Citroen AX - tlakuje do expanzky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Citroen AX - tlakuje do expanzky
Nazdar..
Řešim tady takovou píčovinu v podobě Citroen AX 1.0.. Auto tlakovalo do vody, plus byly sračky pod víkem ventilů. Takže jsem sundal hlavu a těsnění pod hlavou totálně K.O.. Dal jsem teda srovnat hlavu, protože to předtim majitel uvařil, dal jsem nový těsnění, udělal vůle na ventilech,rozvody, celý jsem to složil tak jak to má bejt, nalil vodu a vyměnil olej.. Nastartuju úplně studenej motor, beží to a po chvilce začne chcát voda zpod víčka expanzky na chladiči a dírkou pod víčkem.. Jak přídám plyn, tak to přestane, volnoběh potom teče ještě víc.. Vyndal jsem ještě termostat aby se to zaplnilo celý a nechal bežet bez termostatu. To samý.. Ještě jsem zkoušel povolit čepičku na takovým ventilu kam vedou hadice, tam se to pravděpodobně odvzdušňuje. Nepomohlo nic.. Jak se motor vypne tak ještě chvíli potom tam ten tlak je.
Spíš asi jen potřebuju potvrdit jestli je to prasklá hlava a nebo blok, což si myslím já. Hlavu jsem tlakovat nenechal, protož to chtěl majitel co nejlevnější.. Těsnění jinak dát nejde. Nějaký jiný nápady?
Ještě se zeptám..jak to řešíte pokud v tom máte prachy za materiál a po složení to nefunguje tak jak má? Majitel totiž řekl že pokud to bude něco většího tak to mám sešrotovat.. Jenže ted v tom mám asi 1500..
Řešim tady takovou píčovinu v podobě Citroen AX 1.0.. Auto tlakovalo do vody, plus byly sračky pod víkem ventilů. Takže jsem sundal hlavu a těsnění pod hlavou totálně K.O.. Dal jsem teda srovnat hlavu, protože to předtim majitel uvařil, dal jsem nový těsnění, udělal vůle na ventilech,rozvody, celý jsem to složil tak jak to má bejt, nalil vodu a vyměnil olej.. Nastartuju úplně studenej motor, beží to a po chvilce začne chcát voda zpod víčka expanzky na chladiči a dírkou pod víčkem.. Jak přídám plyn, tak to přestane, volnoběh potom teče ještě víc.. Vyndal jsem ještě termostat aby se to zaplnilo celý a nechal bežet bez termostatu. To samý.. Ještě jsem zkoušel povolit čepičku na takovým ventilu kam vedou hadice, tam se to pravděpodobně odvzdušňuje. Nepomohlo nic.. Jak se motor vypne tak ještě chvíli potom tam ten tlak je.
Spíš asi jen potřebuju potvrdit jestli je to prasklá hlava a nebo blok, což si myslím já. Hlavu jsem tlakovat nenechal, protož to chtěl majitel co nejlevnější.. Těsnění jinak dát nejde. Nějaký jiný nápady?
Ještě se zeptám..jak to řešíte pokud v tom máte prachy za materiál a po složení to nefunguje tak jak má? Majitel totiž řekl že pokud to bude něco většího tak to mám sešrotovat.. Jenže ted v tom mám asi 1500..
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
to je právě furt dokola, musíš vědět jak je křivá hlava jestli něco dělat i s blokem, a odtlakovaná,
15OO to řekni majiteli že se musí měnit motor on ti dá velký techničák a mrkni po inzerátech přijedou borci a dají ti 15OO kč, auto musí být ale kompletní včetně baterky, na kolech, nebo kde bydlíš ?
15OO to řekni majiteli že se musí měnit motor on ti dá velký techničák a mrkni po inzerátech přijedou borci a dají ti 15OO kč, auto musí být ale kompletní včetně baterky, na kolech, nebo kde bydlíš ?
Jestli to bylo uvařené pořádně , tak prasklá být může. Ale tihle hajzlové se špatně plní vodou. Když zmáčkneš hadici, vyskočí ti hladina v nádobce? Jinak to nijak nehulí a když to běží topí to? Řekni majiteli, zda doléval vodu, když to přehřál a zda náhodou nebyla z potoka, když byl motor rozpálený./mohlo to prasknout/.Jinak musíš 1500 kč obětovat, je to riziko povolání a je třeba vždy předem upozornit majitele, že oprava může být neůspěšná..Tlakování vody a voda v oleji je vždy loterie, a např. u Ax s hliníkovým blokem je to většinou konečná, protože se blok zkroutí a gumičky na vložkách se spaří a je z toho go..což znamená šrot.. 

nepropadat panice...
No takhle.. Uplně přesně nevim jestli to přímo bylo uvařený nějak extrémně, nebo ne.. Majitel jen říkal že se ztrácela voda a na víčku a pod víkem ventilů má šlem.. Na to jsem koukal. Ptal jsem se jestli tam někdo nenalil studenou vodu hned potom, že by mohla prasknout hlava.. řikal jen že o tom neví, že s tim jezdí syn. Říkam ok, že asi fouklo jen těsnění a že se uvidí.. Tak jsem to začal dělat a těsnění bylo teda fakt totálně rozežraný.. Hlava se rovnala o 0,3..
Já právě vim že nějký Xsary nebo tyhle francozský sráče moc nejdou odvzdušnit co se týče chladící kapaliny a mě prostě je hrozně divný že to začlo chcát zpod víčka okamžitě po prvním startu s novým těsněním..To by tam prostě musela bejt díra centimetr na centimetr. Navíc když sem vyndaval ten termostat tak tam se voda ani nedostala..bylo to suchý. Takže je tady malá naděje že tam prostě koluje bublina vzduchu a tlačí mi vodu nahoru expanzkou..Akorát škoda že to nemá budík na teplotu abych viděl jestli to začne vařit a nebo ne. Nevěřim ale tomu že by to začlo dělat hned prostě i s novým těsnením. Po nějakým čase klidně, ale hned ne..
Když zmáčknu hadici tak hladina v nádobce jde nahoru, nejdřív to hulilo bíle ale to protože před tim natekla voda do výfuku..jak se to vypálilo, tak už ne. Jestli to topí tak to sem nezkoušel. Budu se muset ještě pokusit to nějakým stylem pořádně odvzdušnit.. Myslím že tam jsou dva ventilky, jeden nějak na chladiči a jeden na hadicích. A budu doufat že to bude v pohodě..že to vydržela hlava a ten hliníkovej blok..
Já právě vim že nějký Xsary nebo tyhle francozský sráče moc nejdou odvzdušnit co se týče chladící kapaliny a mě prostě je hrozně divný že to začlo chcát zpod víčka okamžitě po prvním startu s novým těsněním..To by tam prostě musela bejt díra centimetr na centimetr. Navíc když sem vyndaval ten termostat tak tam se voda ani nedostala..bylo to suchý. Takže je tady malá naděje že tam prostě koluje bublina vzduchu a tlačí mi vodu nahoru expanzkou..Akorát škoda že to nemá budík na teplotu abych viděl jestli to začne vařit a nebo ne. Nevěřim ale tomu že by to začlo dělat hned prostě i s novým těsnením. Po nějakým čase klidně, ale hned ne..
Když zmáčknu hadici tak hladina v nádobce jde nahoru, nejdřív to hulilo bíle ale to protože před tim natekla voda do výfuku..jak se to vypálilo, tak už ne. Jestli to topí tak to sem nezkoušel. Budu se muset ještě pokusit to nějakým stylem pořádně odvzdušnit.. Myslím že tam jsou dva ventilky, jeden nějak na chladiči a jeden na hadicích. A budu doufat že to bude v pohodě..že to vydržela hlava a ten hliníkovej blok..
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Jak píše Miloš, nemůže hned téct voda pod víčkem. Možná proto to uvařil.Vičko drží tlak 1. atmosféry, takže chvilku trvá, než to natlakuje. A pokud hadici zmáčkneš rukou, neházel bych flintu do žita. nové víčko a projet a zkusit topit. Někdy se prostě stává, že jsou hadice tvrdší než obvykle...A nic se neděje..
nepropadat panice...
Ty vole hoši tak ted nevim..
Měl jsem to nastartovaný a měl jsem povolený ty odvzdušňováky a za současnýho dolejvání vody a přidávání plynu se zdá že se mi to povedlo odvzdušnit.. Hladina přestala stoupat a drží se to. Nicméně na víčku expanzky, kde má bejt těsnící gumička, která vlastně dosedá na plochu pod víčkem, tak ta mi tam samozřejmě chybí...bud se roztekla teplem nebo někde vypadla.. Možná proto to netěsní tak jak má a dělá to bordel. Zejtra zkusím najít někde jiný víčko, nebo aspoň gumičku, dám novej termostat míto toho zašlýho a pravděpodobně nefungujícího, pojedu to projet a budu doufat že nezačnu vařit a že nebudou tvrdý hadice.. pak by to bylo v cajku..
Měl jsem to nastartovaný a měl jsem povolený ty odvzdušňováky a za současnýho dolejvání vody a přidávání plynu se zdá že se mi to povedlo odvzdušnit.. Hladina přestala stoupat a drží se to. Nicméně na víčku expanzky, kde má bejt těsnící gumička, která vlastně dosedá na plochu pod víčkem, tak ta mi tam samozřejmě chybí...bud se roztekla teplem nebo někde vypadla.. Možná proto to netěsní tak jak má a dělá to bordel. Zejtra zkusím najít někde jiný víčko, nebo aspoň gumičku, dám novej termostat míto toho zašlýho a pravděpodobně nefungujícího, pojedu to projet a budu doufat že nezačnu vařit a že nebudou tvrdý hadice.. pak by to bylo v cajku..

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ještě že je to taková stará rozpadlá mrdka a bude léto...
Pravděpodobně jak to jelo dlouho bez vody, tak se zacpaly chladící kanály bordelem a možná něco nateklo i do hadic.. S termostatem nebyla šance to dát do fungujícího stavu. Lezlo mi to furt víčkem ven. Vyřešil jsem to bravůrně na prasáka a dal sem termostat do prdele a odvzdušnil. Pojede to stejně, v létě se to neuvaří a do zimy to auto stejně chcípne.. Mrdky francouzský..
Pravděpodobně jak to jelo dlouho bez vody, tak se zacpaly chladící kanály bordelem a možná něco nateklo i do hadic.. S termostatem nebyla šance to dát do fungujícího stavu. Lezlo mi to furt víčkem ven. Vyřešil jsem to bravůrně na prasáka a dal sem termostat do prdele a odvzdušnil. Pojede to stejně, v létě se to neuvaří a do zimy to auto stejně chcípne.. Mrdky francouzský..

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice