BMW 525TDS vysoké otáčky a problém pri štartovaní
Moderátoři: šulda, Moderátoři
BMW 525TDS vysoké otáčky a problém pri štartovaní
Zdravím,
mám taký problém.
Na BMW 525 TDS, rok výroby 1994 sa menila pôvodná elektronická hlava čerpadla, ktorá fungovala na princípe potenciometra za novšiu hlavu, ktorá je ovládaná elektromagneticky. Táto novšia hlava sa montovala do týchto modelov tuším od roku 1995. Samozrejme, musela sa vymeniť aj pôvodná RJ motora (0 281 001 181) za RJ, ktorá sa montovala do modelov s touto novšiou elektronickou hlavou čerpadla (na báze elektromagnetu). V mojom prípade je použitá jednotka označená 0 281 001 383.
Problém je taký, že keď je auto studené a je tam tá novšia RJ (0 281 001 383), tak auto ani nenaštartuje. Keď tam hodím staršiu jednotku (0 281 001 181) a manuálne nastavím hlavu čerpadla, tak naštartujem a keď sa motor zahreje a vtedy odpojím RJ a hodím tam tu novú jednotku (0 281 001 383), tak auto sa da normálne naštartovať, ale otáčky motora sú hrozne vysoké. Usudzujem, že okolo 2000rpm (otáčkomer ukazuje okolo 900ot./min., ale v skutočnosti sú o dosť vyššie). Ale auto reaguje na plyn normálne, akurát, že na voľnobeh sú tam vysoké otáčky a keď je motor studený, tak ani na tejto RJ (0 281 001 383) nenaštartuje.
Neviete niekto poradiť čo tam robí galibu? Nemože to byť nejaké teplotné čidlo? Nestretol sa niekto s tým?
Vopred ďakujem za akékoľvek rady a informácie.
mám taký problém.
Na BMW 525 TDS, rok výroby 1994 sa menila pôvodná elektronická hlava čerpadla, ktorá fungovala na princípe potenciometra za novšiu hlavu, ktorá je ovládaná elektromagneticky. Táto novšia hlava sa montovala do týchto modelov tuším od roku 1995. Samozrejme, musela sa vymeniť aj pôvodná RJ motora (0 281 001 181) za RJ, ktorá sa montovala do modelov s touto novšiou elektronickou hlavou čerpadla (na báze elektromagnetu). V mojom prípade je použitá jednotka označená 0 281 001 383.
Problém je taký, že keď je auto studené a je tam tá novšia RJ (0 281 001 383), tak auto ani nenaštartuje. Keď tam hodím staršiu jednotku (0 281 001 181) a manuálne nastavím hlavu čerpadla, tak naštartujem a keď sa motor zahreje a vtedy odpojím RJ a hodím tam tu novú jednotku (0 281 001 383), tak auto sa da normálne naštartovať, ale otáčky motora sú hrozne vysoké. Usudzujem, že okolo 2000rpm (otáčkomer ukazuje okolo 900ot./min., ale v skutočnosti sú o dosť vyššie). Ale auto reaguje na plyn normálne, akurát, že na voľnobeh sú tam vysoké otáčky a keď je motor studený, tak ani na tejto RJ (0 281 001 383) nenaštartuje.
Neviete niekto poradiť čo tam robí galibu? Nemože to byť nejaké teplotné čidlo? Nestretol sa niekto s tým?
Vopred ďakujem za akékoľvek rady a informácie.
dodoxd, ešte raz, díky moc za tie schémy.
No zistil som ,že problém bude ten, že v BMW E34 sa nenachádzala váha vzduchu. V BMW E36 sa už montovala, takže bola zapojená aj v RJ (0 281 001 383). Takže keď sa prehodí novšia RJ (0 281 001 383), ktorá má v sebe implementovaný aj vstup na váhu vzduchu a očakáva od nej aj nejaké hodnoty, tak je jasné, že keď ich nedostane tak to robí paseku.
Otázka znie, neviete či sa to dá nejako okafrať? Keď nie, tak potom by problém vyriešilo, kebyže tam namontujem váhu vzduchu a zapoojím ju, nie?

No zistil som ,že problém bude ten, že v BMW E34 sa nenachádzala váha vzduchu. V BMW E36 sa už montovala, takže bola zapojená aj v RJ (0 281 001 383). Takže keď sa prehodí novšia RJ (0 281 001 383), ktorá má v sebe implementovaný aj vstup na váhu vzduchu a očakáva od nej aj nejaké hodnoty, tak je jasné, že keď ich nedostane tak to robí paseku.
Otázka znie, neviete či sa to dá nejako okafrať? Keď nie, tak potom by problém vyriešilo, kebyže tam namontujem váhu vzduchu a zapoojím ju, nie?
keď sa ti s novšiou hlavou čerpadla a novšiou RJ podarilo naštartovať, tak potom je to už len o nastavení hlavy, že má vysoké otáčky na voľnobeh tak za to môže príliš vysoká dávka paliva, a preto máš aj problémy so štartom
váhu asi budeš musieť zohnať a zapojiť, ale bude ti blbnúť ten otáčkomer, lebo novšie RJ dávajú iný signál pre otáčkomer
váhu asi budeš musieť zohnať a zapojiť, ale bude ti blbnúť ten otáčkomer, lebo novšie RJ dávajú iný signál pre otáčkomer