Stránka 1 z 1

Fabie 1.4 MPI 44kw zvýšení výkonu

Napsal: 15 dub 2012, 22:54
od Jake
Fabie 1.4 MPI 44kw je to dost slabý..šlo by do jednotky nalít aspon soft ze silnejsi 50 kw verze?nemá někdo tuto mapu?dikec

Napsal: 16 dub 2012, 07:21
od Marek77
Všechno jde.

Motor 50kW má navíc jinou vačku, to je dobré vědět.

Motor 44kW lze upravit na vyšší výkon, ale moc světový rozdíl to nebude (jako u většiny atmosférických benzinů), navíc se bojím zvýšení spotřeby. Koukám na stránky CIMBU a tam píší zvýšení výkonu na 53kW. Nevím, jestli Ti to stojí za to investovat nemalé peníze.

Tyhle motory nebyly žádní sprinteři, ale byly úsporné, tiché a nenáročné na servis. Navíc jednoduché. Do města ideální (kam se sere HTP). Ale osobně bych do toho nesahal.

Napsal: 16 dub 2012, 08:51
od turbo kamna power
nejsem sice škodovkář, ale už jsem několikrát slyšel, že se na 1,4 dává jako upgrade hlava a vačka z feldy 1,3MPI, že má větší ventily a lepší profil vačky...

v případě tohohle motoru bych se ani nebál obrátit na Cimbu (narozdíl od ladění TDI atd.), případně na motor-excel

Napsal: 16 dub 2012, 09:36
od Jake
jo jo tedko sem se docetl ze silnejsi verze ma vic veci co se týce výmeny..chtel sem kamaradce ji trosku doladit ale nemá cenu do toho investovat..diky vsem kdyby tam slo nalít soft ze silnejsi verze bylo by to ok..ale jinak do toho nema cenu štourat..dik

Napsal: 16 dub 2012, 10:42
od martinxl
tieto motory sa daju celkom dobre upravovať.Základ 1,4 sa používa na úpravu do autocrossových a rally felícii.Ale za tie prachy to do bežnej premávky nemá cenu

Napsal: 16 dub 2012, 10:58
od Marek77
Mně se na těchto motorech líbí jejich úspornost. V plném nákladu čtyř dospělých lidí, v kufru retrívra a bágly na víkend, jsem byl schopen dálku jet kolem šesti litrů. To jiný benzinový agregát ve Fabii nedá ani omylem.

Napsal: 16 dub 2012, 11:51
od TDI tech
No hej, ale to ta uprimne lutujem, trepat sa taku cestu s takym lenochodom, ved to muselo byt za trest (wallbash)

Napsal: 16 dub 2012, 12:59
od Marek77
Nevím, ale mně to zas tak lenivé nepřišlo. Žádný sprinter to nebyl, ale když se to rozjelo, jelo to v pohodě a klidu, do kopců to taky celkem drželo. Rozhodně to jelo lépe než HTP (a hlavně o polovinu levněji - na spotřebě i na servisu).

Napsal: 16 dub 2012, 13:03
od mir77
Tak my s tou 50 kW jezdili Chorvatsko ve třech lidech :) Bez klimatizace, centrálu a s oknama na švihadla. A ještě na plyn :D
Vrcholem bylo, když se tatínek rozhodl, že se pojedem podívat, kde zastřelili Inčučunu a posléze i Vinnetoua. Takže před tunelem pod Velebitama hurá na nějakou prašnou silničku co vedla přes hory a že se podíváme na Tulove Grede, ve filmu Nuget-tsil. No řeknu vám, když se asfaltka svolna změnila ve velmi kamenitou cestu, nebylo kde se ani otočit a podél cesty byly cedule s lebkou a skříženejma hnátama "Mine - Zabranjen prolaz!", tak to nebylo moc příjemný :)
Ale taky to zmákla ;) Komfort sice minimální, ale dalo se to ;)

Napsal: 16 dub 2012, 13:06
od Marek77
Kolega byl s Fabií AME 50kW v kombíku v Norsku na dovolené. Byli tam tři týdny, s sebou dvě kola, stan, kempovací výbavu, jídlo na tři neděle - seděla na špuntech. Po návratu (po cca 6000 km) měl průměrnou spotřebu 6,2. Takže tak.