alternator HITACHI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
janci11
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 08 led 2012, 18:20
Odpovědi: 0

alternator HITACHI

Příspěvek od janci11 »

prosim vas kolko ma dobijat HITACHI altik z ARL? po starte dava 14.2-14.3V, pri zapnutych svetlach cca 14.1, a po par km ked som odstavil, vsetko vypol tak na volnobehu ukazal 13.98V, je to malo alebo v norme? este dodam ze je 2 mesiace po vymene volnobezky a lozisk, uhliky a zvysok bol podla elektrikara v poriadku
Naposledy upravil(a) janci11 dne 10 dub 2016, 21:15, celkem upraveno 1 x.
Leon 1M, ASV + FB S764 + HDS57
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

to je ok
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Uživatelský avatar
janci11
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 08 led 2012, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od janci11 »

a stale je to ok ked je trosku teplejsie po starte dobija 14-14.1 a po cca 10km jazde uz len 13.7-13.8 ? :D
Leon 1M, ASV + FB S764 + HDS57
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

po starte dobiji vic, aby dotuknul co sezral starter, pak uz ubere, dokud nepada pod 13,2 tak to neres.
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No, já tento názor tak úplně nesdílím, ale to asi není podstatné.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

Moj sa sprava podobne. Robi to podla stavu baterie predpokladam.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Stav baterie na to přece nemá absolutně žádný vliv.

Pokud je baterie vybitá, teče do ní větší proud, než když je nabitá. Napětí musí být pořád stejné, to je dáno regulátorem a přes to nejede vlak. Jedině v případě, že odběr proudu je velký, může se napětí snížit v důsledku přetěžování zdroje (alternátoru), jinak k tomu není vůbec žádný důvod.

Směrodatná je hodnota naprázdno, přesněji řečeno bez zatížení spotřebiči jinými než motorem. Takže nastartovat, nic jiného nezapínat (světla, ventilátory, výhřevy, rádio - vše vypnuté, i světýlko v kabině je spotřebič) a pak měřit. Pokud je baterka nabitá, je napětí kolem hodnoty 14,4V. Pokud je více vybitá, bude možné, že napětí může být níže (ve volnoběhu).

Pokud má palubní napětí nižší hodnotu než 14,4V, baterka se nikdy nenabije na správnou hodnotu a ničí se. V důsledku jejího dlouhodobějšího nedobití baterka ztrácí kapacitu díky nevratným chemickým změnám uvnitř.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

Batériu úplne nabije 13,8V čo je aj floating napätie, čiže 14,4 je pre udržovanie nabitej batérie zbytočne veľa, paradoxne práve vyššie kľudové napätie môže batériu odrovnať. Resp je to nejak 13,75
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od RS »

Toto je hodne silne prohlaseni. Drtiva vetsina aut ma regulatory nastavene na druhe pasmo nabijeci charakteristiky akumulatoru, coz v praktickych cislech znamena ze se snazi udrzet nabijeci napeti na 14.4V(2.4V na clanek). Jsou samo i vyjimky typu novejsich aut a fordu kdy uz jsou regulatory rizene z RJ motoru podle okamziteho zatizeni.
Nevim proc pouzivas pojem floating napeti u dotazu o vystupnim napeti alternatoru. Todle stim nema nic moc spolecneho. Pokud se pletu tak mne oprav rad se poucim.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Marek to napsal myslím přesně.Neplatí to jen u vozidel kde je jednotka správy akumulátoru a motorovka dokáže pak napětí regulovat jako ford bmw a podobně.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Některé vozy z poslední doby mají nastavenou trochu vyšší hodnotu palubního napětí, je to kolem 14,8 - 15V. Co vím, tak se jedná o některé modely Fordu - jinak nevím.
Takové vozy musejí být osazovány akumulátory Ca-Ca, které jsou přizpůsobené pro toto napětí. Olověné baterie jsou přebíjené, poškozuje je to a vyvařuje se elektrolyt.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
janci11
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 08 led 2012, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od janci11 »

no tak neviem, sledujem to par dni, rano ked je chladnejsie tak to dobija 14.4 aj zo svetlami pocas celej cesty do prace, poobede uz ked je teplejsie je to 14.2-14.3 a potom to klesne uz len na 13.9-14.1, pri dlhsej ceste vcera cca 70km tam skoro stale svietilo 14.0, tak myslite ze altik von a druhy regulator? este by nezaskodilo napisat ze v kufri je druha baterka :D prepojena s tou prednou ale skusal som ju aj odpojt a vysledok bol rovnaky
Leon 1M, ASV + FB S764 + HDS57
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Myslím, že řešíš nesmysly.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Některý altíky/regulátory maj i tepelnou kompenzaci. Při větší kose dobíjej víc. Nevim, jestli je to případ i toho Hitašíka.
Oct asv 2000, DieselPower
amigo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 19 dub 2009, 18:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od amigo »

[quote="Pája 19"]Některý altíky/regulátory maj i tepelnou kompenzaci. Při větší kose dobíjej víc. Nevim, jestli je to případ i toho Hitašíka.[/quote

Repasom alternatorov sa zaoberam 15 rokov ale takuto vec počujem 1krat. ;)
Naposledy upravil(a) amigo dne 19 dub 2016, 20:34, celkem upraveno 1 x.
Galleto,Renault Clip,Lexia3,Vcds,Op-com,,Vag tacho,Autoscop 4,See-prog.Bee prog.UPA prog,KTS 520,BDM.ETL prog.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“