FEL 1.9D - teplotni cidlo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

chucky1
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 08 pro 2011, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od chucky1 »

tak drátek vyčištěn, nasazen a stále max 60°C :-( Přitom zahřátá je hned a taky hned topí, jen ta spotřeba a stále sytič po startu na teplý motor....
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33573
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

chucky1 píše:tak drátek vyčištěn, nasazen a stále max 60°C :-( Přitom zahřátá je hned a taky hned topí, jen ta spotřeba a stále sytič po startu na teplý motor....
a máš aspon multimetr :?
chucky1
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 08 pro 2011, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od chucky1 »

jo jasně mám, akorát nevím co kde změřit. Na autě si udělám skoro vše, ale jak mám změřit nějakej odpor nebo něco jiného tak to jde trochu mě :-(
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33573
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

chucky1 píše:jo jasně mám, akorát nevím co kde změřit. Na autě si udělám skoro vše, ale jak mám změřit nějakej odpor nebo něco jiného tak to jde trochu mě :-(


večer ti napíšu
chucky1
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 08 pro 2011, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od chucky1 »

jasně, zatím moc díky
Uživatelský avatar
P.Blahutka
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 17 bře 2011, 14:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od P.Blahutka »

Čaute borci mám stejnej probém co má chucky1.Už ste to nějak vyřešili?Potřeboval bych poradit přehazoval jsem i ty podtlaky z EGR a furt to stejný.Co takhle přesadit potenciometr na čerpadle?? :? :? :? Díky za odpověd.
chucky1
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 08 pro 2011, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od chucky1 »

P.Blahutka píše:Čaute borci mám stejnej probém co má chucky1.Už ste to nějak vyřešili?Potřeboval bych poradit přehazoval jsem i ty podtlaky z EGR a furt to stejný.Co takhle přesadit potenciometr na čerpadle?? :? :? :? Díky za odpověd.
Ahoj, už pomalu na to rezignuju, ptal jsem se na více místech i v servisu a nikdo nic neví :-( I jsem prošel kabely a OK, čidlo už mám několikáté, tak tím to není.... Kdyby ti náhodou někdo něco poradil dej vědět. Díky
Uživatelský avatar
P.Blahutka
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 17 bře 2011, 14:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od P.Blahutka »

Tady jsem něco našel...já jsem ted týden mimo dílnu takže to nemožu vyzkoušet... Obrázek
Toto je překlad od mistra googla..
Žhavicí svíčky relé J52
Relé pro svíčku sedí vedle
ECU v motorovém prostoru.
Má pracovní kontakt na stejnosměrný proud
z 70, řídící jednotka
Podle signálů senzoru na předehřátí,
Ochota záře a dosvitem
mít pod kontrolou.

Zahájení vstřikovacího ventilu N108
Ventil je umístěn na čerpadla distributor injekce.
To se vyskytuje pouze během studené starty do funkce,
způsobí brzy úpravy časování vstřiku
a závisí na zatížení a rychlosti v závislosti
ovládané až 60 ° C.
Proud teče přes ventil = ventil otevřen =
Časné zahájení dodávek nastavení.
Ventil, normálně zavřený ventil = =
Normální nastavení zahájení dodávek.
Není-li žádný signál rychlosti nebo detekce chyb
Lastpotentiometers na
Ventil limp napětí.
SP13-29
N194 ventil pro plné zatížení
Ventil je umístěn na čerpadla distributor injekce.
Je to v podstatě nastartování motoru
vypnout (aktuální).
Po nastartování motoru je z jednoho
Okolní tlak vzduchu nižší než 920 mbar
(0,09 MPa) ovládané výšky čidla.
Díky ventilu do čerpadla distributor injekci
množství vstřikovaného paliva je snížena,
Černý kouř (zvýšení emisí) v
Výška vyhnout.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

slovacek.milos píše:
chucky1 píše:Ahoj,
tak jsem koupil opět nové čidlo a je to úplně stejné jako předtím. Nevíš co by s tím mohlo ještě jiného být ?, Díky za každý tip :-)

když dáš zelený kroužek tak ti v řj ukazuje cca 83 a modrý nebo žlutý 6O, při zahřátém motoru,

pro přístrojovku je odpor stejný,

jestli máš někde po ruce modrý zkus co ti v řj ukáže, jinak to chce mít simuoátor odporu, ohmetr, tabulku ocporu v závislosti na teplotě a schéma řj který pin de do řj,
No nevím jestli sou modrý všechny stejný ale modrý ve Feldě ukazuje provozní teplotu 110stupňů, osobně vyskoušeno 8)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33573
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zdenku na tomto foru už jsme se školili že žlutý je stejný jak modrý a že výrobce píše že jsou totožné,

moje ranní měření ukázaly že to není pravda při nule měly jiný odpor, ale ve stovkách,


každopádně žlutý má o dvacet méně to je šešdesát, někomu to prej žere, někdo je spokjojený že žhaví a za tepla chytá,


11O to jsem zatím v životě neviděl
mot
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 srp 2013, 15:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od mot »

Ahoj, mám problém se žhavením, do teď jsem tam měl modré čidlo (někdo přede mnou to už vyměnil) s tím modrým čidlem byla provozní teplota dost vysoko a v létě třeba i kousek od červeného pole a samozřejmě když to bylo takto extrémně ohřáté tak to nežhavilo, říkal jsem si že to dám do origo stavu, dal jsem tam zelené čidlo a nežhaví mi to teď už téměř vůbec, při studeném motoru bez problému, ujel jsem asi 4 km, voda podle budíku byla na 70°C nenažhavilo to, čekal jsem chvíli než schládne, ručička padla tak na 50°C ani potom to nežhavilo, abych odjel musel jsem odpojit čidlo, nažhavit a zase zapojit, co s tím, je pro mě jediné řešení bastlit tam přepínací relé s rezisotrem? Chtěl bych to opravit funkčně do origo stavu, na co se zaměřit? Na Vagu jsem to ještě neměřil, takže nevím jaké hodnoty dává do ECU, ale je tam něco jiného co by tohle mohlo způsobovat? Čidlo je jedno z těch levnějších asi za 140,-kč četl jsem tady, že některá zlobí, ale zase podle budíku to ukazovalo lépe, provozka byla tam kde bych si ji představoval, zatímco s tím modrým byla provozka na budíku vždy zvýšená...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33573
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to co vidíš na budíku není pro žhavení směrodatné tebe zajímá teplota na adrese 41
nebulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 05 úno 2008, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od nebulus »

Cidlo ma dva vyvody, uz sa mi stalo ze na budiku 90 a vo vagu 70 a to bolo nove cidlo.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

žhavenie vypína pri 65°C alebo po 3 minutách. ak má motor kludne aj 60°C a vyššie tak už žhaviť vôbec nepotrebuje, je to blbosť, soudruzi v MB zas neboli takí blbci :D mám to vyskúšané. ak ti to nechytá tak ako väčšina majitelov dieslových feld nemáš niečo v poriadku. predvstrek - teda nastavenie rozvodov je prvá vec. neznamená že keď je na značkách tak je to dobre. ak niekto asi c čerpadlom hýbal nebude to sedieť, treba to nastaviť podla úchylkomeru (môj prípad) u mechanika ktorý to vie.

zelené čidlo je origo, nechal by som to tam. ďalej by si mal mať v poriadku štartér, ak nieje unavený tak OK ale ak sa ledva prevaluje tak repas, popr. ak máš old face tak tá má slabší kábel ku štartéru.

ak nevieš kto to mal pred tebou, ako s tým jazdil a aká bola údržba a kolko KM má najazdené, dal by som prekontrolovať a nastaviť trysky aby "nečúrali"

ďalej žhaviče, predpokladám že máš v poriadku, za studena by to malo chytiť na všetky štyry a stačí len raz nažhaviť.
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ono to může být i jen opotřebením, auta, na které nikdo nesahal jen jezdila, najednou přestávají chytat a je to z důvodu, že motor ztratil původní tlaky a když se tomu přičte opotřebený starter a baterie, nastávají problémy./Tak se vymění čidlo, aby se žhavilo i za tepla a na čas je problém vyřešen/.Motory, které jezdily jako dělo, po 200000-250000 začaly mít tyhle problémy..Pomůže také zvýšit předvstřik ..,/ zastudena chytaly na otočení, ale za tepla se jim nechce/..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“