Ukázka

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Dušan
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 15 kvě 2007, 13:20
Odpovědi: 0

Ukázka

Příspěvek od Dušan »

Já mám nový podle tohoto fóra regulátor, i když je to v podstatě řídící jednotka, kerá mi ve vozidle slouží k přepínání olej/nafta, řídí proplach a kromě toho má řadu jiných funkcí. Zatím velmi dobré zkušenosti. Obrázek zašlu na požádání.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od SLÁDEK »

Aha, tak pošli obrázek a napiš, jak ti to funguje.
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Re: Ukázka

Příspěvek od Golďák »

Dušan píše:Já mám nový podle tohoto fóra regulátor, i když je to v podstatě řídící jednotka, kerá mi ve vozidle slouží k přepínání olej/nafta, řídí proplach a kromě toho má řadu jiných funkcí. Zatím velmi dobré zkušenosti. Obrázek zašlu na požádání.
mám zřejmě to samý,ale chtěl bych proplach automatickej,páč sem sklerotik.Něco aby auto při vypnutí klíčku šlo zamknout přeplo na proplach a běželo 2 minuty
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

to asi nepude. I když by šlo propláchnout čerpadlo-jeho nízkotlaká část, z vysokotlaký části, přívodních trubek a samotných vstřiků to vypláchneš akorát jízdou...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od SLÁDEK »

Tohle bude vyřešený podobně (u mojeho regulátoru) jako když (u novějšího auta) necháš zapnutý světla - pokud chcípneš motor přepnutý na olej, tak jakmile otevřeš dveře začne bzučet bzučák.
Pak stačí zas nastartovat, a počkat až budou svítit obě naftový kontrojky.

Regulátor bude připojený přes pojistku pořád k baterce - při vypnutém stavu - tedy provoz na naftu - bere jenom 7mA, takže to baterka v pohodě zvládne.

Má to tu výhodu, že ventily po chcípnutí motoru přepnutýho na olej zůstanou tak jak jsou a můžeš si dojít (za bzučení při otevřených dveřích)pro noviny a zas nastartovat. Nesmíš ale přijít moc pozdě, protože pokud teplota motoru během doby, co budeš kecat s prodavačkou klesne na hodnotu kdy termostat odstaví regulátor, tak ti ventily přepnou zpátky na naftu, ale v čerpadle ti zůstane olej.

Teplota sepnutí a vypnutí (hystereze) termostatu se dá taky nastavit, ale jenom výměnou jednoho odporu - trimr jsem tam pro tento účel nedal.
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 09 říj 2007, 17:19, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od SLÁDEK »

Tak Dušan opět nezklamal - místo popisu svýho zařízení mi přišla SZ jenom reklama na nám všem již známou firmu - nebudu dělat reklamu.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

u tohohle máš problém, že pokud jsem to dobře pochopil, tak proplachování řešíš nějakým pevně daným časem, kdy to krmíš naftou. Ale zatimco u normálního provozu (dojezdu) ti stačí dejme tomu 30 vteřin (střílim od boku) tak na volnoběh potřebuješ o dost víc. Takže buď budeš na normální jízdu plejtvat naftou na zbytečně dlouhém vyplachování, a nebo zapomeň na automatický propláchnutí na parkovišti před barákem na volnoběh.
Šlo by to udělat, že ten časovej interval by byl závislej na celkový sumě otáček motoru (např. přepnutí po 1200 otáčkách) Nebylo by to tak těžký, stačí počítat pulsy z alternátoru a přenásobit to převodovým poměrem klika-alternátor. Záleží, jak moc si chceš vyhrát.
Na stejnym principu měří otáčky motoru na emisích - a stačí jim pouze dvě svorky na baterce...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“