Stránka 1 z 2

OI ALH 17656 - upchatý filter?

Napsal: 08 bře 2012, 00:32
od SnakeSK
Zdravím,

včera som octavii trošku naložil, cca 4500RPM na dvojku, zrazu motor uplne zmenil zvuk, vrčal a je dosť ostrý. Paliva v nádrži som mal málo (dojazd cca 40km), motor bol ale zohriaty. Hodil som auto na diag a chyba tam je

17656/P1248/004680 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation

(17656 - Regulace pocatku vstriku Regulacni odchylka
P1248 - 35-10 - - - Sporadicky)

Pozeral som aj kedy začne vstrekovať - 21,8BTDC na voľnobehu, čo je velmi vela, TDI graf je totálne mimo a ani ho nevidím, hodnotu má stále 255 či vyberiem poistku 34 (N108) alebo nie, akčné členy spínajú, a zvuk motora sa mení, aj N108 a aj N75. Váha ukazuje totálnu hlúposť, očakávaná hodnota je 250-280 a cez váhu ide 440-470.

Zajtra idem kúpiť nový filter (tento má cca 25tkm za sebou), a pozrieť sací koš, napadá vás ešte niečo čo pozrieť, spraviť a podobne? Resp. jaké poradie zvoliť pri odstraňovaní problému? Dúfam že to len nasalo nejaký bordel a je to upchaté (vidieť tam trošku bublinky na hadičke z filtra do čerpadla).

Ď za každý nápad :)

Napsal: 08 bře 2012, 09:01
od Tomas.cz
Já bych zkontroloval rozvody a naladil správně počátek vstřiku.

Napsal: 08 bře 2012, 10:09
od janeksdi
S ucpaným filtrem by ti asi jelo jak v nouzáku anebo se to dusilo... případně nejelo vůbec. To co popisuješ vypadá jakoby se něco pohlo nebo pokazilo)))

Napsal: 08 bře 2012, 20:51
od SnakeSK
Ď za odpovede, dnes som tam dal nový filter a napojil to z flašky, plavák som ani prefúknuť nevedel, je možné že to niečo nasalo až do čerpadla a tam to niečo dodrbalo?

Zakladné nastavenie kolonka 2 je stále 255 (počiatok vstreku), deviata kolonka je 102-104. Je možné že by sa to až takto pohlo?

Napsal: 08 bře 2012, 22:18
od Martin.R
Nevim kam jsi foukal, ale jestli z5 do nádrže tak tam je zpětnej ventil a tim sis ověřil že je OK.
Šel bych po rozvodech a předvstřiku.

Napsal: 08 bře 2012, 23:03
od SnakeSK
Super, toto som chcel počuť, teda som si už overoval info na nete a vyzerá to na solenoid na čerpadle, číslo 028906283P.

Napsal: 08 bře 2012, 23:24
od Ján Horosz
Neskočil ti nahodou remeň o zub? Daj rozvody na pripravky, a skus nastaviť predvstrek, ked nejde tak cerpadlo je o zub posunute.

Napsal: 10 bře 2012, 14:48
od SnakeSK
rozvody sedia, všetko je na značkách, ak aj hýbem čerpadlom stále je predvstrek 255, keď to pootočím moc, nenaštartujem.

Napsal: 11 bře 2012, 12:14
od jura2
SnakeSK píše:rozvody sedia, všetko je na značkách, ak aj hýbem čerpadlom stále je predvstrek 255, keď to pootočím moc, nenaštartujem.
kolko to ma natocene? Nieco podobne som riesil a bolo ko cerpadlo.

Napsal: 11 bře 2012, 13:56
od SnakeSK
125tkm

Re: OI ALH 17656 - upchatý filter?

Napsal: 11 bře 2012, 14:19
od prka
SnakeSK píše:Zdravím,

včera som octavii trošku naložil, cca 4500RPM na dvojku, zrazu motor uplne zmenil zvuk, vrčal a je dosť ostrý. Paliva v nádrži som mal málo (dojazd cca 40km), motor bol ale zohriaty. Hodil som auto na diag a chyba tam je

17656/P1248/004680 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation

(17656 - Regulace pocatku vstriku Regulacni odchylka
P1248 - 35-10 - - - Sporadicky)

Pozeral som aj kedy začne vstrekovať - 21,8BTDC na voľnobehu, čo je velmi vela, TDI graf je totálne mimo a ani ho nevidím, hodnotu má stále 255 či vyberiem poistku 34 (N108) alebo nie, akčné členy spínajú, a zvuk motora sa mení, aj N108 a aj N75. Váha ukazuje totálnu hlúposť, očakávaná hodnota je 250-280 a cez váhu ide 440-470.

Zajtra idem kúpiť nový filter (tento má cca 25tkm za sebou), a pozrieť sací koš, napadá vás ešte niečo čo pozrieť, spraviť a podobne? Resp. jaké poradie zvoliť pri odstraňovaní problému? Dúfam že to len nasalo nejaký bordel a je to upchaté (vidieť tam trošku bublinky na hadičke z filtra do čerpadla).

Ď za každý nápad :)
Pokud máš rozvody v pořádku, tak překontroluj ventil počátku vstřiku /N 108/ a el. vedení od něj k čerpadlu. Váha Ti ukazuje vysokou hodnotu proto, že Ti motor pracuje déle než 2 min. na volnoběhu, nebo máš EGR "OF". Pokud bys profukoval zpětnou hadičku od filtru do nádrže /modrá/, tak není O.K. pokud by nešla profouknout. Pokud jsi však profukoval sací hadičku /černou/, tak je to O.K. pokud nejde profouknout.

Napsal: 11 bře 2012, 14:38
od SnakeSK
Kde nájdem N108 a jak ho čo najlahšie skontrolovať? Zatiaľ som ho kontroloval iba cez akčné členy, a motor zvuk menil podľa toho či bol ventil zapnutý alebo nie.

Napsal: 11 bře 2012, 20:55
od prka
Ventil N 108 je pod vysokotlakou hlavou čerpadla /na obrázku označen šipkou/ . Postup kontroly je na druhém obrázku . Je-li hodnota předvstřiku 255 je nastavovací váleček vstřikování v krajní poloze na dřívější předvstřik a to buď z důvodu přerušení vedení k ventilu N 108 nebo zkratu nebo zablokování ventilu N 108 nebo nastavovacího válečku vstřikování vlivem nečistoty v palivu. Obrázek

Obrázek

Napsal: 12 bře 2012, 01:29
od SnakeSK
jj šak toto je ten hajzlík o ktorom sa bavíme :) presne tento som myslel čo som si študoval tuto - http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2198118

ok, pomerám, vyčistím a dám vedieť, aká náročná je výmena? predpokladám že čerpadlo (a teda aj rozvody) celé dole.

Napsal: 21 pro 2012, 10:03
od Riciiiiii
jak jsi dopadl, dáš vědět?