Demontáž turba golf III 1.9tdi 81kw AFN

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Milik607
Přispěvovatel
Příspěvky: 428
Registrován: 03 úno 2009, 19:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Demontáž turba golf III 1.9tdi 81kw AFN

Příspěvek od Milik607 »

Zdravím všechny,před časem jsem čistil turbo na golfu III 1.9tdi 81 kw typ AFN. Dělal jsem to u kamaráda na zvedáku a dělal jsem to hodně dlouho,nešlo hromadu šroubů povolit,nebo se tam špatně dostávalo a musel jsem vymýšlet různé finty,protože jsem na to neměl nářadí,chtěl bych se zeptat jestli mi někdo poradí jak na to a popřípadě jaké speciální nářadí budu potřebovat. Bohužel na zvedák se už nedostanu,takže to budu muset dělat na zemi. Ještě jsem myslel že koupím novou podtlakovou baňku,že bych ji vyměnil a zkusil nějak na namontovaným turbo rozhejbat regulaci lopatek,ale asi se tam nedostanu a nevím jak bych nejlépe baňku odpojil,nevím jak je zajištěná. Děkuji za každou radu
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Pokud ti vázne regulace,,tak to nerozhejbeš..já dělal turbo v úterý,měnil jsem válečky pod lopatkama,protože lopatky drhly mezi stěnama a tam bohužel není co rozhejbat,,takže jediná možnost je turbo vyndat a lopatky vypodložit..jinak celá ta šichta mi trvala 3.5 hodiny a dělal jsem to na zemi..auto v podpisu..
Octavia II RS
Milik607
Přispěvovatel
Příspěvky: 428
Registrován: 03 úno 2009, 19:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milik607 »

no tak za 3,5hodiny to jsi machr,já teda nevím,jak to u oktavky přesně je,ale u toho golfa je tam přístup nic moc...hlavně asi hodně šroubů nepůjde povolit,tím myslím hlavně výfukový svody protože tam ty matičky budou asi sežraný rzí. Co je pak dobrý na ty šrouby používat za přípravek aby to třeba za dva roky šlo krásně povolit?
kocourek
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 01 čer 2008, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: stochov

Příspěvek od kocourek »

nevim na co bys povoloval cely svody,afn ma turbo sroubovany a mista je tam mraky.1,5 ven i zpatky+cisteni turba samodomo na zemi
Milik607
Přispěvovatel
Příspěvky: 428
Registrován: 03 úno 2009, 19:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milik607 »

byla by nějaká rada? třeba na fotce? popsat nebo aspon vysvetlit jak postupovat,abych nevymýšlel vymyšlené....a abych se teda nezastavil na šroubech který zákonitě nejdou povolit
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 13 bře 2011, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Miki2t »

vetsinou je problem povolit trubku od privodu oleje, hlede na foru Humluv klic
Milik607
Přispěvovatel
Příspěvky: 428
Registrován: 03 úno 2009, 19:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milik607 »

nasel jsem,ale moc moudrý z toho nejsem,je to fakt dost těsný,zítra na to ještě kouknu a popřemýšlím,a co poradíte na ty šrouby určitě jich pár povolit budu muset
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Já používal jen konkor..ale on je rozdíl 96" a 03"..mě to šlo povolit bez problému,až na to mazání,tam se mi trochu sevřela prdel :) a ze spodu jsem povolil jen sponu na tlakovou hadici,držák turba (1šroub) a odvod oleje jinak vše ze zhora a pohoda,místa 6 půlek :D
Octavia II RS
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Milik607 píše:nasel jsem,ale moc moudrý z toho nejsem,je to fakt dost těsný,zítra na to ještě kouknu a popřemýšlím,a co poradíte na ty šrouby určitě jich pár povolit budu muset
Na G3 AFN se vyndava turbo krásně, když jde vse hladce tak max 1,5h a je venku. Ja sundavam saní z hlavy je to 6 imbusu, pak je přístup krasnej. turbo vyndavam i se svody a od svodu jej neoddeluju. Když ty 3 matky na vejfuku u turba urves, tak ty stevtíky bud navařit a vytočit nebo odvrtat, vytahovaky sou k ho... trubka na mazaní vetsinou jde povolit, problemy sou na oktah apod, asi kvuli tomu že je turbo níž a muže ktomu sůl :D Jinak problem žadnej. :) Jinak na povolovaní matek na vejfuku je dobrý matky polít vodou, rez zmekne a jde povolit, nebo konkor. Když sou hodně zhnilé, tak roseknout majzlem. Tím to delam vždy, když turbo od svodu sundavam. :)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

RudisTDic píše:Já používal jen konkor..ale on je rozdíl 96" a 03"..mě to šlo povolit bez problému,až na to mazání,tam se mi trochu sevřela prdel :) a ze spodu jsem povolil jen sponu na tlakovou hadici,držák turba (1šroub) a odvod oleje jinak vše ze zhora a pohoda,místa 6 půlek :D
Stary dobry autogen a ides :D
L.U.C.A.S.123
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 07 úno 2012, 17:54
Odpovědi: 0
Bydliště: ostravsko

Příspěvek od L.U.C.A.S.123 »

já ted sundával turbo na octe 81 ahf a v poho cca 4 hodinky iam a zpět zespod jen tři věci a hadice od cooleru bo bla blbě otočená 99 avšechno šlo povolit
Škoda Octavia I combi 1.9tdi 81KW AHF, černá kůže, ABS, climatronik, temp., okna šíbr špigle v el., EGR off, 16 " BBS RS 771
ex Focus I 1.8TDDI chip 85KW kat+egr off, sport.podvozek, 16"O.Z.Racing superturismo WRC
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“