Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
U Renaultu dieselu ( presny typ motoru si najdi an R foru ) se meni ojnicni loziska o106 ... tam to je ale dano tim ze mistri co navrhovali motor vychazeli z benzinu, ale u dieselu jsou jaksi trosku vetsi sily ze ... po 100 000 normalka, a vlastne budou menit porad, panac to neni vadnejma salama ...
Spíš škoda, že to ojebali moc. Jinak rozdílná kvalita mi přijde celkem normální, když u turbodieslu v podstatě ve všech pracovních cyklech je tlak na horní.jericho-3 píše:Tenhle tovární předpis o nutnosti montáže jen téhle šály nahoru nebo dolů svědčí o úsporách koncernu v této oblasti. Jelikož horní šála je více zatížena, musí být kvalitní, zato ta dole může v nouzi být patrně i z kusu ztvrdlého opasku...![]()
Zná někdo podobný případ u jiné firmy?
AMF; M47/T2
Ano, ale je specialita koncernu dělat dvojí práci, kdy i při montáži a katalogizaci vznikne/vznikl/ bordel. Stojí to zato, kdy vymýšlení nových píčovin jsou miliony ojebávat motor? ´Učetní kalkulace byrokratů z koncernu má stejné neblahé dopady jako byrokraté ve státní správě...Nevím o žádné jiné firmě nebo motoru, kde se kluzné ložisko skládá z 2 různých částí...
/nikdy nezapomenu, jak dovozci aut při opravách motorů požadovali jen záměnu vyšoustané vrchní šály za spodní o trochu lepší...taky kalkulace , ale tam jsem věděl, že tihle číšníci, přidavači nebo zkrachovalí inženýři nemají rozum a poslal jsem do háje../
/nikdy nezapomenu, jak dovozci aut při opravách motorů požadovali jen záměnu vyšoustané vrchní šály za spodní o trochu lepší...taky kalkulace , ale tam jsem věděl, že tihle číšníci, přidavači nebo zkrachovalí inženýři nemají rozum a poslal jsem do háje../

nepropadat panice...
A ta výhoda je jaká ? Měkkost spodní šály má opodstatnění v čem? Tady jde o to, že na to přešli až po tom, když ty motory začali padat..A mimochodem motor, který běží stále je na tom nejlépe..Starty , zrychlení a zpomalení motoru je jeho hrob. Stacionární motory mají stálý režim, úplně jiný než motor v autě..Ale třeba přišli na něco, v čem je tohle výhoda..boobika píše:to, že je ložisko ze 2 materiálů není nic neobvyklého, dokonce i u větších motorů. dělám 1MW motory na plyn a je to stejné - 2 materiály. a to je motor, co běží stále. cca 8600 motohodin za rok na plný výkon
nepropadat panice...
To je řeč, a zdůvodnění...Jestli tomu dobře rozumím, tak měkká část ložiska eliminuje případné nečistoty/propustí/, zatímco tvrdá horní část má tendenci se při znečištěném oleji přidírat , takže obě půlky dobře spolupracují....Ta horní zadrží tu ránu zeshora od pístu a dolní udrží olejový film i při zasraném oleji.. Z toho vyplývá, že padlé motory s původními stejnými ložisky padaly na znehodnocený olej , který způsobil prase majitel, nebo naopak pečlivka, který přesně dodržoval tovární návod , takže jezdil na longlife a věřil nesmyslnému údaji počtu najetých km na oleji..A jsme zase u koncernu...Nebo jsem to špatně pochopil? Jinak děkuji za vysvětlení... 
Teď jsem dočetl tvoji poslední větu a nevím kde je pravda..Tady jde přeci o to, aby se ložisko nezadřelo vůbec, ne?

Teď jsem dočetl tvoji poslední větu a nevím kde je pravda..Tady jde přeci o to, aby se ložisko nezadřelo vůbec, ne?
nepropadat panice...
nezadře se. měkčí pánev do sebe váže lépe bordel z oleje a tím chrání horní. a tím motor vydrží (byť za cenu poklesu tlaku, který se musí řešit). když necháš poškodit vrstvu zatíženou tlakem seshora, tak to nebude ok.
používáme i glyco a je pravda, že rozdíl v "opotřebení" je značný mezi vrchním a spodním. když se mění pánve, tak spodní jsou podřené od bordelu a horní jen "zaleštěné" od tlaku, ovšem bez vrypů. mají to kluci asi dobře namyšlený.
používáme i glyco a je pravda, že rozdíl v "opotřebení" je značný mezi vrchním a spodním. když se mění pánve, tak spodní jsou podřené od bordelu a horní jen "zaleštěné" od tlaku, ovšem bez vrypů. mají to kluci asi dobře namyšlený.
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 12 srp 2015, 16:47
- Bydliště: Havířov
Odpovědi: 0