Vito 639 divný problém s DPF

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Vito 639 divný problém s DPF

Příspěvek od Toledak »

Zdravím, mám Vito 639 109 CDI s DPF r.v. 2007 220 tis. km.Auto po delší jízdě padá do nouzáku.Musí se ujet víc jak 130km na jeden start motoru.V paměti závad dvě chyby, něco ve smyslu "regenerace fitlru sazí není možná z důvodů nadměrného zanesení".Pokud se jezdí kratší trasy cca 50km, tak není problém najet přes 600km.Ale pokud se jede třeba po dálnici z Ostravy do Brna, tak 50km před Brnem už auto nemá výkon.Vyměnil se DPF za nový, nový snímač dif. tlaku, nový konektor na snímač dif. tlaku a nové piny s cca 30cm kabeláží. Také jsou nové hadičky ke snímači.Ale situace stále stejná. neumí to najet víc než 150km na jeden start bez problému.Přes diag jsem zjistil, že mezi regeneracemi je jen cca 60km.Takže to vychází, že to neudělá během jednoho startu dvě regenerace po sobě.Jednotka motoru je přehrána, sofware aktuální, ale situace pořád stejná, nemá někdo nějaký návrh, proč se to děje?
Dík za každou radu.
Nafta patří do TDi!
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Budeš muset zjistit proč to tak kouří 60 km je moc málo prakticky regeneruješ porád.Sleduj si diferenční tlak jak stoupá se divím že ti to jednotka vubec dovolí tak často regenerovat.
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

geo píše:Budeš muset zjistit proč to tak kouří 60 km je moc málo prakticky regeneruješ porád.Sleduj si diferenční tlak jak stoupá se divím že ti to jednotka vubec dovolí tak často regenerovat.
No právě že asi nedovolí. Diferenční tlak strašně skáče, podle toho se nedá nic poznat, ale plnění sazí v gramech vychází tak cca 1 gram na 12 km :?
Měl jsem DPF sundaný a jel kousek bez něj, ale žádné extra kouření jsem neregistroval.

Po kolika km by to tak mělo regenerovat
Nafta patří do TDi!
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

To je ale divný že lítá?Sleduj si tu hodnotu třeba na tý dálnici kdy máš zatížení a otáčky hodně konstantní tam by se ten tlak měl držet a s ujetou vzdálenastí postupně zvyšovat jak se bude filtr zanášet.Dobrý by bylo ho paraelně sledovat zda nekecá před lety jsem něco podobnýho řešil na viánu kdy tam blbla kostra na nosníku a s otáčkama tlak neunosně rostl.Kostra snímače plula až o 1volt.Průměr těch regenerací je podle kondice ale když jezdíš dálnice tak třeba 500km a výš.
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

geo píše:To je ale divný že lítá?Sleduj si tu hodnotu třeba na tý dálnici kdy máš zatížení a otáčky hodně konstantní tam by se ten tlak měl držet a s ujetou vzdálenastí postupně zvyšovat jak se bude filtr zanášet.Dobrý by bylo ho paraelně sledovat zda nekecá před lety jsem něco podobnýho řešil na viánu kdy tam blbla kostra na nosníku a s otáčkama tlak neunosně rostl.Kostra snímače plula až o 1volt.Průměr těch regenerací je podle kondice ale když jezdíš dálnice tak třeba 500km a výš.
Co si pamatuju tak rozptyl byl +-15hPa, což asi není až tak hrozný, nevím.
Nafta patří do TDi!
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

A jakej je tam tlak na volnoběh a za jízdy jakej je maximální tlak ?
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

geo píše:A jakej je tam tlak na volnoběh a za jízdy jakej je maximální tlak ?
na volnoběh je tam kolem 16hPa, maximální nevím, zkusím změřit.Pokud motor neběží, tak je tlak 2hPa.Ještě dodám, že jsou i nové vstřik. trysky.Co se týče spotřeby nafty, ta vychází tak cca 11l/100km.
Kontroloval jsem zda se neztrácí olej, ale hladina je také pořád stejná.
Nafta patří do TDi!
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

16hpa je filtr zanašený.Resetovaly jste dpf a snímač tlaku po výměně?jaké jsou hodnoty tlaku a zanešení po regeneraci?
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

geo píše:16hpa je filtr zanašený.Resetovaly jste dpf a snímač tlaku po výměně?jaké jsou hodnoty tlaku a zanešení po regeneraci?
Ano, po výměně filtru DPF a snímače se dělala nová inicializace v řj motoru.Po přirozené regeneraci je obsah sazí 2,5g/l, ale stačí najet 25km a je už 4,9g/l.
Regenerace začne probíhat při hodnotě 7,8-7,9g/l.
Nafta patří do TDi!
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Tohle je teda divný to není žádný zanešení tam nemá co hořet.Musí teda vyvolat regeneraci vysoký tlak v dpf a ten se musí ověřit.Máš možnost osciloskop hlídat si kostru napájení a signál dif snímače případně kontrolovat i ten tlak budíkem nebo sondou.To vedení snímače jste kontrolovali hadičky i vstup do filtru je ok nepřehodili jste vstupy snímače?
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

geo píše:Tohle je teda divný to není žádný zanešení tam nemá co hořet.Musí teda vyvolat regeneraci vysoký tlak v dpf a ten se musí ověřit.Máš možnost osciloskop hlídat si kostru napájení a signál dif snímače případně kontrolovat i ten tlak budíkem nebo sondou.To vedení snímače jste kontrolovali hadičky i vstup do filtru je ok nepřehodili jste vstupy snímače?
Dnes jsem provedl nucenou regeneraci a po ní na volnoběh ukazuje dif. tlak v rozmezí 4-10 hPa.
Hadičky mají různé průměry, jsou tak jak by měly být a navíc jsou nové a trubky profouklé. Oscioskop nemám, kostry jsem čistil.
Nafta patří do TDi!
Odpovědět

Zpět na „Mercedes-Benz“