Zhaveni??Kolikrat?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dj_novys
Přispěvovatel
Příspěvky: 97
Registrován: 09 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

Zhaveni??Kolikrat?

Příspěvek od dj_novys »

Mam na Vas otazku,kolikrat je lepsi ted v tech mrazech zhavit??Nekdo rika jednou a pockat jeste chvilku po zhasnuti kontrolky,nekdo zase rika 2x....tak jsem zvedavy na Vase nazory:-)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

v normálním mraze 1x v -20 2x neuškodí
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
dj_novys
Přispěvovatel
Příspěvky: 97
Registrován: 09 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od dj_novys »

zhavim jednou,pockam jeste tak 3sekundy po zhasnuti zhaveni a tocim,je pravda,ze ted u nas bylo -20urcite a startoval jsem tak 5sek....zatim nejak bez problemu...ale uvidime casem,je pravda,ze kazdy den jezdim,nevim co by to udelalo,kdyby mi to tyden stalo v tech mrazech :-)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10342
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Žhavit stačí jednou. Kontrolka po určité době sice zhasne, ale žhavení stále probíhá. To, že kontrolka zhasne, je pouze informace, že žhavení je již tak účinné, že lze bezpečně nastartovat. Že probíhá i dále je proto, aby motor po startu měl měkčí chod a nekouřil. Toto DOžhavení trvá i několik minut po nastartování motoru (podle teploty).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
whitefabiaRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 22 dub 2011, 09:49
Odpovědi: 0
Bydliště: NZ

Příspěvek od whitefabiaRS »

ja niekedy ked je mraz zhavym aj 3x .... vsetky zhavice su ok !!! ale motor lepsie nastartuje ... dobre zobreje spalovi priestor....
Škoda Fabia 1.9 TDI PD
Škoda Fabia RS
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

V pátek jsem doloval žhaviče u Octavie ASV zdejšího člena, nešla ani jedna což bych jim odpustil, ale v prosinci kdy jsem měnil olej nešla ani jedna povolit :( Nevím, jestli tomu pomohlo to, že jsem je zakapal červenou brzdovou kapalinou a přijel posléze na výměnu už s teplejším motorem ale po chvilce zápasu šly ven všechny- naštěstí :roll:
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Jak píše Marek, víckrát nemá význam.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Ja žhavím tiež 2 krát keď je pod -15 ... ale ako čítam, ak teda žhavče žhavia aj po naštarovaní, (zavisi od teploty) tak potom nema zmysel nažhaviť 2 krát, stačí iba raz ale s tým že počkám 20 sekund po zhasnutí kontrolky a potom naštartujem....ale na druhej strane je to to iste ako keby nažhavím 2 krát, stale ten isty efekt.
Ak sa mýlim, ok beriem, rád sa niečo priučím :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já mám za to, že to žhavení neublíží a při prvním nažhavení se relé a žhavičky proberou/vzbudí/, podruhé už jedou na 120%..To, že žhaví i po startu je jasné, ale jde o to, aby to nejdřív chytlo, že? Setkal jsem se s několika vozy, které to vyloženě vyžadovaly, ale je možné, že majitelé nedodrželi přesný typ žhavičky a namontovalí pohledově stejné, ale funčně trochu jiné provedení..Takže po zhasnutí kontrolky nebyla žhavka plně nažhavena../nebo byla starší a měla již větší odpor/.Já osobně vždy počkám, ještě chvíli po zhasnutí kontrolky něž zastartuji.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5071
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Já mám zvlášť kontrolku na žhavky a ráno po zhasnutí v budíkách to žhaví ještě tak přes 5 s.A potom na brrrrnk.V těhle mrazech,než to nažhaví,tak mi zmrznou prsty a nemůžu otočit klíčkem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10342
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To jo - teď i přes 20 sekund (to je doba.....).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

jak dlouho vám to ted žhaví? mě to tak cca 5s a to jsem ještě na podzim prodlužoval delku žhavení.. neni to málo?
polo 1.4tdi AMF
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

5 s nez cvakne rele a nebo 5 sekund nez zhasne kontrolka?:)
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem :)
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

než zhasne kontrolka
polo 1.4tdi AMF
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10342
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To mi přijde málo. 5 sekund mi žhaví už při nule.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“