alternator HITACHI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
alternator HITACHI
prosim vas kolko ma dobijat HITACHI altik z ARL? po starte dava 14.2-14.3V, pri zapnutych svetlach cca 14.1, a po par km ked som odstavil, vsetko vypol tak na volnobehu ukazal 13.98V, je to malo alebo v norme? este dodam ze je 2 mesiace po vymene volnobezky a lozisk, uhliky a zvysok bol podla elektrikara v poriadku
Naposledy upravil(a) janci11 dne 10 dub 2016, 21:15, celkem upraveno 1 x.
Leon 1M, ASV + FB S764 + HDS57
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
po starte dobiji vic, aby dotuknul co sezral starter, pak uz ubere, dokud nepada pod 13,2 tak to neres.
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Stav baterie na to přece nemá absolutně žádný vliv.
Pokud je baterie vybitá, teče do ní větší proud, než když je nabitá. Napětí musí být pořád stejné, to je dáno regulátorem a přes to nejede vlak. Jedině v případě, že odběr proudu je velký, může se napětí snížit v důsledku přetěžování zdroje (alternátoru), jinak k tomu není vůbec žádný důvod.
Směrodatná je hodnota naprázdno, přesněji řečeno bez zatížení spotřebiči jinými než motorem. Takže nastartovat, nic jiného nezapínat (světla, ventilátory, výhřevy, rádio - vše vypnuté, i světýlko v kabině je spotřebič) a pak měřit. Pokud je baterka nabitá, je napětí kolem hodnoty 14,4V. Pokud je více vybitá, bude možné, že napětí může být níže (ve volnoběhu).
Pokud má palubní napětí nižší hodnotu než 14,4V, baterka se nikdy nenabije na správnou hodnotu a ničí se. V důsledku jejího dlouhodobějšího nedobití baterka ztrácí kapacitu díky nevratným chemickým změnám uvnitř.
Pokud je baterie vybitá, teče do ní větší proud, než když je nabitá. Napětí musí být pořád stejné, to je dáno regulátorem a přes to nejede vlak. Jedině v případě, že odběr proudu je velký, může se napětí snížit v důsledku přetěžování zdroje (alternátoru), jinak k tomu není vůbec žádný důvod.
Směrodatná je hodnota naprázdno, přesněji řečeno bez zatížení spotřebiči jinými než motorem. Takže nastartovat, nic jiného nezapínat (světla, ventilátory, výhřevy, rádio - vše vypnuté, i světýlko v kabině je spotřebič) a pak měřit. Pokud je baterka nabitá, je napětí kolem hodnoty 14,4V. Pokud je více vybitá, bude možné, že napětí může být níže (ve volnoběhu).
Pokud má palubní napětí nižší hodnotu než 14,4V, baterka se nikdy nenabije na správnou hodnotu a ničí se. V důsledku jejího dlouhodobějšího nedobití baterka ztrácí kapacitu díky nevratným chemickým změnám uvnitř.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Toto je hodne silne prohlaseni. Drtiva vetsina aut ma regulatory nastavene na druhe pasmo nabijeci charakteristiky akumulatoru, coz v praktickych cislech znamena ze se snazi udrzet nabijeci napeti na 14.4V(2.4V na clanek). Jsou samo i vyjimky typu novejsich aut a fordu kdy uz jsou regulatory rizene z RJ motoru podle okamziteho zatizeni.
Nevim proc pouzivas pojem floating napeti u dotazu o vystupnim napeti alternatoru. Todle stim nema nic moc spolecneho. Pokud se pletu tak mne oprav rad se poucim.
Nevim proc pouzivas pojem floating napeti u dotazu o vystupnim napeti alternatoru. Todle stim nema nic moc spolecneho. Pokud se pletu tak mne oprav rad se poucim.
Některé vozy z poslední doby mají nastavenou trochu vyšší hodnotu palubního napětí, je to kolem 14,8 - 15V. Co vím, tak se jedná o některé modely Fordu - jinak nevím.
Takové vozy musejí být osazovány akumulátory Ca-Ca, které jsou přizpůsobené pro toto napětí. Olověné baterie jsou přebíjené, poškozuje je to a vyvařuje se elektrolyt.
Takové vozy musejí být osazovány akumulátory Ca-Ca, které jsou přizpůsobené pro toto napětí. Olověné baterie jsou přebíjené, poškozuje je to a vyvařuje se elektrolyt.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
no tak neviem, sledujem to par dni, rano ked je chladnejsie tak to dobija 14.4 aj zo svetlami pocas celej cesty do prace, poobede uz ked je teplejsie je to 14.2-14.3 a potom to klesne uz len na 13.9-14.1, pri dlhsej ceste vcera cca 70km tam skoro stale svietilo 14.0, tak myslite ze altik von a druhy regulator? este by nezaskodilo napisat ze v kufri je druha baterka
prepojena s tou prednou ale skusal som ju aj odpojt a vysledok bol rovnaky

Leon 1M, ASV + FB S764 + HDS57
[quote="Pája 19"]Některý altíky/regulátory maj i tepelnou kompenzaci. Při větší kose dobíjej víc. Nevim, jestli je to případ i toho Hitašíka.[/quote
Repasom alternatorov sa zaoberam 15 rokov ale takuto vec počujem 1krat.
Repasom alternatorov sa zaoberam 15 rokov ale takuto vec počujem 1krat.

Naposledy upravil(a) amigo dne 19 dub 2016, 20:34, celkem upraveno 1 x.
Galleto,Renault Clip,Lexia3,Vcds,Op-com,,Vag tacho,Autoscop 4,See-prog.Bee prog.UPA prog,KTS 520,BDM.ETL prog.