Sjíždění LZ kola
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Já kdybych měl tvůj problém, tak bych byl štastný, že by mi tady kluci doporučili nějakého experta přes geometrii, okamžitě bych tam s tím zajel i přesto, že bych geometrii rozuměl a měl bych jí na vozidle "v pořádku". Musíš se rozhodnout jestli svůj problém chceš vyřešit a nebo jestli budeš tady stále psát, že je vše v pořádku a ať někdo poradí. 

v srpnu ti to sjíždělo přední zevnitř:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... ght=galaxy
tady jsi řešil, že se sjiždí obě zadní zevnitř:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... vou+d%EDru
a teď řešíš, že se ti sjíždí jedna zadní zevnitř.
Tvůj problém má řešení, ale asi je mimo tvé chápání super školeného specialisty:
Obuj všechny 4ks kol na kvalitní pneu , nech vyvážit, zajeď na pořádnou geometrii a pak tady můžeme mudrovat..... (a nebo přestaň pít...)

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... ght=galaxy
tady jsi řešil, že se sjiždí obě zadní zevnitř:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... vou+d%EDru
a teď řešíš, že se ti sjíždí jedna zadní zevnitř.
Tvůj problém má řešení, ale asi je mimo tvé chápání super školeného specialisty:
Obuj všechny 4ks kol na kvalitní pneu , nech vyvážit, zajeď na pořádnou geometrii a pak tady můžeme mudrovat..... (a nebo přestaň pít...)


Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


tak urcite vybrat spravne pneu. nezapomen ze sharan/galaxy ma mit vetsi zatizeni a jiny rozmer nez ma treba octavia (jak 50% lidi jezdi na klasikach 195/65x15 91T mozna i H) kdyz budes mit kvalitnejsi gumy tak zajet na geo a nechat ji zmerit...a kdyz uz na tom budes mit kamery nahazeny. vzit montpaku a zahejbat ze zadnima ramenama pri live datech a uvidis jak hodne se to meni. a jeslti chces vedet uplne presne jeslti mas neco volne tak zajet na STK na plotny a tam uvidis jestli mas neco utrzene.... jestli i tam reknou ze vse OK tak merit osy jestli neni nejake rameno treba jen lehce ohnute. uz jsem to na nekolika autech videl a pokazdy budto silentblok nebo ohnute ramno max hozena napravnice.
zdar
zdar

VW Eos 2.0 TFSI 147kw BWA. 390hp/540nm 
Skoda octavia 2 1Z - 1752,AL vstriky , C cidlo , 312/286mm ,podvozek komplet rs

Skoda octavia 2 1Z - 1752,AL vstriky , C cidlo , 312/286mm ,podvozek komplet rs
jestli máš podezření že máš na nápravě něco špatně a mohlo by to tím být, tak to vyměň a pak to řeš dál. Takhle na dálku ti někdo těžko vyluští co tam máš volnýho.
Mě kdyby se už potřetí sjela blbě sada pneu na 20 letým autě, tak těch pár původních gumových silentbloků vyměním. Nerad řeším věci furt dokola.
Mě kdyby se už potřetí sjela blbě sada pneu na 20 letým autě, tak těch pár původních gumových silentbloků vyměním. Nerad řeším věci furt dokola.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tak já už je mám koupené a jen čekám na nějakou vhodnou příležitost. Taky nerad řeším věci pořád dokola - proto raději nejprve zkouším požádat o radu nebo pomoc, abych nedělal něco, co třeba není nutné a naopak abych neopomněl něco, co je zásadní.
Pravda je, že na to uložení nápravnice jsem měl podezření už od loňska, kdy jsem pod nápravnici dal panenku, abych přizvedl vůz a ona mi ta nápravnice zmizela nahoru do kastle. Jako kdyby utekla na tom silentbloku. Samozřejmě po odlehčení se to vrátilo zpátky. Vždycky se to vrátí, tlačí proti tomu pružina. Ovšem jak moc tlačí a jaké podmínky panují při jízdě, to už jen odhaduju. Domnívám se, že v klidu, kdy auto stojí na fleku, je nápravnice na místě, kde má být a z toho důvodu jsou hodnoty geometrie bez problémů. Jakmile se rozjedu, někam to sklouzne a kolo začne šmajdat. Možná právě levé kolo, že jezdím 95% cest sám a tudíž auto je zatíženo víc doleva. Nevím..... Doufal jsem, že mi tuto domněnku někdo potvrdí, případně vyvrátí. Nestalo se.
Přiznám se, že přemýšlím, jestli to půjde vyměnit přímo na autě. Sundávat kompletní nápravu se mi fakt nechce.
Jinak k ostatním názorům: Geometrii mám změřenou, všechny hodnoty jsou v pořádku. To už jsem tu několikrát zdůraznil. Nechápu proto, proč mi tu lidi píší, abych nechal změřit geometrii. K čemu to bude? Jen k tomu, abych zjistil, že je v pořádku. A i kdyby v pořádku nebyla, co mi to řekne? Nic - jen to, že je vlevo vzadu třeba problém. Ale to já vím!!! Takže rada typu "nech změřit geometrii" mi od mnohých zde připadá jako názor malinko zfetovaného jedince. Ale to je jedno.
Očekával jsem, že mi tu někdo, kdo s touto nápravou má osobní zkušenost a třeba se mu totéž stalo, fundovaně poradí. Třeba že mi napíše "měl jsem stejný problém, geometrie byla v pořádku a přesto se kolo sjíždělo - spravila to výměna uložení nápravnice". Ano - toto je pro mě rada, na kterou jsem tu čekal. Bohužel jsem se nedočkal.
Pravda je, že na to uložení nápravnice jsem měl podezření už od loňska, kdy jsem pod nápravnici dal panenku, abych přizvedl vůz a ona mi ta nápravnice zmizela nahoru do kastle. Jako kdyby utekla na tom silentbloku. Samozřejmě po odlehčení se to vrátilo zpátky. Vždycky se to vrátí, tlačí proti tomu pružina. Ovšem jak moc tlačí a jaké podmínky panují při jízdě, to už jen odhaduju. Domnívám se, že v klidu, kdy auto stojí na fleku, je nápravnice na místě, kde má být a z toho důvodu jsou hodnoty geometrie bez problémů. Jakmile se rozjedu, někam to sklouzne a kolo začne šmajdat. Možná právě levé kolo, že jezdím 95% cest sám a tudíž auto je zatíženo víc doleva. Nevím..... Doufal jsem, že mi tuto domněnku někdo potvrdí, případně vyvrátí. Nestalo se.
Přiznám se, že přemýšlím, jestli to půjde vyměnit přímo na autě. Sundávat kompletní nápravu se mi fakt nechce.
Jinak k ostatním názorům: Geometrii mám změřenou, všechny hodnoty jsou v pořádku. To už jsem tu několikrát zdůraznil. Nechápu proto, proč mi tu lidi píší, abych nechal změřit geometrii. K čemu to bude? Jen k tomu, abych zjistil, že je v pořádku. A i kdyby v pořádku nebyla, co mi to řekne? Nic - jen to, že je vlevo vzadu třeba problém. Ale to já vím!!! Takže rada typu "nech změřit geometrii" mi od mnohých zde připadá jako názor malinko zfetovaného jedince. Ale to je jedno.
Očekával jsem, že mi tu někdo, kdo s touto nápravou má osobní zkušenost a třeba se mu totéž stalo, fundovaně poradí. Třeba že mi napíše "měl jsem stejný problém, geometrie byla v pořádku a přesto se kolo sjíždělo - spravila to výměna uložení nápravnice". Ano - toto je pro mě rada, na kterou jsem tu čekal. Bohužel jsem se nedočkal.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 17 pro 2015, 06:40, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Kámoš vyměnil na octe I ASV vše sjíždeni obou kol levé vic troje gumy za rok od vnitřku do 1/2 holy jak děcka prdel pomohlo až vyměnit ložiska nevím jestli je to tvuj případ ale už z toho byl neštastnej.
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
Zajímavý názor. Pravda - vůli v ložisku nemám, hlučné také není. Ale už jsem se jinde setkal s tím, že právě ložisko dělalo na autě pěkné brikule.
Vyměnit ložisko není smrtelný zásah do rozpočtu, takže ho udělám a bude. Rozhodně tomu neuškodím - spíš naopak. Po téměř 400 tisících km se tomu původnímu hluboce pokloním.
Mimochodem - taky jsem z toho dost nešťastnej a zoufale propadám skepsi a beznaději
Díky...
Vyměnit ložisko není smrtelný zásah do rozpočtu, takže ho udělám a bude. Rozhodně tomu neuškodím - spíš naopak. Po téměř 400 tisících km se tomu původnímu hluboce pokloním.
Mimochodem - taky jsem z toho dost nešťastnej a zoufale propadám skepsi a beznaději

Díky...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Přední ložiska taky vydržela dost. Čtvrt milionu. A měnil jsem je jen proto, že při výměně tlumičů jsem do těhlic musel krom jiného i mlátit kladivem a zřejmě jsem ložiska uvolnil. Načež asi po měsíci - dvou se začal ozývat hluk a bylo.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Chodím kolem auta každou chvíli a přemýšlím, čím by to mohlo být. A jak tak na to čumím, mám takový neblahý pocit, jako kdybych měl celou zadní nápravu posunutou doleva. Je to vidět na první pohled. Prostě levé kolo jakoby víc čumí ven z blatníku než pravé. Možná mě klame zrak, protože už fakt nevím, co mám kde hledat, ale zdá se mi, že to tak je.
Ovšem pokud by to tak opravdu bylo, zajímalo by mě, jak se může náprava, která je kotvená na třech místech do trojúhelníka, posunout k jedné straně. Pokud je to vůbec technicky možné.
Dá se to nějak po domácku proměřit? Jsou někde nějaké body nebo tak? Nejsem karosář a tyhle věci neznám. A divím se, že mi to neřekli na geometrii (pokud to tak tedy je - možná mě fakt šálí zrak a problém v tom není). Sbíhavost je v pořádku, kolmost nápravy na osu taky, odklony taky. Ale o případné odchylce v podélné ose nepadlo ani slovo.
Ovšem pokud by to tak opravdu bylo, zajímalo by mě, jak se může náprava, která je kotvená na třech místech do trojúhelníka, posunout k jedné straně. Pokud je to vůbec technicky možné.
Dá se to nějak po domácku proměřit? Jsou někde nějaké body nebo tak? Nejsem karosář a tyhle věci neznám. A divím se, že mi to neřekli na geometrii (pokud to tak tedy je - možná mě fakt šálí zrak a problém v tom není). Sbíhavost je v pořádku, kolmost nápravy na osu taky, odklony taky. Ale o případné odchylce v podélné ose nepadlo ani slovo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)