Kdo už mate zaslepený EGR?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Včera jsem to zkoušel. Když byl EGR zapojený, sací potrubí bylo během chvilky horké, když jsem hadičko odpojil, okamžitě to zchladlo, takže nějaký malý přínos tam určitě bude. A je fakt, že v sání bylo tak 5mm mastných sazí, no hnus! Nacpal jsem do podtlakové ovládací hadičky kuličku z ložiska a je. Ještě dotaz. Ta klapa v sání s tím taky nějak souvisí? Kdy se zavírá a proč? Díky.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Hoši, určitě to má vliv na zanášení sazí, ale zdá se mi to trochu sporadické. Strýc má passata, egr pořád zapojeno, najeto 320tkm a ani jednou zanesené turbo. Naopak jsem teď viděl Boru rv 03, která měla v sání nechutný bordel a zatuhlé lopatky na turbu při 22tkm. Dalšímu známému zatuhly lopatky, tak si nechal natvrdo plechem i s čištěním zaslepit egr a po 9tkm znovu zatuhlé. A k tomu zvuku, turbo točí dřív rychleji, kdy už je slyšitelné, a věčinou už trošku hvízdá i u volnoběhu, mně osobně se ten zvuk moc nelíbí. Nevím, možná záleží i na stavu turba.
- Mara123
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 227
- Registrován: 23 led 2006, 17:38
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Kluci tak jsem dneska zaslepoval EGR a čistil sání kdo máte zájem o fotky tak mrknite
http://forum.skodahome.cz/index.php?sho ... ntry160182

http://forum.skodahome.cz/index.php?sho ... ntry160182
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
- Ploskonosnik Bodrý
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15 bře 2006, 22:05
- Bydliště: já su z Prahy
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 23 led 2006, 14:58
- Bydliště: Bukovník u Sušice
Odpovědi: 0
Já bych se pokusil to trochu shrnout. EGR nevyrábí saze!! Ty vznikají (nedokonalým) spalováním nafty. No a usazují se tam, kde je trochu chladnějc. Takže výfukový kanály v hlavě, sběrný potrubí, ani turbo nikdy nebude moc zanesený, protože je to rozpálený a nezanáší se to, případně shoří. Zanáší se mechanizmus natáčení lopatek, protože je už mimo hlavní proud spalin a samozřejmě EGR ventil a hlavně sací vedení (kam EGR přepouští). Mám pocit, že zanášení turba vůbec nesouvisí s EGR, ale s celkovou funkcí (a stavem)motoru. HOWG
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
dnes som otvoril kapotu a zistil som, ze za posledne dva tyzdne co som ju nemal otvorenu sa toho v motorovom priestore dost zmenilo.
Cez tie dve diery na bokoch EGR ventilu mi zacal tiect olej. Cely priestor okolo neho je zasraty olejom.
Predpokladam, ze jedine riesenie tohto problemu je ? vymena ?
Nedal by sa tento ventil odpojit zapchatim podtlakovej hadicky ?
Tieto dve diery potom zalepit aby z nich netiekol olej ?
Mam PASSAT 1.9 TDI PD.
Zisti alebo nezisti to RJ motora, ze je ventil nefunkcny ?
Prejavi sa to znizenim vykonu ?
Cez tie dve diery na bokoch EGR ventilu mi zacal tiect olej. Cely priestor okolo neho je zasraty olejom.
Predpokladam, ze jedine riesenie tohto problemu je ? vymena ?
Nedal by sa tento ventil odpojit zapchatim podtlakovej hadicky ?
Tieto dve diery potom zalepit aby z nich netiekol olej ?
Mam PASSAT 1.9 TDI PD.
Zisti alebo nezisti to RJ motora, ze je ventil nefunkcny ?
Prejavi sa to znizenim vykonu ?
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
AUDI A6 3.0TDI
- Pepe Karita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 19 úno 2006, 23:26
- Bydliště: LBC
Odpovědi: 0
No a reknisi jedno od kud se ten olej tam bere????RC51 píše:dnes som otvoril kapotu a zistil som, ze za posledne dva tyzdne co som ju nemal otvorenu sa toho v motorovom priestore dost zmenilo.
Cez tie dve diery na bokoch EGR ventilu mi zacal tiect olej. Cely priestor okolo neho je zasraty olejom.
Predpokladam, ze jedine riesenie tohto problemu je ? vymena ?
Nedal by sa tento ventil odpojit zapchatim podtlakovej hadicky ?
Tieto dve diery potom zalepit aby z nich netiekol olej ?
Mam PASSAT 1.9 TDI PD.
Zisti alebo nezisti to RJ motora, ze je ventil nefunkcny ?
Prejavi sa to znizenim vykonu ?
bud z motoru nedokonale spalovani
nebo turbo ktere ti pousti do sani
To, ze je tam olej mi jedno nie je.
Turbo uz mam druhe, je zatial na polici.
Nevrav mi, ze ked odpojis tu hadicu zo sania, tak tam nemas olej aj ty. Mal som uz zopar aut a nepamatam si nato, ze by to bolo niekde uplne suche.
Momentalne mam po vymene oleja 3000km a ubytok oleja v motore temer nepozorovatelny. Ten ventil bol donedavna suchy. A z tych dier musi byt olej vytlacany (rozpraseny) pod vacsim tlakom, lebo je rozprsknuty v sirsom okoli okolo EGR ventilu. To auto uz ma 4 roky a 120000km, takze uz v sani nejaky olej bude.
A rozhodne nekaslem na to, ze mam v sani olej ale kedze z motora zatial nechyba tak to zatial nebudem riesit.
Myslim, ze problem je v tom, ze ten EGR uz na tiahle netesni a zvysky oleja zo sania (turba) su vytlacane von.
Ide mi iba o to, ze nechcem mat motor zasraty od oleja a nechce sa mi vyhodit zopar tisic za celu prirubu s EGR ventilom.
Turbo uz mam druhe, je zatial na polici.
Nevrav mi, ze ked odpojis tu hadicu zo sania, tak tam nemas olej aj ty. Mal som uz zopar aut a nepamatam si nato, ze by to bolo niekde uplne suche.
Momentalne mam po vymene oleja 3000km a ubytok oleja v motore temer nepozorovatelny. Ten ventil bol donedavna suchy. A z tych dier musi byt olej vytlacany (rozpraseny) pod vacsim tlakom, lebo je rozprsknuty v sirsom okoli okolo EGR ventilu. To auto uz ma 4 roky a 120000km, takze uz v sani nejaky olej bude.
A rozhodne nekaslem na to, ze mam v sani olej ale kedze z motora zatial nechyba tak to zatial nebudem riesit.
Myslim, ze problem je v tom, ze ten EGR uz na tiahle netesni a zvysky oleja zo sania (turba) su vytlacane von.
Ide mi iba o to, ze nechcem mat motor zasraty od oleja a nechce sa mi vyhodit zopar tisic za celu prirubu s EGR ventilom.
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
AUDI A6 3.0TDI
- daniel.987
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 560
- Registrován: 22 úno 2006, 23:41
- Bydliště: Krkonoše
Odpovědi: 0