Stránka 1 z 1

Záhadná smrt motoru BMM - pomožte při pitvě

Napsal: 21 úno 2012, 18:38
od Vici
O2 BMM kamaráda, najeto snad někde kolem 130tkm...

jel do kopce a už nejel - chcíplo to, šlápl na spojku a zastavil

- motor potečený od vody na straně rozvodů - proč a kudy nevím?
- startér neotočil motorem (= voda ve spalováku)

pak se zjistilo dále
- vodní pumpa a rozvod ok
- ve druhém válci je voda
- žhavič válce číslo 1 je opáleny

hlava dolů
- těsnění na druhém válci propálené do vody
- píst 1 a tuším 3 válce opálený, ne skrz ale dost
- píst 2 válce nakřivo = ohlá ojnice
- co je divné tak v turbu na straně od sání je olej!
- zřejmě voda v oleji - eště se to nevypustilo
- výf. turbína turba opálená, náběhy lopatek mírně "opískované"
- regulace turba chodila mechanicky ok, kompresor ok

a tak přemýšlím
- asi uchcávaly vstřiky = opálené písty, asi to pomohlo i tomu těsnění a opálilo to turbínu
- odkud se ale vzala voda venku na motoru - na straně u rozvodů? v nádobce nebylo nic
- kde se vzal olej na sací straně turbíny? že by z odvdušnění po té, co se ohla ojnice?...

kdo se přidá ? :-) se svou teorií a radou?
Díky :)

Máme druhej motor i se vstřiky, tak to přehodíme.. ale i tak by mě zajímalo co a proč se tomu stalo...
A otázka co s turbem.. vůle v normě, ale moc se mi ho tám dávat nechce. Jenže nové je na BMM ukrutný balík peněz. Když to turbo pošlu někam na kontrolu, beztak stejně každý i když to nebude třeba řekne že je třeba repas a nabastlí tam díly bůh ví jakého původu :(

Napsal: 21 úno 2012, 18:41
od Toreto
to že je turbo mkre aj na saní je normálne ked už trocha púšta ložiško a ta voda nešla z pod tesnenia hlavy na tie rozvody ?

Napsal: 21 úno 2012, 18:43
od Vici
nevypadalo to že by to šlo pod těsněním ven
oleje v turbu bylo moc právě že - na vstupu

Re: Záhadná smrt motoru BMM - pomožte při pitvě

Napsal: 21 úno 2012, 18:44
od eazy20
Vici píše:A otázka co s turbem.. vůle v normě, ale moc se mi ho tám dávat nechce. Jenže nové je na BMM ukrutný balík peněz. Když to turbo pošlu někam na kontrolu, beztak stejně každý i když to nebude třeba řekne že je třeba repas a nabastlí tam díly bůh ví jakého původu :(
seriozny opravar ta nebude chciet oklamat a obrat zbytocne o peniaze,ze to potrebuje repas..jeden taky je napr BHmotor! odporucam

Re: Záhadná smrt motoru BMM - pomožte při pitvě

Napsal: 21 úno 2012, 18:57
od sharan933
kazdy nieje podvodnik napriklad robil som motor na velsatis 3.0dci a tiez som si nebol isty turbom skontroloval mi ho a bolo v poriadku

Napsal: 21 úno 2012, 19:10
od Tomas6
Nepřehřálo se to tak trochu?Já měl v práci kdysi rotačku se stejnýma příznakama a jako jediné čeho si šofér všimnul bylo že vyběhla teplota vody.pak podobná destrukce.
Takže závěr tehdy zněl-propálený píst-cuclo si to lehce oleje,jelikož se to stalo podtočený nic moc asi nezpozoroval,vyletěla teplota a pak jako černobyl...Nadzvednout,odpustit tlaku a sednout zpět.
Bylo to jediné vysvětlení.Hledělo na to vícero lidí a tak nějak se shodli.
Teplotou se natahly šrouby hlavy,hlava se nadzvedla,voda pod tlakem vletěla do spalováku a ven,tlak z prostoru nad pístem foukl do skříně a oddychem plivl olej do prostoru před turbínou.Na těsnění,bloku,hlavě nic nebylo vidět krom že to bylo mastný od oleje.Ale to těžko říct jak se to stalo.

Napsal: 23 úno 2012, 09:01
od Vici
Tome asi to byla nějaká podobná "legrace".... :(

Napsal: 23 úno 2012, 09:47
od marhan
Ja turbo kupoval zhruba pred rokem a pul na cc-autodily (BMP/BMM) za 12, coz se jeste nechalo, ale ted jsem koukal a maji ho za 23 a neni ani skladem.. Slusnej narust ceny...

Napsal: 23 úno 2012, 09:48
od Vici
za 12 by to bylo krásné... :(