BMW 525TDS vysoké otáčky a problém pri štartovaní

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Juraj 222
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 kvě 2011, 20:55
Odpovědi: 0

BMW 525TDS vysoké otáčky a problém pri štartovaní

Příspěvek od Juraj 222 »

Zdravím,

mám taký problém.

Na BMW 525 TDS, rok výroby 1994 sa menila pôvodná elektronická hlava čerpadla, ktorá fungovala na princípe potenciometra za novšiu hlavu, ktorá je ovládaná elektromagneticky. Táto novšia hlava sa montovala do týchto modelov tuším od roku 1995. Samozrejme, musela sa vymeniť aj pôvodná RJ motora (0 281 001 181) za RJ, ktorá sa montovala do modelov s touto novšiou elektronickou hlavou čerpadla (na báze elektromagnetu). V mojom prípade je použitá jednotka označená 0 281 001 383.

Problém je taký, že keď je auto studené a je tam tá novšia RJ (0 281 001 383), tak auto ani nenaštartuje. Keď tam hodím staršiu jednotku (0 281 001 181) a manuálne nastavím hlavu čerpadla, tak naštartujem a keď sa motor zahreje a vtedy odpojím RJ a hodím tam tu novú jednotku (0 281 001 383), tak auto sa da normálne naštartovať, ale otáčky motora sú hrozne vysoké. Usudzujem, že okolo 2000rpm (otáčkomer ukazuje okolo 900ot./min., ale v skutočnosti sú o dosť vyššie). Ale auto reaguje na plyn normálne, akurát, že na voľnobeh sú tam vysoké otáčky a keď je motor studený, tak ani na tejto RJ (0 281 001 383) nenaštartuje.

Neviete niekto poradiť čo tam robí galibu? Nemože to byť nejaké teplotné čidlo? Nestretol sa niekto s tým?

Vopred ďakujem za akékoľvek rady a informácie.
Juraj 222
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 kvě 2011, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Juraj 222 »

Nemá niekto schému zapojenia RJ motora z BMW E36 a z E34?
Ďakujem.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

smazano
Naposledy upravil(a) geo dne 09 dub 2012, 18:52, celkem upraveno 1 x.
dodoxd
Přispěvovatel
Příspěvky: 439
Registrován: 07 dub 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: BAJČ

Příspěvek od dodoxd »

mno to schema nevypada na bmw posli mail poslem ti to....
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

posílal jsem to někomu jinému a trochu se mi to pomíchlo podle toho by to asi opravdu nešlo.Pokud ho budeš ještě chtít tak se ozvi. :-D
Juraj 222
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 kvě 2011, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Juraj 222 »

dodoxd, ešte raz, díky moc za tie schémy. :-)

No zistil som ,že problém bude ten, že v BMW E34 sa nenachádzala váha vzduchu. V BMW E36 sa už montovala, takže bola zapojená aj v RJ (0 281 001 383). Takže keď sa prehodí novšia RJ (0 281 001 383), ktorá má v sebe implementovaný aj vstup na váhu vzduchu a očakáva od nej aj nejaké hodnoty, tak je jasné, že keď ich nedostane tak to robí paseku.

Otázka znie, neviete či sa to dá nejako okafrať? Keď nie, tak potom by problém vyriešilo, kebyže tam namontujem váhu vzduchu a zapoojím ju, nie?
dodoxd
Přispěvovatel
Příspěvky: 439
Registrován: 07 dub 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: BAJČ

Příspěvek od dodoxd »

mno u diesloveho koncernu to vyriesi obycajna zenerka mno u bmw neviem...ked nepojde musis dat vahu vzduchu
Juraj 222
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 kvě 2011, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Juraj 222 »

dodoxd píše:mno u diesloveho koncernu to vyriesi obycajna zenerka mno u bmw neviem...ked nepojde musis dat vahu vzduchu
Myslíš zenerku medzi tie dva piny, ktoré sú určené pre váhu vzduchu?
dodoxd
Přispěvovatel
Příspěvky: 439
Registrován: 07 dub 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: BAJČ

Příspěvek od dodoxd »

skus ked nepojde mozno pomozu dve do serie ja davam baw21
Juraj 222
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 kvě 2011, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Juraj 222 »

dodoxd píše:skus ked nepojde mozno pomozu dve do serie ja davam baw21
Oki, skúsim a keď nie, tak tam bachnem váhu vzduchu a bude pokoj (dúfam) :-)
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

Jeje, to je novinka a nepsal jsem ti to uz na Checksum foru?
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

keď sa ti s novšiou hlavou čerpadla a novšiou RJ podarilo naštartovať, tak potom je to už len o nastavení hlavy, že má vysoké otáčky na voľnobeh tak za to môže príliš vysoká dávka paliva, a preto máš aj problémy so štartom
váhu asi budeš musieť zohnať a zapojiť, ale bude ti blbnúť ten otáčkomer, lebo novšie RJ dávajú iný signál pre otáčkomer
Juraj 222
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 kvě 2011, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Juraj 222 »

No dnes, sa dorábala váha vzduchu + menili sa komplet káble od senzorov až po riadiačku. Výsledok? Robí to isté čo predtým. Ale zistil som, že ke´d odpojím plynový pedál, tak otáčky padnú pekne na voľnobeh. Keď ho pripojím, tak vystrelia hore. Skúšal som aj iný a robí to isté.
dodoxd
Přispěvovatel
Příspěvky: 439
Registrován: 07 dub 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: BAJČ

Příspěvek od dodoxd »

nemozemat plynovy pedal inu hodnotu??? trebarz E34 a E36?
Juraj 222
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 kvě 2011, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Juraj 222 »

dodoxd píše:nemozemat plynovy pedal inu hodnotu??? trebarz E34 a E36?
jj, bude to v tom, už zháňam.
Odpovědět

Zpět na „BMW“