Škoda Octavia II RS - 2.0 TDI PD 125 kw - spotřeba oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 27 črc 2016, 14:12
Škoda Octavia II RS - 2.0 TDI PD 125 kw - spotřeba oleje
Jaká by měla být spotřeba oleje u Škoda Octavia II RS - 2.0 TDI PD 125 kw? Nebo vůbec motorů TDI?
Od výměny oleje v servisu a najetí něco přes 5000 km se mě dnes rozsvítila oranžová kontrolka nízké hladiny oleje a musel jsem dolévat asi 0,5 litru. Je to normální?
Od výměny oleje v servisu a najetí něco přes 5000 km se mě dnes rozsvítila oranžová kontrolka nízké hladiny oleje a musel jsem dolévat asi 0,5 litru. Je to normální?
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 27 črc 2016, 14:12
To auto má DPF, ne ? Splňuje ten olej splňuje klasifikaci ACEA C3 a normu 505.01 ? Teď se dívám že asi ne, v 10W-40 to nevyrábějí, takže hledej ACEA C3 (ideál C3-10) 505.01 a nebo 507.00 a viskozitu 5W-40.
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Pro to dpfko to určitě dobrý nebude ale vačku to namaže spolehlivě.Sám dávám do pd tento olej ale nemám dpfUtmir píše:Jasné že ti to nevyhovuje možeš vymeniť celí olej musí tam isť čo vraví kolega 504-507 ak máš DPF horšie ti to maže vačku to čo si tam vlial je hustejší olej ten 5w30 alebo 5w40 je podstatne redší už ked si to takto zmiešal radšej vymen celí olej, motoru to určite pomože a hlavne DPF ku
Norma 505.00 není určena pro motory Pumpe - Düse...
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5057
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 27 črc 2016, 14:12
Tak teď je mi jasné, že u té benzínky to nebyl zrovna správný výběr oleje. Pospíchal jsem a o normách jsem toho zrovna moc nevěděl. Teď jsem si otevřel manuál k autu a tam jsem našel tabulku s vhodnými oleji viz. obrázek. Protože mám DPF, tak bych tam měl dávat normu 507 00 nebo ACEA B3.

Ale ten olej byl B4 a z tabulky vidím, že je možné ho použít jen jednou pro dolití, pokud nejsou k dispozici správné oleje. Jak psal martinsidlo, tak snad jsem to zase tolik nepokazil.
Jinak jste mi tím zamotali hlavu, stačí se držet té normy? Nebo musím ještě vybírat podle viskozity? O viskozitě v manuálu nic psané není.

Ale ten olej byl B4 a z tabulky vidím, že je možné ho použít jen jednou pro dolití, pokud nejsou k dispozici správné oleje. Jak psal martinsidlo, tak snad jsem to zase tolik nepokazil.
Jinak jste mi tím zamotali hlavu, stačí se držet té normy? Nebo musím ještě vybírat podle viskozity? O viskozitě v manuálu nic psané není.
Drž se normy, tzn. 507.00 (ta je pro prodloužený interval) a nebo 505.01 (ta je pro výmědu do 15tkm), lej tam 5W-40 (pokud jezdíš svižně a delší trasy) a nebo 5W-30 (pokud se couráš především ve městě), pro DPF ACEA C3 nemáš problém.
S HTHS viskozitou Ti raději nebudeme motat hlavu
S HTHS viskozitou Ti raději nebudeme motat hlavu

Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Zdar borci. Chtěl bych se zeptat, mám vw caddy 1.9 tdi BLS pd bez dpf. Posledně jsem tam nalil 507 00 5w30 což je long life olej, ale já měním poctivě po roce a za ten rok najedu max 6000 km, někdy i míň. Někde v tématu bylo psané že pro tento motor bez dpf je lepší ta 505.01 kterou mám v plánu koupit tento rok u výměny. Jen mě zajímají dvě věci. Ta další specifikace jako je ACEA C3 a jiné jsou pro můj motor jaké správné? V tom mám guláš. Další věc je ta viskozita. Někteří tady kritizovali tu 5w30 že je to řídké a lepší je ta 5w40. Já však najezdim opravdu málo a auto často stojí i tyden bez pohybu a často i couračka po městě. Tak nevím zda nezůstat u té 5w30. Auto má poctivých 140 tis. na tacháču. Díky za odpověd. Jinak značku oleje preferuju jen castrol a nebo mobil.
Vw caddy 1,9 Tdi 77 kw BLS 06
Na guláš se vyser. Podívej se do manuálu a drž se normy což je že můžeš 507.00 nebo 505.01 Klidně zůstaň u tý 507.00 5w30. Ta Acea C3 je pro DPF ale je i pro auta bez DPF. Já do BKC bez DPF leju jen 505.01 5w40 (5w30 není) po 10tkm ale najedu drobet víc km. S tvým nájezdem a pravidelnou výměnou pokračuj v tom co používáš a prestaň číst diskuse o olejích nebo z toho zmagoříš
Jediný čím tomu motoru ubližuješ je, že máš PD a nejezdíš s ním 


Člověk se pořád učí.