spojka jde těžko

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
MatesOchoz
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 08 úno 2016, 10:27
Odpovědi: 0

spojka jde těžko

Příspěvek od MatesOchoz »

říkám ji spojka dvounožka. Přitom byla vyměněná před 150.000 km jako celek (lamela, přítlačák, ložisko)

Někdo říká, že je přidřený spojkový váleček a jiný, že je v pytli přítlačný kotouč na spojce. (set spojky byl značnový)

Ví, někdo co to je? Proč to jde tak obtížně?

Má někdo zkušenost?

Mařena 2,4 JTD 2000 96Kw

děkuji
Jaroslav1
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2010, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Jaroslav1 »

Zdravím,
1.Začal bych jak jde samotný pedál.(promazat v uložení)
2.Kontr. brzd.kap.není-li hustá,stará
3.Promazat svislý čep s pákou na obalu spojky u pomoc.brzd.válečku
4.Hlavní brzd.válec,jestli je plastový tak je přidřený, vyměnit
Zatím projdi toto.
Fiat PUNTO 1,9 JTD 59kw 9/99
cromak
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17 srp 2012, 09:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od cromak »

u mna sa chod spojkoveho pedala zlepsil po vymene spojky a loziska. Ja to pripisujem prave vymene loziska. Inac menil som po 200000km. takze tych tvojich 150000km moze uz byt vela na spojku, aj ked zalezi na style jazdy.
Jaroslav1
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2010, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Jaroslav1 »

cromak píše:u mna sa chod spojkoveho pedala zlepsil po vymene spojky a loziska. Ja to pripisujem prave vymene loziska. Inac menil som po 200000km. takze tych tvojich 150000km moze uz byt vela na spojku, aj ked zalezi na style jazdy.
Ne,ne spojkové ložisko s tou tuhostí nemá souvislost. Přítlačák a Lamela to pochybuji,ale zde pouze záleží v jaké poloze (kroku) pedálu spojka zabírá.(vypíná).Měla by zabírat nebo vypínat kousek před koncem sešlápnutého pedálu.Opotřebováním lamely se tato dráha pedálu zkracuje a spojka zabírá a nebo vypína ihned na začátku sešlápnutí pedálu (už potom skoro prokluzuje).
Fiat PUNTO 1,9 JTD 59kw 9/99
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33640
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ono záleží i na opetřební setrváku jak spojka po mentáži není skoro v rovině a je vyboulená tak bude hůř vypínat čase se situace zhorší

jedině silnější obložení problém pořeší
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

mal som lybru 2,4jtd 110kw 240tis km, spojka origo a tiez to bolo na dve nohy.... mozno zvyk
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

pomocny spojkovy valecek
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

Ahojte, dá se zrepasovat přítlačný talíř- novej stojí nejlevější cca 6500Kč
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tam je obrácená spojka, nebo ne? Kdy se za spojkové ložisko táhne a ne tlačí..150000 km není zrovna málo, pokud se s vozem moc nejezdí nebo se parkuje někde v trávě může být přirezlá lamela na mrkvi, popřípadě se kříží vypínání spojky nebo jak se tady již píše přidřené válečky..Bez demontáže to asi nepůjde. Naposled jsem obdobnou spojku měnil u AR V6 a drahý přítlačák vrátil, neboť ložisko bylo i po 200000km tiché a majitel investovat nechtěl..A po nanýtování staré lamely šla spojka jako pohádka lehce..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“