Zvýšení výkonu 2.0 TDI BMM nebo BKD ?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
F.ERESO
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 04 srp 2014, 15:22
Odpovědi: 0

Zvýšení výkonu 2.0 TDI BMM nebo BKD ?

Příspěvek od F.ERESO »

Čau, chci se zeptat na zvýšení výkonu u motorů 2.0 TDI. Je lepší na úpravu BKD (16v) nebo BMM (8v DPF) ? Šel bych max do 200ps s tím aby to nějak neovlivnilo životnost motoru.. Na bkd se mi líbí to že nemá dpf.. bmm zase možná lepší ten 8v..
Nevím jak se pohybují výkonové potenciály těchto motorů, ale na BKD jsem viděl už někde i snad 250ps..

Díky moc
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7572
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

BMM ani omylem je brutálně na prd i v sérii... Asi nejhorší motor 2.0tdi

BKD je asi nejlepší 2.0 tdi... v dobré kondici dá série jen s chipem ke 180ps
F.ERESO
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 04 srp 2014, 15:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od F.ERESO »

Díky, a v čem je ten BMM horší? Když jsem si četl o těchto motorech tak to zase docela chválili z těch všech 2.0 tdi. Jinak je fakt že už mi to někdo říkal že je BKD na zvýšení výkonu lepší..
A jinak BMN (OII RS) ? Pokud jsou vstřiky ok, jsou nějaké další problémy? Na netu je dost o tom jak motor cuká, padá do nouzáku atd, tak asi taky nic moc..
Martin.D
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 17 říj 2011, 20:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martin.D »

A ktoré PD sa dávalo do Scoutu 2010 / 2011 áno to je ten prelomový rok ked si menilo PD za CR....
Ale nevie niekto ktorý kód motora v PD tam šiel ?
Kia Sportage 2020 1.6 crdi 136 ps
Octavia 2 FL 2011 - BXE - 142 PS
ex Kia Ceed 2014 1.4
ex Peugeot 107
ex Octavia AHF
F.ERESO
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 04 srp 2014, 15:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od F.ERESO »

Myslím že ve scoutu bylo právě BMM
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

BMM je 8V jednovacka PD
BKD je 16V dvouvacka bez vyvazovaku PD

Oboji v zakladu 103kW. BMM se montoval do Scouta a byl doplnen casticovym filtrem DPF. BKD nikoliv.

Do tech 200 koni si myslim, ze lepsi je BKD.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Pokud chceš honit koně, tak jednoznačně BKD, z principu bude vždy 16V motor umožnovat dosáhnou vyššího litrového výklonu než 8V motor.
Henrietta
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 16 bře 2016, 08:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Henrietta »

Pokud jsou vstřiky ok, jsou nějaké další problémy? Na netu je dost o tom jak motor cuká, padá do nouzáku atd, tak asi taky nic moc..
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Andre píše:Pokud chceš honit koně, tak jednoznačně BKD, z principu bude vždy 16V motor umožnovat dosáhnou vyššího litrového výklonu než 8V motor.
Kolik ma ta tvoje A3 ted Andre ? Slysel jsem neco o 250 z puvodnich 300 a porad prej lezou vstriky ven z hlavy :-)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Henrietta: hlava ... bez ohledu na rok vyroby neni proste koncepcne dimenzovana na extremni vykony, ktere jsou na 8V mezi "extremisty" bezne.
fabiátor píše:
Andre píše:Pokud chceš honit koně, tak jednoznačně BKD, z principu bude vždy 16V motor umožnovat dosáhnou vyššího litrového výklonu než 8V motor.
Kolik ma ta tvoje A3 ted Andre ? Slysel jsem neco o 250 z puvodnich 300 a porad prej lezou vstriky ven z hlavy :-)
+ kolik hlav spotrebovano a kolik oprav hlavy bylo treba ? ... byl jiz tazan, radeji mlci ... proc asi (zadne utajeni know-how nelze predpokladat - proste dalsi ze serie jeho spatnych rozhodnuti).

Co jsem se doslechl, tak to auto i prodava(l) ... ze by "horky brambor"? :roll:

Proste lidi, zapomente na to, ze BKD je na nejake extremni vykony!

ANO, rekneme, ze na dlouhodoby provoz do ~250 koni dobry (a to musite mit uz ty novejsi hlavy) a melo by byt (co se prubehu tyce) lepsi nezli 8V ale pak se pomyslne "lame chleba" a to je proste fakt, ktery prozatim nikdo nevyvratil (3xxk ASZ/ARL lita desitky tkm po celem svete mraky, kolik PD 16V s takovym vykonem existuje a kolik toho bez problemu nalitalo?!
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7572
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

ale on srovnává BMM / BKD .. o ARL a podobně nebyla řeč....
Uživatelský avatar
tantor-bn
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 08 dub 2012, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantor-bn »

Klasika u foresta :-D
Cupra TDI
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Trollove, dokonce tu neni ani rec o extremnim navyseni vykonu a zminil jsem to preventivne (protoze v budoucnu, az bude nekdo hledat info o BKD, aby dostal ucelene informace s co nejmensi namahou ... jenze to omezeni trollove nedokazi pochopit).

Ja se s lidma, kteri takto "logicky" uvazuji setkavam dost casto ... a nasledne mi za radu uchylit se radeji k ASZ/ARL dekuji.
Proste logika jim veli: "co nejvice ventilu" a "co nejvetsi objem v ramci ctyrvalce" - a na to nasledne dojedou. Zacina to slovy "...nooo, me by stacil vykon do 200 koni" a pak se svezou silnejsim a uz rozbijeji prasatko a pak placou nad tim, ze ten jejich zaklad neni pro dany "novy smer" zrovna nejlepsi. Nekdy je proste zpocatku "mene" nakonec daleko "vice" ;)

Jde o komplexni pojeti, aby lidi chapali, ze BKD neni dobry zaklad pro extremni vykony a tudiz aby s tim pocitali jiz od pocatku.

Navic, BMM koncepcne vychazi z ASZ/ARL a predpokladam, ze zadavatel tematu si chtel "polepsit" tim, ze vezme dvoulitra jiz v zakladu ... coz neni vhodny pristup.

... a proto to tu uvadim na pravou miru.

Jinymi slovy: pokud vykon do 200k (s tim, ze nebude mit nasledne vyssi ambice jak ~250k), tak dobra, necht vezme BKD ... ale pokud si sam sebou neni jist a mohlo by se stat, ze by chytnul slinu a chtel vice, tak necht jde rovnou do ASZ (ARL bych nekupoval, z principu vylitane motory, stejne jako ty 160k (BPX/BUK) - lidi si ta auta porizovali prave z duvodu, ze maji nejvyssi seriovy vykon a vetsinou se k nim tak chovali a podle toho nezridka vypadaji) a nechal prevrtat a nainstaloval pouze pisty z dvoulitru ... a bude mit super zaklad na extremni zvysovani vykonu.

... a pokud touzi po super extremu, pak mohu doporucit bud rotacku a nebo rovnou preventivne OM606 (idealne .961/.962/.964, tedy v zakladu s turbem, nikoliv atmosfery).

PS: ted se tu treba zvencnete ... reakce z me strany az bude cas
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“