Tlak chladiacej kvapaliny?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Tlak chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od haro01 »

Čo sa stalo? Vymenil som na OI AHF: rozvod motora, pumpa, čidlo chladiacej kvapaliny(čierne vymenené za zelené) , chladiacu kvapalinu. Minulú zimu sa teplota motora aj pri teplote vzduchu 0 C pohybovala smerom dole. Túto zimu sa k tomu pridalo aj to, že po naštartovaní sa "ozvala" kontrolka chladiacej kvapaliny. Tak pozriem nádobku a mám hladinu kvapaliny pod min. Tak ju idem doplniť a po otvorení nádržky sa hladina dvihla nad min. Auto išlo bez závad. Na druhý deň idem rovno pred štartovaním kontrolovať kvapalinu. Zase pod minimom, tak otvorím, že ju doplním. Tlak v hadici dvihol hladinu nad min. Toto sa opakuje skoro každý deň. Mal som obdobie asi tak 2 týždne boli veľké mrazy a ja som nemusel otvárať nádržku lebo hladina chladiacej kvapaliny bola nad minimom. Čo môže spôsobovať to kolísanie hladiny v nádržke a padanie teploty motora už aj pri teplote -5 C? Budem vďačný za každý nápad. Mal niekto už podobný problém? Teraz som si spomenul, že hladina mi padla už aj v lete...
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

mírný přetlak je normální a dolej si na max a máš klid s blikající kontrolkou..
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Tlak chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od haro01 »

už som aj dolieval. Je možne, že aj niekde kvapalina v minimálnom množstve uniká. Zatial som to ale nepostrehol odkiaľ by mohla unikať
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

možné to samozřejmě je
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Tlak chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od haro01 »

hladina sa dvihne aj o 3 cm. To sa mi zdá, že je to veľa
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To není moc, to je normální.

V systému je přetlak kolem 1,5 Bar (poté přepouští víčko expanzní nádobky).

Já když mám motor na provozní teplotě a pomalu otevřu víčko, vyskočí mi hladina z půlky nádobky (MAX) skoro až úplně nahoru. Ale mám dvakrát tolik chladicí kapaliny, čili asi proto se její hladina zvýší o tolik. 3 cm je podle mě normální.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Re: Tlak chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od Zdeněk M »

haro01 píše:hladina sa dvihne aj o 3 cm. To sa mi zdá, že je to veľa
Bude KO tesnení pod hlavou......
Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Re: Tlak chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od haro01 »

Zdeněk M píše:
haro01 píše:hladina sa dvihne aj o 3 cm. To sa mi zdá, že je to veľa
Bude KO tesnení pod hlavou......
Asi to bez dania dole hlavy nezistím, kde ja tesnenie KO. Inak pri zapnutom kúrení, sem tam ide studený vzduch. Je to normálne?
AHF, EGR OFF BY Janosik
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4837
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

nech si přez expanzku natlakovat soustavu na 1,5baru...když bude na tlakoměru pak tlak unikat,tak byccch to viděl taky na těsnění...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
fuzzyi
Přispěvovatel
Příspěvky: 758
Registrován: 19 pro 2006, 08:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od fuzzyi »

takle se mi projevilo těsnění pod hlavou
RENAULT / TRAFIC II autobus (JL) / 2.0 dCi 115 (JL0H)
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Mne tiež to tesnenie pod hlavou.
A úplne som si bol
ked som mu nakladal asi tak 15 km plné a zastavil som že nech sa schladí hlavne turbo a pozeram čo je červena voda pri pravom prednom kolese a nádobka plná vody, otváram víčko voda len vytekala
Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od haro01 »

OťasTDi píše:nech si přez expanzku natlakovat soustavu na 1,5baru...když bude na tlakoměru pak tlak unikat,tak byccch to viděl taky na těsnění...
no tak skúsim niekoho v okoli SNV alebo KE nájsť kto mi to zmeria.
AHF, EGR OFF BY Janosik
Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od haro01 »

fuzzyi píše:takle se mi projevilo těsnění pod hlavou
a aký bol chod motora? Nedávno som meral osciloskopom tlaky a všetky su rovnake. Nebol by nejaky rozdiel ?
AHF, EGR OFF BY Janosik
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

já bych si spíš ypnul, že se ti to nodvzdušňuje. jinak mne tvrdé hadice dělal termostat - dal jsem nový termostat hadice byly po ohřátí motoru na 90 tvrdé. Po roce termostat přestal otvírat. dal jsem novej termostat od meyle, také se otvírá při 87, a hadice jsou po ohřátí měkké. Ale co auto, to jiná závada.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3706
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Někdy poznat fouknuté těsnění není jen tak.Malinká prasklinka může pouštět tlak až když dáš pořádnou čočku.nadávno jsem to řešil na T5.Měl ty samé příznaky.Přišli jsme na to že na zahřátém autě se povolilo víčko na nádobce,odfouknul tlak zašroubovalo a po cca 1km pedálu na podlaze tam byl tlak znovu...Takže asi tak.Voda ubývala sporadicky.Po natlakování systému na 1,5 baru neubyl ani tlak ani voda...Takže je možný že stejně natlakováním nic nezjistíš.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“