Zhaveni??Kolikrat?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zhaveni??Kolikrat?
Mam na Vas otazku,kolikrat je lepsi ted v tech mrazech zhavit??Nekdo rika jednou a pockat jeste chvilku po zhasnuti kontrolky,nekdo zase rika 2x....tak jsem zvedavy na Vase nazory:-)
Žhavit stačí jednou. Kontrolka po určité době sice zhasne, ale žhavení stále probíhá. To, že kontrolka zhasne, je pouze informace, že žhavení je již tak účinné, že lze bezpečně nastartovat. Že probíhá i dále je proto, aby motor po startu měl měkčí chod a nekouřil. Toto DOžhavení trvá i několik minut po nastartování motoru (podle teploty).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 262
- Registrován: 22 dub 2011, 09:49
- Bydliště: NZ
V pátek jsem doloval žhaviče u Octavie ASV zdejšího člena, nešla ani jedna což bych jim odpustil, ale v prosinci kdy jsem měnil olej nešla ani jedna povolit
Nevím, jestli tomu pomohlo to, že jsem je zakapal červenou brzdovou kapalinou a přijel posléze na výměnu už s teplejším motorem ale po chvilce zápasu šly ven všechny- naštěstí 


Ja žhavím tiež 2 krát keď je pod -15 ... ale ako čítam, ak teda žhavče žhavia aj po naštarovaní, (zavisi od teploty) tak potom nema zmysel nažhaviť 2 krát, stačí iba raz ale s tým že počkám 20 sekund po zhasnutí kontrolky a potom naštartujem....ale na druhej strane je to to iste ako keby nažhavím 2 krát, stale ten isty efekt.
Ak sa mýlim, ok beriem, rád sa niečo priučím
Ak sa mýlim, ok beriem, rád sa niečo priučím

Já mám za to, že to žhavení neublíží a při prvním nažhavení se relé a žhavičky proberou/vzbudí/, podruhé už jedou na 120%..To, že žhaví i po startu je jasné, ale jde o to, aby to nejdřív chytlo, že? Setkal jsem se s několika vozy, které to vyloženě vyžadovaly, ale je možné, že majitelé nedodrželi přesný typ žhavičky a namontovalí pohledově stejné, ale funčně trochu jiné provedení..Takže po zhasnutí kontrolky nebyla žhavka plně nažhavena../nebo byla starší a měla již větší odpor/.Já osobně vždy počkám, ještě chvíli po zhasnutí kontrolky něž zastartuji.. 

nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5071
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Já mám zvlášť kontrolku na žhavky a ráno po zhasnutí v budíkách to žhaví ještě tak přes 5 s.A potom na brrrrnk.V těhle mrazech,než to nažhaví,tak mi zmrznou prsty a nemůžu otočit klíčkem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
5 s nez cvakne rele a nebo 5 sekund nez zhasne kontrolka?:)
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
