Tlak chladiacej kvapaliny?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tlak chladiacej kvapaliny?
Čo sa stalo? Vymenil som na OI AHF: rozvod motora, pumpa, čidlo chladiacej kvapaliny(čierne vymenené za zelené) , chladiacu kvapalinu. Minulú zimu sa teplota motora aj pri teplote vzduchu 0 C pohybovala smerom dole. Túto zimu sa k tomu pridalo aj to, že po naštartovaní sa "ozvala" kontrolka chladiacej kvapaliny. Tak pozriem nádobku a mám hladinu kvapaliny pod min. Tak ju idem doplniť a po otvorení nádržky sa hladina dvihla nad min. Auto išlo bez závad. Na druhý deň idem rovno pred štartovaním kontrolovať kvapalinu. Zase pod minimom, tak otvorím, že ju doplním. Tlak v hadici dvihol hladinu nad min. Toto sa opakuje skoro každý deň. Mal som obdobie asi tak 2 týždne boli veľké mrazy a ja som nemusel otvárať nádržku lebo hladina chladiacej kvapaliny bola nad minimom. Čo môže spôsobovať to kolísanie hladiny v nádržke a padanie teploty motora už aj pri teplote -5 C? Budem vďačný za každý nápad. Mal niekto už podobný problém? Teraz som si spomenul, že hladina mi padla už aj v lete...
mírný přetlak je normální a dolej si na max a máš klid s blikající kontrolkou..
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Tlak chladiacej kvapaliny?
už som aj dolieval. Je možne, že aj niekde kvapalina v minimálnom množstve uniká. Zatial som to ale nepostrehol odkiaľ by mohla unikať
Tlak chladiacej kvapaliny?
hladina sa dvihne aj o 3 cm. To sa mi zdá, že je to veľa
To není moc, to je normální.
V systému je přetlak kolem 1,5 Bar (poté přepouští víčko expanzní nádobky).
Já když mám motor na provozní teplotě a pomalu otevřu víčko, vyskočí mi hladina z půlky nádobky (MAX) skoro až úplně nahoru. Ale mám dvakrát tolik chladicí kapaliny, čili asi proto se její hladina zvýší o tolik. 3 cm je podle mě normální.
V systému je přetlak kolem 1,5 Bar (poté přepouští víčko expanzní nádobky).
Já když mám motor na provozní teplotě a pomalu otevřu víčko, vyskočí mi hladina z půlky nádobky (MAX) skoro až úplně nahoru. Ale mám dvakrát tolik chladicí kapaliny, čili asi proto se její hladina zvýší o tolik. 3 cm je podle mě normální.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Tlak chladiacej kvapaliny?
Bude KO tesnení pod hlavou......haro01 píše:hladina sa dvihne aj o 3 cm. To sa mi zdá, že je to veľa
Re: Tlak chladiacej kvapaliny?
Asi to bez dania dole hlavy nezistím, kde ja tesnenie KO. Inak pri zapnutom kúrení, sem tam ide studený vzduch. Je to normálne?Zdeněk M píše:Bude KO tesnení pod hlavou......haro01 píše:hladina sa dvihne aj o 3 cm. To sa mi zdá, že je to veľa
AHF, EGR OFF BY Janosik
já bych si spíš ypnul, že se ti to nodvzdušňuje. jinak mne tvrdé hadice dělal termostat - dal jsem nový termostat hadice byly po ohřátí motoru na 90 tvrdé. Po roce termostat přestal otvírat. dal jsem novej termostat od meyle, také se otvírá při 87, a hadice jsou po ohřátí měkké. Ale co auto, to jiná závada.
Někdy poznat fouknuté těsnění není jen tak.Malinká prasklinka může pouštět tlak až když dáš pořádnou čočku.nadávno jsem to řešil na T5.Měl ty samé příznaky.Přišli jsme na to že na zahřátém autě se povolilo víčko na nádobce,odfouknul tlak zašroubovalo a po cca 1km pedálu na podlaze tam byl tlak znovu...Takže asi tak.Voda ubývala sporadicky.Po natlakování systému na 1,5 baru neubyl ani tlak ani voda...Takže je možný že stejně natlakováním nic nezjistíš.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km