afn klika

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

afn klika

Příspěvek od dreizig5 »

zdravím hoši,afn je vyžvejkaná klika u kolečka na rozvody,proste aj když sem dal nové tak ta dosedací plocha toho ozebeného kola má vule,když nastavím čerpadlo tak startuje na brnk,ale vydrží to tak 1000km a zase se to rozhodí.jak to pořešit jinak než vyměnou kliky?

dík
replikant6
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 26 lis 2010, 17:23
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od replikant6 »

je na to frezka na srovnani te dosedaci plochy
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

nemáš nějakej odkaz,at vím jak to vypadá?

dík
auto-point
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od auto-point »

dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

To ale zarovna jen celni stranu a to osazeni zustane porad omackane.
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

nikdo nic?
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

to osazení neřeš, když tu plošku srovnáš a dáš nový ozubec + šroub a pořádně dotáhneš máš už pokoj.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

dreizig5 píše:To ale zarovna jen celni stranu a to osazeni zustane porad omackane.
uděláš druhý osazení naproti tomu původnímu (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Já to takhle řešil než jsem zfrezoval plosku, měl jsem tam pak tři a stejně jsem to po sfrezovani dal na tu původní a byl klid.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Další osazení netřeba dělat, respektive je to blbost ho dělat, protože si zmenšíš styčnou plochu kliky s kolečkem. To osazení tam není důležitý, slouží pouze k usazení kolečka do správné polohy při montáži, nedochází tam k žádnýmu přenosu sil.
Přenos síly mezi kolečkem a klikou je pomocí tlakového spoje na ploše, kterou se kolečko dotýká kliky, proto je potřeba, aby byla klika rovná a je třeba ji případně zfrézovat.
Důležité je, že při každé výměně rozvodů by se měl měnit šroub na klice, protože ten se časem unaví, natáhne a poté už nevytváří dostatečný tlak na kolečko a vyžvejká se. Jenže dneska každej jouda, co dělá rozvody, tak vymění jen řemen a kladky, a šroub nechá, protože je to ještě "dobrý". Jenže do příští výměny už to dobrý být nemusí... Ono ten šroub nedávají do rozvodový sady jen tak pro srandu. ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Mám jiný názor, vždy jsem už i u starších motorů dělal vše, abych tlakový spoj a ostudu konstrukérů nemusel rozebrat, protože tak jak je to z továrny ustaveno a dotaženo, mechán těžko nedokáže. /buď to přetáhne nebo to nedotáhne/Mám proto své důvody, zaprvé dodaný šroub v sadě rozvodů je ojeb, není to kvalita jako v prvovýrobě. A za druhé, tohle uložení, pokud není třeba vyměnit gufero, vydrží až 400000 km. Byl jsem toho několikrát svědkem, že těsně před smrtí motoru se začalo "mrdat " kolečko..Ale chápu tě, dodržuješ "technologickou kázeň" a máš důvěru k novým materiálům.. Já ne, to co je napsáno na šroubu může být jen sen...A dokud to šlape, nemá cenu s tím nic dělat.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“