spojka jde těžko
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 08 úno 2016, 10:27
spojka jde těžko
říkám ji spojka dvounožka. Přitom byla vyměněná před 150.000 km jako celek (lamela, přítlačák, ložisko)
Někdo říká, že je přidřený spojkový váleček a jiný, že je v pytli přítlačný kotouč na spojce. (set spojky byl značnový)
Ví, někdo co to je? Proč to jde tak obtížně?
Má někdo zkušenost?
Mařena 2,4 JTD 2000 96Kw
děkuji
Někdo říká, že je přidřený spojkový váleček a jiný, že je v pytli přítlačný kotouč na spojce. (set spojky byl značnový)
Ví, někdo co to je? Proč to jde tak obtížně?
Má někdo zkušenost?
Mařena 2,4 JTD 2000 96Kw
děkuji
Ne,ne spojkové ložisko s tou tuhostí nemá souvislost. Přítlačák a Lamela to pochybuji,ale zde pouze záleží v jaké poloze (kroku) pedálu spojka zabírá.(vypíná).Měla by zabírat nebo vypínat kousek před koncem sešlápnutého pedálu.Opotřebováním lamely se tato dráha pedálu zkracuje a spojka zabírá a nebo vypína ihned na začátku sešlápnutí pedálu (už potom skoro prokluzuje).cromak píše:u mna sa chod spojkoveho pedala zlepsil po vymene spojky a loziska. Ja to pripisujem prave vymene loziska. Inac menil som po 200000km. takze tych tvojich 150000km moze uz byt vela na spojku, aj ked zalezi na style jazdy.
Fiat PUNTO 1,9 JTD 59kw 9/99
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33640
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tam je obrácená spojka, nebo ne? Kdy se za spojkové ložisko táhne a ne tlačí..150000 km není zrovna málo, pokud se s vozem moc nejezdí nebo se parkuje někde v trávě může být přirezlá lamela na mrkvi, popřípadě se kříží vypínání spojky nebo jak se tady již píše přidřené válečky..Bez demontáže to asi nepůjde. Naposled jsem obdobnou spojku měnil u AR V6 a drahý přítlačák vrátil, neboť ložisko bylo i po 200000km tiché a majitel investovat nechtěl..A po nanýtování staré lamely šla spojka jako pohádka lehce..
nepropadat panice...