Nabijeni autobaterie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

hondaaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 25 pro 2007, 20:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Nabijeni autobaterie

Příspěvek od hondaaa »

Čau,zajima me,jestli muzu nabijet autobaterii primo v aute kdyz je baterka pripojena nebo jestli mam radsi odpojit plus a minus.Baterka startuje ale radsi bych do ni pustil trochu mensiho proudu,jezdi s tim manzelka a ja kdyz jsem treba 2 dny v praci tak by ji nemel kdo pomoct.diky predem za radu.ps:u tech pred faceliftu se mi ta baterka v te zime spatne vydelava (wallbash)
O1 1,9 tdi ASV 81 kw 2001,egr off
O1 1,9 tdi AGR 66 kw 2000,egr off
F1 1,9 sdi ASY 47 kw 2002
O3 1.4 tsi cng 2015
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

ja ji nechavam normalne v aute, ale pro jistotu ji radsi odpojim od palubni site
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Odpojení od palubní sítě je doporučeno. Pouze u nabíječek, jejichž napětí nepřekračuje 14,5V, se mohou kontakty nechat připojené. Ale to musíš mít jistotu, že to tak skutečně je, jinak můžeš odpálit řídící jednotky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Když se to dobíjí lidsky (tzn že se na to občas koukneš a nenecháš to tam přes noc a pokud nemáš automatiku tak měříš napětí) tak se nic neděje.
Jinak řídící jednotka vydrží i 19V, naprostá většina vydrží i přepólování, ta je chráněná dobře. Koupil jsem nabíječku z Lídlu, proměřil - funguje sqěle. Podle Marka bych ale nesměl používat zimní nabíjení, tam je vypínací napětí 14,7V a to by mi ŘJ odešla (rofl)
G3 Variant synchro
pdydkin
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 25 led 2012, 10:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od pdydkin »

mám 5 let automatiku od Bosche, nic neodpojuju a nic se nikdy nestalo, u benzinu a novější nafty bacha na vymazání adaptačních hodnot při odpojené baterce a kod radia :)
hondaaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 25 pro 2007, 20:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od hondaaa »

ok,radsi to odpojim a budu mit jistotu,jsou to jenom 2 maticky a hlavne si neodvarim RJ :) diky za rady
O1 1,9 tdi ASV 81 kw 2001,egr off
O1 1,9 tdi AGR 66 kw 2000,egr off
F1 1,9 sdi ASY 47 kw 2002
O3 1.4 tsi cng 2015
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

bobG3 píše:Když se to dobíjí lidsky (tzn že se na to občas koukneš a nenecháš to tam přes noc a pokud nemáš automatiku tak měříš napětí) tak se nic neděje.
Jinak řídící jednotka vydrží i 19V, naprostá většina vydrží i přepólování, ta je chráněná dobře. Koupil jsem nabíječku z Lídlu, proměřil - funguje sqěle. Podle Marka bych ale nesměl používat zimní nabíjení, tam je vypínací napětí 14,7V a to by mi ŘJ odešla (rofl)
Už jsem Tě několikrát žádal, aby sis mě nebral do huby - buď tak laskav.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
djpeto
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Registrován: 21 říj 2010, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od djpeto »

Baterku v aute nabijam pripojenu zdrojom 16,2V/30A. Som lenivy nastavovat radio a hodiny (LOL) Nikdy ziaden problem.
EKOCar B100
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Chcem sa taktiež opýtať, ak mám plnú automatiku Bosch C3 a nabíjacie napätie 14,4 V. Môžem nechať nabíjať bez odpojenia ? Vďaka.
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
codll
Přispěvovatel
Příspěvky: 873
Registrován: 07 pro 2008, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Beroun

Příspěvek od codll »

tak spravne by se odpojit mela ,ale kdo to dela? ja teda ne
chuckee
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 31 pro 2010, 10:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od chuckee »

octavia II 1.9 77kw r.v2006 BKC, new beetle 1.9 66kw r.v2001 ALH
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

mauditt píše:Chcem sa taktiež opýtať, ak mám plnú automatiku Bosch C3 a nabíjacie napätie 14,4 V. Môžem nechať nabíjať bez odpojenia ? Vďaka.
To můžeš nechat baterku klidně připojenou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

Marek77 píše:
mauditt píše:Chcem sa taktiež opýtať, ak mám plnú automatiku Bosch C3 a nabíjacie napätie 14,4 V. Môžem nechať nabíjať bez odpojenia ? Vďaka.
To můžeš nechat baterku klidně připojenou.
v techto mrazech by se ale automatika mela prepnout na zimni provoz (aby se baterie pradne prohrala a nabijeni vubec probihalo) a nabijeci napeti bude trosku vyssi
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

i kdyz ted koukam do manualu k moji C-TEk MX5, tak navod uvadi, ze se palubni sit odpojovat nemusi, ale jistota je jistota :)
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33626
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

s odpojováním baterky bych byl opartný,

v řídících jednotkách mohou naskákat chyby,

kod radia


přijdeš o základní natavení, natavení stahovaček,


zablokuje se dodatečný imobiler


po připojení se může stát že nenatočíš, nebo se zamke auto s klíčema uvnitř,

viděl jsem pár aut s dobíjení 18.5 V baterka syčela jak papínův hrnec, v autě sirovodíkové lázně a řj přežily


;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“