Kdo už mate zaslepený EGR?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

ale kdys ho odstranis to je najednou mista na motoru))))
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

:D :D :D :D :D to máš asi pravdu
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Včera jsem to zkoušel. Když byl EGR zapojený, sací potrubí bylo během chvilky horké, když jsem hadičko odpojil, okamžitě to zchladlo, takže nějaký malý přínos tam určitě bude. A je fakt, že v sání bylo tak 5mm mastných sazí, no hnus! Nacpal jsem do podtlakové ovládací hadičky kuličku z ložiska a je. Ještě dotaz. Ta klapa v sání s tím taky nějak souvisí? Kdy se zavírá a proč? Díky.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Hoši, určitě to má vliv na zanášení sazí, ale zdá se mi to trochu sporadické. Strýc má passata, egr pořád zapojeno, najeto 320tkm a ani jednou zanesené turbo. Naopak jsem teď viděl Boru rv 03, která měla v sání nechutný bordel a zatuhlé lopatky na turbu při 22tkm. Dalšímu známému zatuhly lopatky, tak si nechal natvrdo plechem i s čištěním zaslepit egr a po 9tkm znovu zatuhlé. A k tomu zvuku, turbo točí dřív rychleji, kdy už je slyšitelné, a věčinou už trošku hvízdá i u volnoběhu, mně osobně se ten zvuk moc nelíbí. Nevím, možná záleží i na stavu turba.
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Jo k té klapce. To je klapka pro tlumení vibrací motoru při vypínání motoru - aby se nezatřepal. Prostě zavře přívod vzduchu, pokud dobře a včas funguje a motor doběhne měkce. Spoustě lidí se motor zatřepe, většinou je to problém té klapky a pístku s ventilem na ní.
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

Kluci tak jsem dneska zaslepoval EGR a čistil sání kdo máte zájem o fotky tak mrknite :D

http://forum.skodahome.cz/index.php?sho ... ntry160182
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Uživatelský avatar
Ploskonosnik Bodrý
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Odpovědi: 0
Registrován: 15 bře 2006, 22:05
Bydliště: já su z Prahy

Příspěvek od Ploskonosnik Bodrý »

Chlape to je mazec :o :o :o :o :o :o :o . Jo a kolik to má najeto ???
co můžeš urvi, co nemůžeš z....i
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

Ploskonosnik Bodrý píše:Chlape to je mazec :o :o :o :o :o :o :o . Jo a kolik to má najeto ???


95000km a ted my čistil Huml turbínu.
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Já bych se pokusil to trochu shrnout. EGR nevyrábí saze!! Ty vznikají (nedokonalým) spalováním nafty. No a usazují se tam, kde je trochu chladnějc. Takže výfukový kanály v hlavě, sběrný potrubí, ani turbo nikdy nebude moc zanesený, protože je to rozpálený a nezanáší se to, případně shoří. Zanáší se mechanizmus natáčení lopatek, protože je už mimo hlavní proud spalin a samozřejmě EGR ventil a hlavně sací vedení (kam EGR přepouští). Mám pocit, že zanášení turba vůbec nesouvisí s EGR, ale s celkovou funkcí (a stavem)motoru. HOWG
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
RC51
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:37
Bydliště: PRESOV

Příspěvek od RC51 »

dnes som otvoril kapotu a zistil som, ze za posledne dva tyzdne co som ju nemal otvorenu sa toho v motorovom priestore dost zmenilo.
Cez tie dve diery na bokoch EGR ventilu mi zacal tiect olej. Cely priestor okolo neho je zasraty olejom.
Predpokladam, ze jedine riesenie tohto problemu je ? vymena ?

Nedal by sa tento ventil odpojit zapchatim podtlakovej hadicky ?
Tieto dve diery potom zalepit aby z nich netiekol olej ?

Mam PASSAT 1.9 TDI PD.

Zisti alebo nezisti to RJ motora, ze je ventil nefunkcny ?
Prejavi sa to znizenim vykonu ?
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
rfarsky
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 10:59
Bydliště: Děčín

Příspěvek od rfarsky »

Taktéž mám EGR OFF
Uživatelský avatar
Pepe Karita
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Odpovědi: 0
Registrován: 19 úno 2006, 23:26
Bydliště: LBC

Příspěvek od Pepe Karita »

ja ho zaslepil plechem a jede stejně Rj nic
octule 2.0 BKD
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

RC51 píše:dnes som otvoril kapotu a zistil som, ze za posledne dva tyzdne co som ju nemal otvorenu sa toho v motorovom priestore dost zmenilo.
Cez tie dve diery na bokoch EGR ventilu mi zacal tiect olej. Cely priestor okolo neho je zasraty olejom.
Predpokladam, ze jedine riesenie tohto problemu je ? vymena ?

Nedal by sa tento ventil odpojit zapchatim podtlakovej hadicky ?
Tieto dve diery potom zalepit aby z nich netiekol olej ?

Mam PASSAT 1.9 TDI PD.

Zisti alebo nezisti to RJ motora, ze je ventil nefunkcny ?
Prejavi sa to znizenim vykonu ?
No a reknisi jedno od kud se ten olej tam bere????

bud z motoru nedokonale spalovani
nebo turbo ktere ti pousti do sani
RC51
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:37
Bydliště: PRESOV

Příspěvek od RC51 »

To, ze je tam olej mi jedno nie je.
Turbo uz mam druhe, je zatial na polici.
Nevrav mi, ze ked odpojis tu hadicu zo sania, tak tam nemas olej aj ty. Mal som uz zopar aut a nepamatam si nato, ze by to bolo niekde uplne suche.
Momentalne mam po vymene oleja 3000km a ubytok oleja v motore temer nepozorovatelny. Ten ventil bol donedavna suchy. A z tych dier musi byt olej vytlacany (rozpraseny) pod vacsim tlakom, lebo je rozprsknuty v sirsom okoli okolo EGR ventilu. To auto uz ma 4 roky a 120000km, takze uz v sani nejaky olej bude.
A rozhodne nekaslem na to, ze mam v sani olej ale kedze z motora zatial nechyba tak to zatial nebudem riesit.
Myslim, ze problem je v tom, ze ten EGR uz na tiahle netesni a zvysky oleja zo sania (turba) su vytlacane von.
Ide mi iba o to, ze nechcem mat motor zasraty od oleja a nechce sa mi vyhodit zopar tisic za celu prirubu s EGR ventilom.
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Odpovědi: 0
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Nevíte někdo přesně v jakém režimu otáček a zatížení motoru EGR otevírá? Myslím že tak trochu narušuje funkci intercooleru, když pouští do sání žhavý plyny. Pokud by fungoval při zatíženým motoru, pak se musí (třebaže minimálně) negativně projevit na výkonu.
:?
Sharan ASZ
Octavia AGR
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“