Stránka 1 z 2

PD 74kW vibrace a hluk motoru

Napsal: 13 úno 2012, 00:09
od pita_lbc
Zdravim,
mam O1 Tour TDI 74kW 2007 185tis. Mam problem s hlucnosti motoru a vibracemi kolem otacek 1800-2200.
Myslel jsem, ze je v haji dvouhmota. Koupil jsem celou sadu od Sachse (zase dvouhmota), ale zadna zmena :( v techto mrazech se situace jeste zhorsila a problem se projevuje jeste vic.
Co jsem vypozoroval, tak hlucnost a vibrace se projevuji hlavne u studeneho motoru, po zahrati se to zlepsi, ale ve chvili, kdy se motor cely prohreje, cca po 20min jizdy, se zacne zase ozyvat :(
Dalsi zajimava vec, pokud koupim levnou BIO naftu, motor je tizsi. Naopak s aditivovanou je hlucnejsi.
Nemate tuseni co by to mohlo zpusobovat? Ulozeni motoru?

Napsal: 13 úno 2012, 07:24
od marena tdi
nechat zmerit kompresi?
nastaveni vacky a vstriku?

Napsal: 14 úno 2012, 22:15
od pita_lbc
marena tdi píše:nechat zmerit kompresi?
nastaveni vacky a vstriku?
Diky za radu, ve ctvrtek jdu na diagnostiku, tak uvidime...

Napsal: 15 úno 2012, 11:58
od tiko2
Napis ako si pochodil? Dakujem :?

Napsal: 19 úno 2012, 21:43
od Rajčák
Mám úplně stejný problém, vyměnil jsem levý h. vnitřní kloub a pořád stejné. Vyzkouším vyměnit ještě pravý, ale mám obavu, že to nepomůže. Při přidání, z nízkých otáček do 1900-2000 se rozvybruje - rozdrnčí dost hlučně od předu od motoru.

Napsal: 20 úno 2012, 09:13
od este
z které strany motoru to slyšíš?

Napsal: 20 úno 2012, 09:57
od Rajčák
To nedokážu určit přesně, prostě se po přidání od nízkých otáček rozdrnčí a hlavně to rozrezonuje palubku, jakmile se otáčky zvýší na 2000 tak to přestane. Auto jinak jede jako brus, ale abych ho pořád točil a tím se mi zvyšuje spotřeba. Nejvíce to znát do kopce, ale děláto i po rovině, ale to neí tolik znát, když není vůz tak zatížen.

Napsal: 21 úno 2012, 09:20
od pita_lbc
Zdravim, tak do servisu jsem se jeste nedostal... preobjednali me na tento patek.
U me se zdroj take neda urcit. Je to proste od bloku motoru...
Jen bych mel dotaz na nastaveni spojky v ridici jednotce, nekde jsem cetl, ze se tam da prepinat mezi ruznymi typy/vlastnostmi spojek, ze se upravuje beh motoru podle typu dvouhmoty, jelikoz se lisily LUKS a SACHS... neni to jen nejaky flame?

Napsal: 24 úno 2012, 10:34
od pita_lbc
Zdravim, tak mi bylo naznaceno, ze jsem asi paranoidni. V servisu nic nenasli a dle diagnostiky je vse v poradku. Je pravda, ze ted po otepleni se to zlepsilo, ale stejne se mi to nezda.
Ale je mozne, ze Tourky maji osizene odhlucneni, nebo ulozeni a proste to tak ma byt :-(
Navic mi rekli, ze jsem udelal blbost, ze jsem vymenil LUKS origo spojku za SACHS...

Napsal: 24 úno 2012, 13:48
od tiko2
Dobre ti davaly v tom servise! (LOL)

Napsal: 26 úno 2012, 13:02
od pita_lbc
Z toho plyne jedine. Na originalni servis Skoda z vysoka seru... jim jde o jedine, aby se auto vysralo a oni mohli prodat nove... holt si sezenu kabel a co pude, udelam samo doma.
A pak si platte originalni servis...

Napsal: 26 úno 2012, 17:17
od jericho-3
Jestli to je na bio lepší, která je hustší, mohl by to dělat vstřik...

Napsal: 26 úno 2012, 18:46
od pkovacovic
Ja som vlani mal ten istý problém.Robilo to hlavne pri zohriatom motore a keď bolo vonku nad 20 ,ale pri konci už skoro vždy.Dokonca i keď som úplne ubral plyn a brzdil motorom,tak od 2100 do 1700 to hučalo jak sviňa.Tak som kúpil novú spojku od sachs aj s dvojhmotu.Spojka ktorú som vytiahol z auta bola navlas tá istá.Lamela mala 7 mm a na zotrváku a prítlačáku neboli vidno žiadne opotrebenia-ako nová.Do jednej i druhéj strny mala tie isté vole ako nová,akurát axiálna bola 1 až 2 mm.Keď som išiel auto vyskúšať tak po desiatych km to začalo robiť znova.Zastavil som a na mieste som vytáčal motor do tých kritických otáčok.Zabudol som napísať,že i pred výmenou to vybrovalo na mieste pri pridaní plynu.Zistil som že okrem iného vybruje ľavá smerovka na svetle,tak som ju podlepil na kritických miestach samolepivou penovou páskou a dobre utiahol.Cestou naspeť som naštvaný letel 140 a ket som spomalil tak odrazu motor išiel úplne v pohode.Od vtedy ide dobre,ale stále trpnem či to vlete nezačne zase.Auto malo 190000 km tak si myslím,že tá spojka musela biť menená.V čom bola,alebo je chyba?

Napsal: 27 úno 2012, 12:05
od tiko2
No ved to ja sledujem tiez tuto temu a neviem prist na to co to moze byt.Hoci som spojku nemenil nakolko nevidim priznaky optrebenia alebo nejake pulzujuce tlaky do pedala nie su ,nehrkoce. Zatial hladam ine veci aj silenblok by to mohol byt lebo neviem skontrolovat ten hydraulicky ( neviem ako skontrolovat volu). Zial uz som sa pital kade tade ale tie vybracie su natolko specificke ze kazdy ma inu pricinu. Ale jedno je iste ze to sposobuje nieco co sa toci ale poloos to nie je . vstrik to tiez nie je hodnoty su ok ja mam PD. takze neviem . :?

Napsal: 27 úno 2012, 15:02
od misope
hm podobny problem riesim na g4 variant 81kw ahf, spojka nova komplet zotrvak vsetko znacka luk, pri 1900 ot do cca 2200 je motor trosku dunivejsi, vibracie ziadne len proste mi ide do ucha viac to dunenie, trysky po ultrazvuku tlaky 30barov, pridavam aj vif,