Přehřívání motoru Ulysse 2.1td
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Termostat mám na 76 stupňů, ale zkusil jsem ucpat hadičku, co vede od motoru před termostatem k nádobce s vodou, aby se dostávalo skrz termostat více vody a otevřel dřív. I když mám pocit, že otevírá včas. Ještě jsem ucpal mirelonem mezeru mezi chladičem a brejlema, aby vzduch neobtékal chladič horem, ale šel skrz. Zítra mám delší cestu, tak uvidím.
DmX
DmX
Nalej a uvidíš
Hmmm, jsi dost radikální, ale nedivím se, četl jsem tvůj příběh s P806. Pochopil jsem, že se taky přehříval. Zkus zapomenout na emoce, vynechat tvary slova jebať a popiš prosím, co jste proti tomu udělali, možná jsem něco přehlédl. Díky.
DmX
PS. super hláška "vystříkal jsem dílnu savem, abych vyhnal ten žabožroutskej smrad"
DmX
PS. super hláška "vystříkal jsem dílnu savem, abych vyhnal ten žabožroutskej smrad"

Nalej a uvidíš
Jericho, nebudem ti klamat ze som sa nad tym ani nezamyslel. Je vidiet ze mas skusenosti. Ako takto, neviem ci si uz mal niekedy tu smolu robit nieco na tom nepodarku, ale je to proste strasne. Kto to nevidel ten neuveri a kto to videl tak nepochopi. Proste tak komplikovany obeh vody a netyka sa to iba vody ale vsetkych tekutin sa proste clovekom vymysliet neda. V tom museli mat prsty mimozemstania. Ak este niekto pochybuje o ich existencii, tak Peugeot 806, Citroen Evasion a Fiat Ulysse 2.1TD su hmatatelnym dokazom toho ze existuju. Pretoze to auto je zarucene mimozemska technologia.
Proti tomu prehrievaniu sme zabojovali tak, ako som uz pisal. Zjednodusili sme bludisko hadic na vodu a vymontovali termostat. Kamos si este zohnal aj novy chladic, ale k jeho montazi uz nedoslo, kedze zo dna na den startoval aj v lete stale tazsie a tazsie. Mysleli sme ze je to preto ze pada nafta cez acetpumpu na tom filtri z Iveca. Nahradili sme cely filter za filter z Octavie TDI a balonikom. Na malu chvilku sa to zlepsilo, ale potom uz nenastartoval vobec. Asi klaklo cerpadlo. Momentalne auto uz stoji iba na dvore prerasta cez neho trava a caka na vyradenie z evidencie. Ak by niekto mal zaujem tak je cele na predaj zatial ma este aj platne papiere a STK a EK.
Proti tomu prehrievaniu sme zabojovali tak, ako som uz pisal. Zjednodusili sme bludisko hadic na vodu a vymontovali termostat. Kamos si este zohnal aj novy chladic, ale k jeho montazi uz nedoslo, kedze zo dna na den startoval aj v lete stale tazsie a tazsie. Mysleli sme ze je to preto ze pada nafta cez acetpumpu na tom filtri z Iveca. Nahradili sme cely filter za filter z Octavie TDI a balonikom. Na malu chvilku sa to zlepsilo, ale potom uz nenastartoval vobec. Asi klaklo cerpadlo. Momentalne auto uz stoji iba na dvore prerasta cez neho trava a caka na vyradenie z evidencie. Ak by niekto mal zaujem tak je cele na predaj zatial ma este aj platne papiere a STK a EK.
Já osobně jsem tenhle tříventil zas tak často nedělal, byl dokonce v Renaultu, ani si nepamatuji, jak to tam přesně je s vodním hospodářstvím. Jen vycházím z 1,9 od Peugeota, který byl "obdoba" v tom lepším slova smyslu..Takže máš asi pravdu a jde o druh konstrukce, protože kolikrát u motoru s prdelkou se vůbec nic nedělo a jindy se motor vařil, měnily hlavy a přitom ten termostat pouštěl část horké vody zpátky do oběhu mimo chladič. Mám zato, že kolikrát to přehřívání je souhra "náhod", které vytvoří čas a najeté kilometry. Sám dobře víš, kolik je hnoje v kanálech, nánosů rzi a různá jiná zůžení, které v kombinaci s horším oběhem vody , zhoršené kapacity chladiče a i ojetým motorem, který sice ještě chytá, ale tepelná bilance motoru je již horší...Dobře víš, že vyhoněný motor, který již dýchá se hřeje víc než motor v kondici, o stavu vstřikování nemluvě...Jsem zvědav, co se v tomto případě najde jako částečný viník..A mám zato, že origo vrtulka pumpy H2O je nezničitelná... 

nepropadat panice...
Pánové, jsem rád, že si tak pěkně poklábosíte ale já jedu příští týden do HR a jestli to neopravím, tak mi cestou asi jebne.
O víkendu jsem byl na Vysočině s po střechu naloženým autem a opravdu jsem se snažil ho přehřát při nižší rychlosti než 130, vytáčel jsem ho do kopců, nebo naopak překrmoval do tahu a teplota max 85. Vyložil jsem lidi a náklad a prázdný na dálnici jsem to v prvním kopci přehřál. Kamarád elektrikář ještě doporučil zkontrolovat výkon větráků - při nárůstu tlaku v motoru při té rychlosti nemusí dostatečně tlakovat vzduch. Je to blbina?
DmX

DmX
Nalej a uvidíš
A když se vrátíš a je to přehřáté, má to betonové hadice, všude stejně vařicí o chladiči nemluvě? Máš dekl pod motorem nebo ne? Jak píše burton.b22, co má co sahara chladit v takové rychlosti? Ta je pro pomalou jízdu a´t je horko jakékoliv, chladič v náporu musí stačit. Každá rada je těžká, když vše, co má mít vliv je podle tebe v pořádku..Jak je tam chladič dlouho? Je zkrz voštiny vidět?
nepropadat panice...
Psal jsem o tom na začátku, chladič je fungl nový Valeo, opravdu do 2.1td, nedávno vystříkaný wapkou, chladič klimy je vyndaný, aby nepřekážel, jedině intercooler je stará pixla. Plasty pod motorem nejsou (aerodynamika narušená), hadice se hřejou jak mají. Dneska propojím ventilátory paralelně přes ovládané žhavící relé z Astry přímo na baterku a dám vědět výsledek. Jestli negat, tak podle tdiho vyndavam termostat. Pak to házím ze stráně a kupuju si
DmX

DmX
Nalej a uvidíš
Tak proběhla zkouška za jízdy..... vyndal jsem relé velkého větráku a připravil si klemu. Na státovce se při max zátěži v pohodě uchladilo na malý. Před nájezdem na dálnici jsem proklemoval relé na tvrdo a pustil velký větrák natvrdo na max. malý se logicky zastavil a při největším kouři se to jen na velký zlehka přehřálo. Dokud to bylo přehřáté, tak jsem začal vzájemně porovnávat otáčky větráků. No výsledek je ten, že shnilá elektrika plná zaoxidovaných kontaktů a ohořelých relátek dělá takový přechodový odpor, že se ventilátory netočí na plný výkon a relátka jsou rozpálená do ruda. Takže silovka půjde k větrákům rovnou z baterky a čidlo na pomaloběh bude spínat malý větrák naplno a druhé čidlo velký naplno. Relátka tam dám 40A z Opla. Njn, soudruh Francouz udělal chybu v překombinované elektrice a tenkých kabelech (kromě toho, že nestřílel do vzduchu, ale po Němcích
).
DmX
PS. hadice jsou tvrdé, že by mohly hrát v pornofilmu

DmX
PS. hadice jsou tvrdé, že by mohly hrát v pornofilmu
Nalej a uvidíš
Ne nikdy voda nelítala. Včera jsem udělal radikální řez: panty na haubně jsem zvedl tak, že mezera pod horním okrajem je cca 5cm. Ze starého intercooleru jsem vyřezal voštiny a zůstaly jen trubky. Z masky a nárazníku jsem odstranil mřížky, držák na spz a mlhovky. Větráky jsou na tvrdo, chladič prostříkaný wapkou. Dneska jízda po dálnici v poledne a nepřehřál jsem to ani jednou- teplota max 95, na státovce 75. Za 500,- jsem koupil od známého novější saharu, tak tam pujde zítra. Ještě se pokusím přepólovat ventilátor topení aby nešel do kabiny smrad z motoru a snad to bude ok. Když ne vyndavam termostat.
DmX
DmX
Nalej a uvidíš