kde? tou řepkou zamořenou naftu u nás určitě nemyslíš viď (wallbash) ....jen narážím na to, že zamrznout může jak nafta od Ona tak Verva od Benziny, to si člověk nevybere...

aditiva pomůžou,ale nejsou všemocný...trocha N95 do nádrže taky pomůže, osobně sem tam drcnu nějakou tu decku do nádrže jako nouzovku (když se zapomene VIFko, nebo stuhne v kufru :D )
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

já tankoval v polsku a tedkom a bylo přes -20 a ještě to chytlo.. sice ztuha, počitalo to valce ale chytlo.. a to jsem tam ještě nedaval aditiva.. jsem je zapoměl doma.. ale pry že už nafta zamrzá u nás.. tak asi zaleží na kvalitě :)
polo 1.4tdi AMF
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle doporučení již dávala firma Bosch Hitlerovi při ůtoku na SSSR a já ji měl v příručce od výrobce ke Golfu 1 diesel..Ale to se ještě používala nafta a ne ty dnešní rostlinné sračky a motory byly normální a ne tak háklivé jako dnes..Jde o to, že benzin sníží již tak bídné mazání nafty... :)
nepropadat panice...
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Marek77 píše:Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.
V zimne nafte je benzin normalne v urcitom pomere podla toho do akej teploty ma vydrzat. Pri vojsku sme davali do nafty eter. V tatrach davaju do nafty benzin aby nezamrzla a trochu petroleja aby na seba naviazal vodu. Ale to v akom pomere to treba riedit udava vyrobca motora. Kukni do prirucky jek nato tam som to tusim videl (tu tabulku pomerov) ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10331
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Prave - o to mazani jde predevsim. A vy tady zatim mluvite o golfu 1 a valecnych strojich nekde u Stalingradu. Ja mel zato,ze otazka byla na motor PD. A musim se opakovat - tam bych benzin do nafty nedaval v zadnem pripade.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Patricius
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2011, 17:04
Bydliště: Trenčín, SK

Příspěvek od Patricius »

aditivum, teda ak je na mysli VIF, či podobné...tak ten nemá za úlohu zabrániť nafte mrznúť... : viď test aditív

Benzín(+aditív) by som dal v pohode do starej rotačky, tá spáli všetko ...čo mám ja, ale do PD a CR asi nie, treba sa poradiť s odborníkom, ja som zatiaľ žiadne fundované stanovisko nenašiel...či už kladné, alebo záporné.
VW Passat 1,9TDI AHU 66kW > 85kW
www.haccp1.cz
dedkoun
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 19:50
Bydliště: Příbram

....

Příspěvek od dedkoun »

Do rotaček lze,dělám to tak již 20 let. 5 procent benálu a deci dvoutaktního synťáku do motocyklu(ne M2T!!!) a vzhledem k tomu,že všechny moje wagen vozy zašly korozí,tak doporučuju.
Vždy dáván před zimou naftovej filtr,to je snad jasný a NIKDY žádnej problém.

1995 1Z 640 000 km,1997 AHU 746 000km,1998 AFN 580 000 km,2002 ALH 340 000 dosud,všechny čerpadla původní,pouze u AHU(?) bylo třeba vyměnit rozsypaný perka pod vysokotlakem. 8)

Takže nějaké zkušenosti z mejh rodinnejch kruhů by byly,tak šup do nafty benál,páni rotačkáři.....

PD samozřejmě,nevím.Tenhle vynález testovat nehodlám. :-D
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Marek77 píše:Prave - o to mazani jde predevsim. A vy tady zatim mluvite o golfu 1 a valecnych strojich nekde u Stalingradu. Ja mel zato,ze otazka byla na motor PD. A musim se opakovat - tam bych benzin do nafty nedaval v zadnem pripade.
Ale riadne v nafte ktoru tankujes hoci kde na pumpe ten benzin tam uz je samozrejme ze iba v malom pomere do max. 2% pretoze potom vyrazne starca mazivost co je pre dnesne moderne systemy PD a CR vrazda. Preto je sucasny trend benzin vynechat uplne a doaditivovat ju roznymu prisadamy na baze etylenu a pod. ;)
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

Patricius píše:aditivum, teda ak je na mysli VIF, či podobné...tak ten nemá za úlohu zabrániť nafte mrznúť... : viď test aditív

Benzín(+aditív) by som dal v pohode do starej rotačky, tá spáli všetko ...čo mám ja, ale do PD a CR asi nie, treba sa poradiť s odborníkom, ja som zatiaľ žiadne fundované stanovisko nenašiel...či už kladné, alebo záporné.
Ten test ani nemal za ulohu zisťovať či zabraňuje zamrzani respektíve tvoreniu parafiny...v tom teste sa používal LETNÝ VIF a ten ma ma splňať niektoré iné parametre...
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
octavia.TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2010, 20:39

Příspěvek od octavia.TDI »

octavia2 TDi PD RS 53L diesel+4L N95 a OK a T5 2TDI CR taky 4l N95 ,nebát se toho.
Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Odpovědi: 1
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

Někde sem četl, že plnou syntetiku do 2T lze v poměru 200:1 přidávat do nafty preventivně, takže bych tim ten benzín přimazal.

Určitě to bude znát když moje Yamaha mazala béňo 1:50 a točila 12000ot.
Já používam jen naftu, bez benzínu oleje a aditiv.... :)
....320cd
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

A co rikate na naftu od OMV - Maxx motion, udajne do -35, sice u nas za 38,70 ale na zkousku jsem ji nabral + VIF, tak uvidime. Kazdopadne mate nekdo s touhle naftou nejake zkusenosti ?
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
sparco gti
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Odpovědi: 0
Registrován: 04 bře 2010, 07:34
Bydliště: zilina

Příspěvek od sparco gti »

ja som ju v cera tankoval a starty a hodne lepsie i ked je teraz unas -30 :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“