vodní intercooler

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyM128 »

Obrázek

je tam aj další vodný chladič - 620x414 hrúbka 16mm

spokojný?
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Ano obrazek fajn, jeste mi prosimte rekni jak to funguje z toho obrazku to nejni moc vydet. Ma vlastni napln nebo je to spojene s chlazenim motoru, pokud ano jakto ze to uchladi vzduch na spravnou teplotu? Heat soak se tam nedeje kdyz je to primo na motoru? atd.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Náplň je společná. Koukni na stranu 22:
http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

perfektni diky..
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyM128 »

je to divné :D

to bude ešte sranda ked sa to bude kaziť :D

novinka - natiahne vodu do motora, nie olej :D
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Pridavam dalsi info k me akci W2A chlazeni. Set jsem celkem pohodlne napasoval namisto SMIC, zatim tedy bez expanzky. Tu treba sikovne vykoumat. Komponenty nize na foto.

Namerene teploty vody pred a po pruchodu coolerem jsou nasledujici
bezny provoz (venkovni teplota asi 11st):

cooler vstup 8.5st vystup 14.5st

Plne zatizeni: cooler voda vstup 18.5st vystup 27.5st

Teplota vzduchu za colerem, plnici tlak 2bar (venkovni 10st):

- bezny provoz: 11-26st
- plna zatez: 16-45st

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Gardner dne 27 říj 2016, 12:07, celkem upraveno 1 x.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Gardner píše:Pridavam dalsi info k me akci W2A chlazeni. Set jsem celkem pohodlne napasoval namisto SMIC, zatim tedy bez expanzky. Tu treba sikovne vykoumat. Komponenty nize na foto.

Namerene teploty vody pred a po pruchodu coolerem jsou nasledujici
bezny provoz (venkovni teplota asi 11st):

cooler vstup 8.5st vystup 14.5st

Plne zatizeni:
cooler vstup 18.5st vystup 27.5st

Teplota vzduchu za turbem, (venkovni 10st):

- bezny provoz: 11-26st
- plna zatez: 16-45st

Obrázek

Obrázek
Ano, prave jsi prokazal, ze o kamna, ve kterych se topi se opravdu clovek spali (navzdory tomu, ze te pred tim vsichni varovali).

Pokud toto na tomto setupu (uprimne, pro takove vystupni hodnoty bych to neabsolvoval ani na velkem turbu s vyrazne vyssimi tlaky) beres jako uspech pak je mi te uprimne lito. Byl jsi varovan a budu-li citovat tva slova "i navzdory mnoha nedoporucenim ze strany zkusenych jsem se dal do stavby systemu" a sklizis co jsi zasel.

Budiz tento konkretni pripad zaznamenan pro pripadne nasledovniky jako "slepa ulicka" a za tento cin budiz ocenen jako pomyslny "ledoborec" (jen doufam, ze se nedostanes do role Kissiakose).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Neboj Foreste, rozhodne to nepovazuji za uspech pouze za zdokumentovany krok jednim smerem (i kdyby nemel byt obecne spravny). A prave ze to delam jen proto, aby se to zaznamenalo a bylo to tady na foru nejak sireji dolozene komukoliv kdo projevi zajem. Ale hlavne, delam to jen proto ze me to bavi a rad se o realne poznatky rozdelim.

V predchozich prizpevcich tohoto vlakna prubeh zastavby a vysledky nijak zvlast dolozene nejsou. Je tam info od Bodi a Profitunera neco od Stingraye, jen je to malo. Od ostatnich prevazne skepse nebo dotazy.

Mrzi mne ze tve komentare maji velmi casto ton vysmechu, mohl by ses nad to uz povznest. Kdybys radeji napsal konstruktivni info, poukazal na slaba mista pripadne navrhl jak to zlepsit, coz rozhodne umis to vim. Cteni na foru bylo o chlup lepsi nemyslis?

Z mich postu se ctenar ted krasne dozvi ze 'W2A' lze umistit v prostoru SMIC kde nehrozi 'heatsoaking' tj vstrebavani tepla z motoroveho prostoru, dale se dozvi ze standardni pumpa webasto s prutokem okolo 10L by mohla byt i nedostacujici. Pripadne ze cooler 6"x4"
je mozna na hranici.

Zatimco z tveho jen 'ze ja jsem patrne kreten a ze to je naprosta blbost'. Tak mi rekni co z takoveho postu ctenar ma?

Napis se radeji vstupni a vystupni teplotu u serie SMIC / FMIC, bezny provoz / plna zatez, leto, zima... pokud to vis, tematu to prospeje mnohem vic. Bude co porovnat na jednom miste. ;)

btw. kdybych si tady tyhle informace pred rokem precetl treba bych to nikdy nezkousel realizovat.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Gardner píše:Neboj Foreste, rozhodne to nepovazuji za uspech pouze za zdokumentovany krok jednim smerem (i kdyby nemel byt obecne spravny). A prave ze to delam jen proto, aby se to zaznamenalo a bylo to tady na foru nejak sireji dolozene komukoliv kdo projevi zajem. Ale hlavne, delam to jen proto ze me to bavi a rad se o realne poznatky rozdelim.

V predchozich prizpevcich tohoto vlakna prubeh zastavby a vysledky nijak zvlast dolozene nejsou. Je tam info od Bodi a Profitunera neco od Stingraye, jen je to malo. Od ostatnich prevazne skepse nebo dotazy.

Mrzi mne ze tve komentare maji velmi casto ton vysmechu, mohl by ses nad to uz povznest. Kdybys radeji napsal konstruktivni info, poukazal na slaba mista pripadne navrhl jak to zlepsit, coz rozhodne umis to vim. Cteni na foru bylo o chlup lepsi nemyslis?

Z mich postu se ctenar ted krasne dozvi ze 'W2A' lze umistit v prostoru SMIC kde nehrozi 'heatsoaking' tj vstrebavani tepla z motoroveho prostoru, dale se dozvi ze standardni pumpa webasto s prutokem okolo 10L by mohla byt i nedostacujici. Pripadne ze cooler 6"x4"
je mozna na hranici.

Zatimco z tveho jen 'ze ja jsem patrne kreten a ze to je naprosta blbost'. Tak mi rekni co z takoveho postu ctenar ma?

Napis se radeji vstupni a vystupni teplotu u serie SMIC / FMIC, bezny provoz / plna zatez, leto, zima... pokud to vis, tematu to prospeje mnohem vic. Bude co porovnat na jednom miste. ;)

btw. kdybych si tady tyhle informace pred rokem precetl treba bych to nikdy nezkousel realizovat.
Vsak jsem to ocenil, je to rozhodne pro toto forum podnetne.

Neni to vysmech, je to zklamani nad promarnenym casem a dalsimi prostredky - je to ponekud neobvykle vyjadreni soucitu.

Konstruktivni info bych mohl napsat ale k cemu to bude? Pisu tu spoustu konstruktivnich informaci a pak prijdou becici ovce a prevalcuji to poctem - ztratil jsem motivaci. Proc si myslis, ze sem neprispivaji lide, kteri maji zkusenosti a vedi? Z presne toho duvodu - neni motivace. Ja mam stale svoje "zachvevy" ale vicemene vzdy se mi to vrati jako bumerang.

Nikde jsem nepsal ze jsi kreten tak nepodsouvej. Neni to naprosta blbost, ale ma to svoje uskali a chce to vedet jak to udelat - a ja na to proste nemam motivaci to sem psat.

Z meho postu ma ctenar to, ze pokud mu nedojdou vysledky (neumi si to treba odvodit), neumi "cist mezi radky" tak ode me to dostane naservirovane na stribrnem podnosu a bez poklicky.

Ne, ty jsi nemel hledat hodnoty, ty jsi mel dat na doporuceni a hlavne vice studovat na zahranicnich forech a premyslet protoze z toho co jsi pouzil tak je zjevne patrne, ze jsi tomu moc nevenoval (nebo jsi ten cas utratil naprosto neefektivne).

...klidne sem napis ze jsem arogantni, nicmene pak se zkus kriticky vyjadrit jak se vyjadrit o nekom, kdo je zkusenymi varovan a presto to ignoruje.

PS: hlavni nesmysl tohoto projektu je, ze je to staveno na turbu, ktere nema s nabehem ani reakci na plyn problem (je-li dobre naladeno a je-li dobre vyrobeno) ... az tam budes mit 2266 tak se o tom muzeme bavit, jenze to bys tam nesmel mit tohle "stenatko"
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Ano chapu problem s motivaci a obecne je mi lito ze sem mnohe kapacity v oboru uz moc neprizpivaji. Konstruktivni info je podle mne dobre vzdy, bezohledu na to ctou-li ovce nebo nekdo jiny. To ze jsem 'kreten a pocin je blbost' jsem napsal ja protoze to pro bezneho ctenare muze snadno tak vyznit.

Zkusenymi varovan byl odmalicka kazdy, ale vzdy pslouchat to proste neni ono. Zahranicni fora jsem studoval, ne dokonale, ale privedlo me to jen k zaveru udelat si vlastni test projekt. Prave proto ze je to tak siroke a ne uplne jasne tema.

Co se tyka penez niceho nelituji, investuji je do vlastniho poznani a zabavy. Prvni test nebyl nic extra to musim uznat, ale treba v postu od Profitunera se jeden dozvi ze nejak to jde, tedy pokud nekeca a ta teplota je fakt tak proklate nizka.

Take jsem chtel zkusit co je mozne dosahnout s minimalni upravou dilu na voze jako (chladicova stena a vedeni vzduch) zustali zatim 'nedotcene'. Vychazim z toho ze chci idelane postavit slusne vodni chlazeni z dostupnych a relativne 'levnych' komponentu, ktere bude o malinko efektivnejsi nez klasicke A2A, tedy pokud to lze ovsem.

A ano, prave pro turbo do 230ps tedy stenatko. Prave tak bys ktomu mel pristupovat, ze se nejedna o auto na sprinty ani velke kone. Takove je proste zadani. Obecne se doporucuje FMIC uz pro VB a kdyz ho nekdo proste nechce tak by mohl mit alternativu v podobe W2A.

Napis co o tom vis jsem zvedavej :)
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Gardner píše:Ano chapu problem s motivaci a obecne je mi lito ze sem mnohe kapacity v oboru uz moc neprizpivaji. Konstruktivni info je podle mne dobre vzdy, bezohledu na to ctou-li ovce nebo nekdo jiny. To ze jsem 'kreten a pocin je blbost' jsem napsal ja protoze to pro bezneho ctenare muze snadno tak vyznit.

Zkusenymi varovan byl odmalicka kazdy, ale vzdy pslouchat to proste neni ono. Zahranicni fora jsem studoval, ne dokonale, ale privedlo me to jen k zaveru udelat si vlastni test projekt. Prave proto ze je to tak siroke a ne uplne jasne tema.

Co se tyka penez niceho nelituji, investuji je do vlastniho poznani a zabavy. Prvni test nebyl nic extra to musim uznat, ale treba v postu od Profitunera se jeden dozvi ze nejak to jde, tedy pokud nekeca a ta teplota je fakt tak proklate nizka.

Take jsem chtel zkusit co je mozne dosahnout s minimalni upravou dilu na voze jako (chladicova stena a vedeni vzduch) zustali zatim 'nedotcene'. Vychazim z toho ze chci idelane postavit slusne vodni chlazeni z dostupnych a relativne 'levnych' komponentu, ktere bude o malinko efektivnejsi nez klasicke A2A, tedy pokud to lze ovsem.

A ano, prave pro turbo do 230ps tedy stenatko. Prave tak bys ktomu mel pristupovat, ze se nejedna o auto na sprinty ani velke kone. Takove je proste zadani. Obecne se doporucuje FMIC uz pro VB a kdyz ho nekdo proste nechce tak by mohl mit alternativu v podobe W2A.

Napis co o tom vis jsem zvedavej :)
Vzdyt ty ani poradne nectes - nejde o to, zda ovce ctou ale zda na to ovce nereaguji svym charakteristickym becenim.

Nejsi dite, jako dospely bys mel uz vycitit kde muze a nebo nemuze byt pravda a hlavne si zjistit onu pravdu. Pokud jsi studoval, studoval jsi malo nebo neefektivne.

Co se Profitunera tyce, tak pro me je to jenom sasek (subjektivni nazor ktery jsem vyjadril uprimne, svobodne a nikomu ho nevnucuji) a narozdil od mnohych, ja jsem s nim dialog vedl - nedokazal mi odpovedet na elementarni otazky. Ostatne, staci se kouknout na ten jeho post:
PROFITUNER píše:Najväcsia vyhoda je, ze nemusite tahat metre hadic do predu. Cim väcsie turbo,priemer hadic a väcsi IC, tym väcsi objem zduchu, ktory je potrebne stlacit pri kazdom preradeni.
Ten clovek si plete hadice a trubky. Kdyby to udelal jednou, chapu, prepsal se, ale on to zopakuje. Hlavne, kdo vi, jak to s Lupem bylo v ramci kazdodenniho provozu doopravdy - nikdy jsem nevidel graf Lupa bez aditiv. Mimochodem, na sprintech samozrejme, ze po kazdem sprintu vypousteli vodu.

Chces-li konstruktivni kritiku pak vez, ze jsem presvedcen, ze to stenatko (rec nebyla o turbu ale tom WIC) imho nebude dostatecne na seriozni zvyseni - ostatne, vzdyt uz ted zjevne nestiha. Vis, tvuj zasadni problem bude nejspis ne to, ze neumis hledat, ale ze neumis pochopit psany text. Boda ti to napsal.

Jde o to, ze tento WIC (osobne se domnivam ze se jedna o produkt s oznacenimi PWI2292) s nejvetsi pravdepodobnosti nebude na tak ucinny jak ocekavas. Uvedom si, ze nelze posuzovat efektivitu chladice podle "koni" ale podle teplotniho a tlakoveho spadu.

Pojem levne komponenty bych v tomto pripade nezminoval protoze pro me je to za tu cenu drahe. Aneb z hovna bicneupletes.

Prave proto, ze k tomu tak pristupuji tak o to horsi jsou ty vystupni hodnoty vetsim zklamanim.

K tomu abych psal co vim tak jsem ztratil motivaci, netravil jsem noci hledanim informaci verejne dostupnych, studiem a diskuzi s upravci aut na to, abych to tu serviroval na stribrnem podnose aby se pak mohl Dimec prsit se zavadejicimi grafy. Staci, ze se chlubi lzi, ze byl prvni, kdo vyladil v CR 1,9 na 300 koni (nemluve o jim zamlcenem faktu, ze to bylo s nitrem).

Lide jsou lini a neschopni si informace vyhledat, vzdelavat se a ocekavaji, ze jim lide vsechno zdarma vsecho vysypou z rukavu naserviruji na stribrnem podnose - a promin ale tento pristup ode me neocekavej.
Naposledy upravil(a) Forest dne 28 říj 2016, 10:48, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Dobre nechme toho, je to zas jak uz to vsichi zname. Ja budu ve svem 'hrani si' pokracovat, fakta a zjisteni sem rad poslu.

Najde-li se nekdo kdo by prispel svou troskou, pripadne namerene hodnoty ad uz serii SMIC nebo custom FMIC ja budu velice rad a bude co porovnat.

O nic vic tu nejde, a bude-li muj konecny vysledek uspokojivi rad uvedu veskere detaily a ceny, nebude-li, priznam prohru se vsim vsudy. I stim je treba pocitat.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Prima, jsem rad, ze to tak beres a moc ti preji stesti a abych se mylil.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

mne to pride ako neefektivne. Ak chces ,,maximalnu" efektivitu, tak nainstaluj toto:
http://www.wagner-tuning.uk/200001018.html
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

este par fotek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“